Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 18:58
  #9217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
tim.bling verkar vara borttagen.
Var det inte den som var en minnessida?
Undrar vem som har befogenheten att ändra just det kontot.
Föräldrarna eller är det Sean? För han har väl haft hand om Tims officiella fb-konto eller?
Det här är en Tim Bling
https://www.facebook.com/AviciiReal
och det här också
https://www.facebook.com/tim.bling.1 (till minne av Tim)
eller finns/fanns det fler?

David Guetta är på Skavlan SVT play idag och pratar om Avicii
https://www.svtplay.se/video/1963771...h-david-guetta
Citera
2018-10-13, 01:00
  #9218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Det här är en Tim Bling
https://www.facebook.com/AviciiReal
och det här också
https://www.facebook.com/tim.bling.1 (till minne av Tim)
eller finns/fanns det fler?

David Guetta är på Skavlan SVT play idag och pratar om Avicii
https://www.svtplay.se/video/1963771...h-david-guetta

Man kan nästan se att så fort han nämner Avicii blir Guetta berörd. Det är inte konstigt, musiken han gjorde når en verkligen på djupet, som om Tim talade till en genom musiken.
Citera
2018-10-13, 02:27
  #9219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Man kan nästan se att så fort han nämner Avicii blir Guetta berörd. Det är inte konstigt, musiken han gjorde når en verkligen på djupet, som om Tim talade till en genom musiken.

Jävligt intressant att han inte ville känna sig vid "True Stories" och klargjorde att han inte ens sett filmen.

En annan grej som kom upp idag på instagram stories idag för instagram.com/gabriellaelio är att hon kör en resa till Nepal med Ash???? Vilket år hade hon en kortis med Avicii och, är Avicii och Ash nu buksvågrar? Hehe
Citera
2018-10-13, 02:31
  #9220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
tim.bling verkar vara borttagen.
Var det inte den som var en minnessida?
Undrar vem som har befogenheten att ändra just det kontot.
Föräldrarna eller är det Sean? För han har väl haft hand om Tims officiella fb-konto eller?

Båda riktiga konton är kvar både Avicii och Tim Bling. Ser också att inga nya vänner tillagts på Tim Bling. Tror att de anhöriga bör ha tillgång till kontona nu. Å andra sidan är jag säker att den som varit ansvarig förut och gjort vad den velat med Tims officiella och privata konto (läs Sean) säkert har underliggande lösenord kvar. Skulle inte vara helt jävla otippat
Citera
2018-10-13, 06:54
  #9221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jävligt intressant att han inte ville känna sig vid "True Stories" och klargjorde att han inte ens sett filmen.

En annan grej som kom upp idag på instagram stories idag för instagram.com/gabriellaelio är att hon kör en resa till Nepal med Ash???? Vilket år hade hon en kortis med Avicii och, är Avicii och Ash nu buksvågrar? Hehe
Var ser du att Ash är med på den? Har kollat igenom de 6 bilderna och hon verkar resa med en annan tjej? Hon har för övrigt tagit bort "avskedsbilden" med Tim i planet (var det hon som lagt upp den, blir osäker).

Bryshen är i alla fall också ute och reser igen, de är i Argentina.
__________________
Senast redigerad av marimarej 2018-10-13 kl. 07:06.
Citera
2018-10-13, 08:35
  #9222
Medlem
Roy Fares fanns med på Gabriella Elios Instatory från hennes/ deras resa. Ash har jag inte sett.
Lite lätt att blanda ihop dessa två kanske.

Gabi och Tim var involverade när hon var ca 23 år och Tim ca 20 år.
Citera
2018-10-13, 10:13
  #9223
Medlem
Jag tror att Tim hade behövt ha en stabil och trygg flickvän som inte använde droger och hade sunda tankar om livet. En som hade förstått hans ångest och han kunde vara öppen med med allt. Undrar om han hade varit i livet i dag om han hade haft turen att hitta en sådan person...
Citera
2018-10-13, 10:44
  #9224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jävligt intressant att han inte ville känna sig vid "True Stories" och klargjorde att han inte ens sett filmen.

