2018-10-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det finns EN fyndplats. Kroppen hittades i vinkeln mellan plank och stängsel.
Du har ju också varit där påstår du?! Hur kan du då fortfarande inte förstå? Helt obegripligt.

Titta på bilden av DilsNacke som postats flera gånger i tråden. Tydligare än så kan det inte bli.

Och då passar inte bilderna in där polisen står på stegen, det är det jag säger.
OM det är så pass långt in som vid stängslet, så undrar jag hur Dalaan hörde skriken så pass genom vegetationen. Än konstigare då att inte hörvittnet hört detta, som verkar bo nära FP....
Citera
2018-10-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Olika FP? Menar du att det är ett styckmord? De flesta tror nog att hon hittades på en enda plats...
Du är inte särskilt bra på FUD men guldstjärna för envishet.
Ursäkta, men gör du till dig nu?
Med olika FP menar jag att LimeTime och jag tolkar FP på två olika platser... suck
Citera
2018-10-12, 19:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ursäkta, men gör du till dig nu?
Med olika FP menar jag att LimeTime och jag tolkar FP på två olika platser... suck
Sucka på du, den med röriga tankar är nog du. Och förklara nu gärna, en gång för alla, vad du har för problem med polisen på stegen så ska jag sen förklara för dig varför han står just där...
Citera
2018-10-12, 19:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det kan vara så att att all teknisk bevisning inte är klar ännu så därför är han inte häktad ännu, de har andra ärenden också på NFC.
Håller med dig att charaden med krattor var märklig igår, de kunde de ju ha gjort i maj.

Problemet är ju att utredarna redan medgett att de prover de fått svar på från NFC inte har gett något genombrott i fallet, det var ju prover som trots allt var tagna i närtid till dådet och de svaren har inte kunnat binda MGM till brottet så hur kan de tro att de ska finna något efter fem månader som klistrar fast deras GM vid gärningen?

Hanteringen av det här ärendet blir mer och mer obegriplig, det känns som om de inte ens famlar efter halmstrån längre.
Senast redigerad av Reimer 2018-10-12 kl. 20:29.
Citera
2018-10-12, 19:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu får du vara så snäll och hjälpa mig lite grann, du skriver att de avgörande bitarna som ska fälla MGM redan finns i materialet, varför är han inte häktad då?

Vad var meningen med charaden igår när polisen krattade gräs i timmar på ställen som rimligtvis borde ha blivit undersökte redan i maj?

Hur ska fem månader gammalt "skräp" som forslades bort i bruna påsar kunna bindas till MGM?

Presstaleskvinnan förklarade ju det:
- Ja om det är organiskt material så är det svårt att hitta efter 5 månader.

Läste du inte det?
Citera
2018-10-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att han ev varit i Gamla Hjärsta är väl ny information och då har han korsat mv på två ställen därmed ned och upp på två ställen i Nya Hjärsta.
Intressant frågeställning
Vi alla kan nog enas om att han har varit ute någonstans vid aktuella platser under kvällen den 14/5, annars skulle han inte vara under ’luppen’.
Finns inte en chans att han är misstänkt endast på de gamla anmälningarna
Citera
2018-10-12, 19:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det här är intressant och kopplar till ett av mina tidigare inlägg där jag föreslog att polisen kanske har fått in fler vittnesmål om skriken efter det att de blev mediala. Men att det har hållits inom sekretessen.
Det skulle ju göra en konstighet i detta fall lite mindre konstig.
Att förhörsledaren drar slutsatsen om bullerplanket betyder inte att den slutsatsen är sann. Hen är polisinspektör och inte fysiker.
Det vill säga att informationen om att Daalan med sambo var de enda som hörde skriken, är en trådsanning som beror på att ingen mer hade ringt 112. Däremot kan fler ha hört och tipsat polisen i efterhand. Eller kan fler larmsamtal ha kommit, men polisinspektören i fråga visste inte om det då. Man måste antagligen gå tillbaka och leta i olika inspelningar.
Jag fick intrycket av att det var journalisten på svt som slant med orden och skrev att det hördes skrik i samtalet.

Polisen dementerade att det hörts något skrik i bakgrunden vid något enda samtal.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-12 kl. 19:43.
Citera
2018-10-12, 19:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det ska vara ett tiotal som påstås jobba med fallet. Det har blivit framsteg i dom tekniska undersökningarna. Men vad det är vill jag inte gå in på då SD eller någon nära anhörig följer tråden.

Kan tycka att ett tiotal som arbetar med fallet låter mycket men kan förstås se att det i praktiken kan betyda ett tiotal personer som samtidigt även har andra ärenden. Jag är nyfiken på hur utredningsarbetet är upplagt i det här skedet av utredningen. Om du vill delge (generellt eller specifikt) hur utredningen följer den misstänkte i realtid, om hans förehavanden och spår följs genom att alla kanaler uppdateras med F5 och kaffekoppen vid skrivbordet eller om hans digitala sammanlagda uttryck sammanfattas av den som har ”digital bevakningstjänst” vid varje skifts slut.

Har läst tendenser till att vi under en tid i för hög grad har förlitat oss på organiska och digitala spår. Är man i det skedet idag att utredningar fortfarande pågår med samma polisiära fotarbete eller sitter utredningens folk och bevakar en person virtuellt när man egentligen vill ut och åka bil? Vill du säga några ord om detta i det specifika fallet, eller för den delen generellt?
Citera
2018-10-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Intressant frågeställning
Vi alla kan nog enas om att han har varit ute någonstans vid aktuella platser under kvällen den 14/5, annars skulle han inte vara under ’luppen’.
Finns inte en chans att han är misstänkt endast på de gamla anmälningarna

De gamla anmälningarna räcker inte för skälig misstanke för mordet på LW. Det finns mer m.a.o.
Mordkvällen hade han relativt gott om tid att förvilla gm att springa en extra kortis över till G:a Hjärsta.
Citera
2018-10-12, 19:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Kan tycka att ett tiotal som arbetar med fallet låter mycket men kan förstås se att det i praktiken kan betyda ett tiotal personer som samtidigt även har andra ärenden. Jag är nyfiken på hur utredningsarbetet är upplagt i det här skedet av utredningen. Om du vill delge (generellt eller specifikt) hur utredningen följer den misstänkte i realtid, om hans förehavanden och spår följs genom att alla kanaler uppdateras med F5 och kaffekoppen vid skrivbordet eller om hans digitala sammanlagda uttryck sammanfattas av den som har ”digital bevakningstjänst” vid varje skifts slut.

Nu ställer du en väldigt konstig fråga. Det vore oerhört dumt av MV att tala om hur polisen arbetar och vilken bevakning av den misstänkte som finns.

Vad fiskar du efter?
Citera
2018-10-12, 20:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det fetade. Exakt den teorin lade jag fram för ett antal veckor sedan. Eftersom en av de första bilderna i tråden var på SD's garage/källardörr som var avspärrad. Det var lite debatt om vilket hus det var, men bilder jämfördes och det var hans dörr.
Min tanke var att LW kanske ringde till SD och frågade om han hade någon klätter-gear att låna uttill Norge. Hon kommer och de letar i källaren. Det ena leder till det andra. HD bor inte i huset och tjejerna gillar inte källaren. Efter ett par dagar backar han ner bilen på garageuppfarten, baxar in kroppen och kör ner till planket där han släpar den till FP.
Vad sägs om det?
Ja, det kan mycket väl vara något sådant här polisen var inne på. Men vad finns det för anledning att tro att förflyttningen skulle ha skett först efter ett par dagar menar du? Borde inte kroppen i så fall ha flyttats redan under mordnatten?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-12 kl. 20:25.
Citera
2018-10-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
@Carinah: Ja SD är far till två barn födda 04 och 06, två döttrar.
Socialtjänsten blir väl inkopplad eller iallafall kanske skulle behövas ?
Tack för ditt svar! Det var vänligt av dig.

Håller med om att dessa flickor, likaväl som LW:s barn, säkert skulle må bra av externt, professionellt stöd. Dock är det inte nån automatik att flickorna D skulle vara under socialtjänstens tillsyn bara för att deras pappa är misstänkt för mord. SoL medger ingripande vid misstänkt risk för flickornas hälsa och/eller utveckling. Enskild person kan göra orosanmälan på grunder enligt ovan.

LW:s barn är jag övertygad om att de sedan mordet har kontakt med socialtjänsten. En förfärlig situation för dem och inte minst för äldsta barnet W som ju flera personer här i tråden, i fegt skydd av sin anonymitet(!), utpekat som mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in