Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag förstår inte riktig vad du menar är ett troligt händelseförlopp, eller vad som skulle tala för att kroppen
inte kördes till FP i en bil. Här är förresten en bild som DilsNacke postade tidigare:
https://minfil.com/m7a9E9e0be
Polisen kanske hade en teori om att SD körde in på den där vägen, och sedan körde över gräset och backade upp ända upp mot fyndplatsen. Då kommer man ju ganska nära, och slipper släpa kroppen så långt.
Kanske missförstod teorin, men uppfattade det som att du menade att hon mördades på en helt annan plats, och att gm därefter la kroppen i sin bil, körde till fp och lämnade den där. Och det scenariot menar jag är svårt att få ihop med uppgifterna vi har fått om Norgechatten, öppen dörr, hörvittnet och skriken.
Med troligt händelseförlopp menar jag att alla dessa 4 uppgifter passar ihop med varandra. Alltså att hon
1. är hemma med sonen, slår in paket och chattar fram till 23.10, sen plötsligt slutar svara och
2.lämnar hemmet med öppen dörr, varpå
3. grannen hör hur en man och kvinna går från hennes hus och pratar i riktning mot planket,
4. där Dalaan hör en kvinnas dödsskrik vid 23.30.