En annan grej som kom upp idag på instagram stories idag för instagram.com/gabriellaelio är att hon kör en resa till Nepal med Ash???? Vilket år hade hon en kortis med Avicii och, är Avicii och Ash nu buksvågrar? Hehe

Dom är ju kompisar sen länge! Har aldrig varit ihop. Reser som kompisar. Tror att dom har mycket att prata om. Dom två är ju bra personer i den här härvan.
Citera
2018-10-13, 11:28
  #9225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onvari68
Favi var och är ingen second mom eller extramamma. Självutnämnt endast. Har hört stories om henne och hennes roll.
I believe you that you have a certain inside and that you know people who were around Tim. But concerning this info about Faby I'm a bit skeptical. Imagine Tim's real mom reading Faby's post. Certainly the family was everything but not happy about this: a woman who claims to be close to Tim like a second mom and contradicting their statement, that Tim couldn't go on any longer. It was only a question of time until we would hear stories, that Tim and Faby were not as close as Faby told. It's almost 6 months now that Tim's Family and entourage keep the secrets around Tim's death for themselves. To me it was clear from the beginning that nobody would openly support Faby's post, but perhaps try to limit the 'damage'.
Finally only Faby and Tim really knew what their relationship was like.
And one thing is obvious. Whatever Faby had been told about the events in Oman, it was not convincing enough to make her believe in suicide. And this raises new questions.
Citera
2018-10-13, 11:43
  #9226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
I believe you that you have a certain inside and that you know people who were around Tim. But concerning this info about Faby I'm a bit skeptical. Imagine Tim's real mom reading Faby's post. Certainly the family was everything but not happy about this: a woman who claims to be close to Tim like a second mom and contradicting their statement, that Tim couldn't go on any longer. It was only a question of time until we would hear stories, that Tim and Faby were not as close as Faby told. It's almost 6 months now that Tim's Family and entourage keep the secrets around Tim's death for themselves. To me it was clear from the beginning that nobody would openly support Faby's post, but perhaps try to limit the 'damage'.
Finally only Faby and Tim really knew what their relationship was like.
And one thing is obvious. Whatever Faby had been told about the events in Oman, it was not convincing enough to make her believe in suicide. And this raises new questions.

I do think Tim called Faby one of those last days, and I do think Faby know who Tim was up to his death. This is why she reacts so strongly, bound by secrecy but about to burst anyway
Citera
2018-10-13, 11:44
  #9227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Roy Fares fanns med på Gabriella Elios Instatory från hennes/ deras resa. Ash har jag inte sett.
Lite lätt att blanda ihop dessa två kanske.

Gabi och Tim var involverade när hon var ca 23 år och Tim ca 20 år.

Jag var lite dragen inatt, så först var jag inne på Roy o sen börja jag bli osäker. Himla bra att du klura ut det, skulle varit sick annars eftersom jag vet att Tim och Ash älskade varandra
Citera
2018-10-13, 11:52
  #9228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Man kan nästan se att så fort han nämner Avicii blir Guetta berörd. Det är inte konstigt, musiken han gjorde når en verkligen på djupet, som om Tim talade till en genom musiken.

Jag reagerade så jävla mycket på hur Guettas ordval och miner kring "True Stories" som om det var något han ville ta avstånd ifrån ordentligt i Skavlan.

En annan grej är att jag igår lyssnade till 1h radioprogram "Sommar" P1 med Ash från 2015. Den jävla timmen fick mig att beundra Ash. Förut kände jag bara att han var Tims vän/manager, nu känner jag att han verkligen kände Tim och Tims behov. Som att när troll trashade Tims saker i början, så pratade han med honom för han blev så ledsen och stressad av det. Han mailade alla trollen och svara på deras kommentarer, bara för att återkoppla till Tim att det var egenligen ingenting de menade. Bara så fittigt enkelt att sitta och hata när man inte behöver stå för det.
Hela Ash är ett mirakel på det sätt att han gör allt han gör för att skapa framgång för alla artister, inte för lyxliv, pengar och prylar. Allt han gör finns en djup bakgrund i att hjälpa andra fram och sprida bra saker. Ash var helt rätt för Tim och Tim var helt rätt för Ash. De var en duo, synd att entouraget tog över för Ash kände verkligen Tim och tog hand om hans osäkerhet på ett mkt professionellt plan. Efter Ash 2014 slutade han turnera med Tim, så fanns ingen där för bara Tim och såg Tims välmående och hälsa först. Så, det gick utför med alla vänner/asgamar runtomkring!

Så lyssna på programmet och kom gärna med kommentarer.

RIP Avicii
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback