Citat:
Ursprungligen postat av
vonSlyna
Ja, att vi åkte ur då hade jag koll på men det verkar vara ett år som slår 2018 faktiskt. Två gbglag ur och ÖIS precis ovanför strecket. I dåvarande div.2 landade VF på femteplats.
Detta blir iaf en av dom sämsta säsongerna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag har relativt dålig koll på allsvensk fotboll.
Men IFK Göteborg var det lag som var en värdig motståndare till mitt Malmö FF då jag växte upp under slutet av 1970-talet och 1980-talet.
Malmö FFs uppgång till dagens position har jag koll på. Men hur gick det till med klassiska IFK Norrköping? Är det en läxa som kanske även IFK Göteborg kan dra lärdom av.
Uppriktig fråga eftersom jag har noll koll.
PS
Jag vill ha de stora lagen så bra som möjligt. Jag vill ha en bra Allsvenska.
Det farliga som många pekar på nu (inte du dock) är exemplen med lag som åkt ur och studsat tillbaka. Dock ska man komma ihåg att det är sällsynt med lag som åker ur allsvenskan och direkt studsar tillbaka och gör bra ifrån sig.
Både Bajen och Peking var ju nära att få kvala/åka ur superettan under sina år där och hade det skett hade det kunnat gå precis hur illa som helst.
Det är ALDRIG bra att åka ur en serie helt enkelt.
Vi har tidigare lyckats bygga om i allsvenskan utan att åka ur, det gäller att klara det även denna gång.
Förövrigt är det för j-a segt med detta meningslösa landslagsuppehåll, ge oss upplösningen av allsvenskan istället.