2018-10-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det skall finnas fortfarande 55.000 Holocaust överlevande och de har nu fått ett extra tillskott på 70 miljoner euro, för deras traumatiska upplevelser 70-80 år sedan.
Tyskland accepterade att betala varje månad en summa på 1000 pund till alla judar som funnits i KZ läger under nazist tiden, den summan är sannolikt mycket högre idag.
Tyskland har betalt ut totalt 75 miljarder US dollar till de judar som fanns i KZ lägren och överlevde.
Efter kriget upprättade JWO ett flyktingläger för judar i Europa där det skall enligt uppgift funnits 2 miljoner judar.
Alla som hade funnits i KZ läger kunde åka till USA och sannolikt till andra länder också.
Den judiska staten skapades 1948 men det var endast 200.000 som åkte till Israel av 2 miljoner, utan det var USA som var det lockande landet för judarna.

Och vilken relevans har då detta för förintelsen menar du?
Citera
2018-10-12, 14:59
Medlem
Citat:
När Holocaust var i sin linda påstods det att 8 miljoner judar hade blivit gasade och förintade i Auschwitz, naturligtvis måste de i sådant fall kommit oregistrerat till Auschwitz och blivit förintade där.
Sedan har de här 8 miljoner krympt och idag påstår Auschwitz Museum att drygt en miljon judar kom oregistrerat till Auschwitz och blev förintade där.

Ja, och....? Det är så den vetenskapliga metoden fungerar, att uppgifter etc som kommer fram prövas, alltså att man försöker falsifiera dessa. Vilket betyder att sådant som man inte kan bekräfta stämmer sållas bort och kvar blir sådant som man kunnat styrka nog för att det ska anses vara bevisat. Dessa uppgifter/bevis gäller sedan till ev ny info kommer i dagen och klarar en skärskådning.

Om du kikar i den länk jag gav i natt, där det fanns en lång lista med vanliga påståenden från förnekare, så kan du se att alla påståendena är felaktiga, men att många även är mer eller mindre korkade sett till att det finns tillgänglig info som direkt sopar mattan med dessa påståenden. Varför tror du förintelseförnekare gör på detta vis?
Citera
2018-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
När Holocaust var i sin linda påstods det att 8 miljoner judar hade blivit gasade och förintade i Auschwitz, naturligtvis måste de i sådant fall kommit oregistrerat till Auschwitz och blivit förintade där.
Sedan har de här 8 miljoner krympt och idag påstår Auschwitz Museum att drygt en miljon judar kom oregistrerat till Auschwitz och blev förintade där.

Detta påstående är ju helt galet.
Redan ca 1945-46 visste man (man=judarna) att ca 5 miljoner(+++) (alltså: närmare 6-miljoner) judar hade dukat under på grund av kriget och särskilda krigshändelser. (jmf #551).

Holocaustbegreppet väcks till liv och dras igång av Judiska världskongressen omkring 1998 (uppgifter om allt mellan 1997 och 1999 mm existerar). Det viktiga här var att koka ned en väldigt komplex och spretande händelsekedja till en lättfattlig historieskrivning.
Nämligen:
Kriget gällde ett enda fråga.
Ett enda folk fick lida.
Ett enda folk jagades och plågades.
Ett enda folk sattes i getton och kördes i godsvagnar till särskilda läger.
Ett enda folk dödades i gaskammare för att sedan brännas.
För detta ändamål fanns ett enda läger - Auschwitz.

Den historieskrivning som ni här i stort sett diskuterar - är den av Judiska världskongressen i slutet av 1900-talet tillhandahållna versionen.

När det gäller förintelsen - alltså antalet människor som av olika orsaker dödades i det tyska lägersystemet - går siffrorna starkt isär. Ett antal som många bedömare tror på är ca 11 miljoner. D v s, Judarna råkade värst ut med ca 6 miljoner. Därefter Sovjetmedborgare - såväl militära som civila fångar, med flera miljoner. Sedan följer ett pärlband av kategorier t ex: politiska oliktänkare, Romer, samvetsömma (religiösa), sjuka och handikappade, m fl - ingen nämnd och ingen glömd.

Det gemensamma här, det som rör förintelsen, d v s: att inte släppas ut från lägersystemet i levande skick - kan således beröra runt 11 miljoner människor. I den belysningen kan man ju undra vilka som är de främsta förintelseförnekarna.
Senast redigerad av HgF 2018-10-12 kl. 16:40.
Citera
2018-10-12, 16:22
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du är som sagt dåligt påläst i ämnet, och sidan är dessutom en förnekarsida så seriositeten kan vara bristfällig...

Du förklara vad andra är och inte är lite väl mycket, anser inte du det också, nu när jag gjort det så uppenbart för dig? Vem har utnämnt dig till sanningsvittne? Du själv? Ogiltigt i så fall.

Så, varför är dina källor (som stöder en förintelse) mera trovärdiga medans andras som inte stöder en förintelse mindre trovärdiga? Är det bara för att du säger så? Eller är det för att du känner etablissemangets officiella historia stödja dig om ryggen? Sanningen är sanningen ja, men den är inte nödvändigtvis den officiellt antagna historian baserat mestadels på hörsägner (i detta fall). Tydligare bevis på 6 miljoner människors försvinnande skulle man vilja se innan man accepterar något som en sanning. Papper kan alla trixa med men skulle aldrig duga i en mordrättegång, utan ett slags vapen och minst en kropp skall återfinnas, som solida bevis.

Dessutom ser jag att du börjar var och vartannat inlägg med att diskreditera eller dumförklara andra som inte håller med dig, är det din bästa taktik hittills? Verkar så ja.

Att förintelseförnekare bestraffas med fängelse i Tyskland visar något väldigt uppenbart för mig, och det är att sanningen inte skall komma fram, om så till varje pris. Mycket bygger nog på att sanningen om den påstådda förintelsen inte någonsin skall komma fram. Vissa har nämnt Israels berättigande existens som ett skäl, och tittar man på historian så användes nog "förintelsen" som ett moraliskt argument att lura hela världen att det var rätt att Israel uppstod i nuvarande palestiniern. Ser vi också hur förintelsehistorian har använts och fortfarande används för att forma om demografin i Europa, ja, då förstår man att det ligger oerhört starka intressen för de som vill skapa den nya världsordningen, att sanningen inte någonsin kommer fram, åtminstone inte tills det är försent, dvs, när Europa är förstört oåterkalleligt.

Skulle kunna tänka mig att de som styr välden (globalisterna) försöker att skamma de som är motståndare till utbytet av Europas folk genom att insinuera att de har kopplingar till nazismen, alltså om de inte gillar "multikultur" i sitt eget land (=ens egen kulturella undergång, logiskt). Och nazismen i sin tur har gjorts "ful" pga av den påstådda förintelsen. Tripp trapp trull. Billiga trix.

Ja, förintelsen kan vara sann, helt eller delvis, men att man inte får göra efterforskningar och samla in mera konkreta bevis pekar på att den logiskt inte borde vara helt sann, utan delvis sann, som mest, och då uppstår frågan direkt, hur många människor avrättades av de 6 miljoner påstådda? Alltså, hur mycket av den "officiella sanningen" är lögn?

"Official truths are often powerful illusions." John Pilger.

Förresten, hur många av dessa "officiella sanningar" tror du fortfarande på? För du tror väl ändå inte på tomtar och troll?
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-12 kl. 16:39.
Citera
2018-10-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du förklara vad andra är och inte är lite väl mycket, anser inte du det också, nu när jag gjort det så uppenbart för dig? Vem har utnämnt dig till sanningsvittne? Du själv? Ogiltigt i så fall.

Så, varför är dina källor (som stöder en förintelse) mera trovärdiga medans andras som inte stöder en förintelse mindre trovärdiga? Är det bara för att du säger så? Eller är det för att du känner etablissemangets officiella historia stödja dig om ryggen? Sanningen är sanningen ja, men den är inte nödvändigtvis den officiellt antagna historian baserat mestadels på hörsägner (i detta fall). Tydligare bevis på 6 miljoner människors försvinnande skulle man vilja se innan man accepterar något som en sanning. Papper kan alla trixa med men skulle aldrig duga i en mordrättegång, utan ett slags vapen och minst en kropp skall återfinnas, som solida bevis.

Dessutom ser jag att du börjar var och vartannat inlägg med att diskreditera eller dumförklara andra som inte håller med dig, är det din bästa taktik hittills? Verkar så ja.

Att förintelseförnekare bestraffas med fängelse i Tyskland visar något väldigt uppenbart för mig, och det är att sanningen inte skall komma fram, om så till varje pris. Mycket bygger nog på att sanningen om den påstådda förintelsen inte någonsin skall komma fram. Vissa har nämnt Israels berättigande existens som ett skäl, och tittar man på historian så användes nog "förintelsen" som ett moraliskt argument att lura hela världen att det var rätt att Israel uppstod i nuvarande palestiniern. Ser vi också hur förintelsehistorian har använts och fortfarande används för att forma om demografin i Europa, ja, då förstår man att det ligger oerhört starka intressen för de som vill skapa den nya världsordningen, att sanningen inte någonsin kommer fram, åtminstone inte tills det är försent, dvs, när Europa är förstört oåterkalleligt.

Skulle kunna tänka mig att de som styr välden (globalisterna) försöker att skamma de som är motståndare till utbytet av Europas folk genom att insinuera att de har kopplingar till nazismen, alltså om de inte gillar "multikultur" i sitt eget land (=ens egen kulturella undergång, logiskt). Och nazismen i sin tur har gjorts "ful" pga av den påstådda förintelsen. Tripp trapp trull. Billiga trix.

Ja, förintelsen kan vara sann, helt eller delvis, men att man inte får göra efterforskningar och samla mera konkreta bevis så visar det för mig att den logiskt inte är helt sant, utan delvis sant, som mest, och då uppstår frågan direkt, hur många människor avrättades av de 6 miljoner påstådda? Alltså, hur mycket av den "officiella sanningen" är lögn?

"Official truths are often powerful illusions." John Pilger.

Förresten, hur många av dessa "officiella sanningar" tror du fortfarande på? För du tror väl ändå inte på tomtar och troll?

Att jag förhåller mig till den officiella historien om förintelsen är ju just för att den är sprungen ur den vetenskapliga metoden, alltså att all info och annat man kunnat vaska fram, har skärskådats och försökts falsifierats. Det som då inte håller måttet, alltså inte kan bekräftas styrkas etc på ett acceptabelt sätt, sållas bort. Kvar blir sådant som kan bekräftas och strykas, vilket sen är grunden för vidare forskning och bidrar till den slutsats som man sen landar på. Hur i hela friden kan detta vara svårt att förstå? Detta är också orsaken till att mina källor är mera trovärdiga än förnekarna, därför att det som sägs/visas på mina källor är det som den seriösa vetenskapen fått fram och kunnat styrka. Medan det som påstås på förnekarsidan källor inte har kunnat styrkas och i jäkligt många fall vid kontroll kan bekräftas vara felaktiga påstående, undanhållande av kända fakta, eller rena lögner.

Att sen förnekarsidan kastar fram allehanda mer eller mindre fantasifulla påståenden om att det inte kan ha gått till si eller så, betyder inte ett jota så länge dessa påståenden vid skärskådning kan bekräftas inte stämma sett till alla de andra uppgiften man redan har och som kunnat styrkas.

Att du sen gör som i princip varenda förintelseförnekare, påstår att man inte får forska om förintelsen är så dumt så klockorna stannar, därför att BEVISLIGEN har forskning pågått om förintelsen i ca 70 år nu, och fortsätter. Och utförs i ett flertal länder, även i Tyskland, och av en radda av olika nationaliteter, seriösa forskare. Hur många av dessa har fått problem med rättvisan för det...?

Sen har du fel, man måste inte alls hitta vare sig mordvapen eller ens en kropp, för att det ska kunna bli rättegång och t o m fällande dom för mord. Det är en klar fördel om detta hittas, men är inget måste. Det finns faktiskt fall här i Sverige där folk blev fällda fast kropp aldrig återfanns.

Att förneka förintelsen på det sätt som förnekarna gör är lika korkat som att påstå att månen är gjord av ost, och att alla seriösa vetenskapliga fakta om månen som vi fått fram under en massa år är fel, utan att själva kunna lägga fram seriösa kontrollerbara hållbara fakta att den är av ost....

Förintelseförnekarna har ännu på 70 år inte en enda gång lyckats få fram ett enda hållbart bevis för ett enda av sina påståenden. De har inte bidragit ett skit med nån seriös forskning. Du kan tjoa om vilka som helst, Germar Rudolf, Leuchter, Mattogno etc etc, de har alla kunnat beslöts med att förvanska sanning, undanhålla kända fakta, pseudovetenskap, och en drös rena lögner och taskspel. De är helt enkelt oseriösa.

Så tyvärr, igen är du bara ännu en i en tillsynes aldrig sinande ström av personer som kliver in och börjar klaga på oss som förhåller oss till vad den etablerade vetenskapen fått fram och enats om, och att vi skulle vara dumma som påstår att ni är okunniga. Detta fast det är så uppenbart att ni ör just okunniga och väldigt ofta redan har bestämt er att förintelsen, den är det nåt mysko med, den kan aldrig ha hänt...

Se bara på dina egna påståenden i ditt inlägg, direkt ett flertal rena sakfel, för tu tror, du vet inte, alltså okunnig, tyvärr. Så läs på och gör det på seriösa sidor, en dos sund källkritik är inte så jäkla svårt att ha kan man tycka.

Tomtar och troll tror jag inte på, då det aldrig har kunnat styrkas vetenskapligt att de ens existerar mer än i fablernas värld.

Så, jag förhåller mig i första hand till det som seriös vetenskap kunnat påvisa, styrka, bevisa och förklara.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-10-12 kl. 16:58.
Citera
2018-10-12, 17:19
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att jag förhåller mig till den officiella historien om förintelsen är ju just för att den är sprungen ur den vetenskapliga metoden, alltså att all info och annat man kunnat vaska fram, har skärskådats och försökts falsifierats. Det som då inte håller måttet, alltså inte kan bekräftas styrkas etc på ett acceptabelt sätt, sållas bort. Kvar blir sådant som kan bekräftas och strykas, vilket sen är grunden för vidare forskning och bidrar till den slutsats som man sen landar på. Hur i hela friden kan detta vara svårt att förstå? Detta är också orsaken till att mina källor är mera trovärdiga än förnekarna, därför att det som sägs/visas på mina källor är det som den seriösa vetenskapen fått fram och kunnat styrka. Medan det som påstås på förnekarsidan källor inte har kunnat styrkas och i jäkligt många fall vid kontroll kan bekräftas vara felaktiga påstående, undanhållande av kända fakta, eller rena lögner.

Att sen förnekarsidan kastar fram allehanda mer eller mindre fantasifulla påståenden om att det inte kan ha gått till si eller så, betyder inte ett jota så länge dessa påståenden vid skärskådning kan bekräftas inte stämma sett till alla de andra uppgiften man redan har och som kunnat styrkas.

Att du sen gör som i princip varenda förintelseförnekare, påstår att man inte får forska om förintelsen är så dumt så klockorna stannar, därför att BEVISLIGEN har forskning pågått om förintelsen i ca 70 år nu, och fortsätter. Och utförs i ett flertal länder, även i Tyskland, och av en radda av olika nationaliteter, seriösa forskare. Hur många av dessa har fått problem med rättvisan för det...?

Sen har du fel, man måste inte alls hitta vare sig mordvapen eller ens en kropp, för att det ska kunna bli rättegång och t o m fällande dom för mord. Det är en klar fördel om detta hittas, men är inget måste. Det finns faktiskt fall här i Sverige där folk blev fällda fast kropp aldrig återfanns.

Att förneka förintelsen på det sätt som förnekarna gör är lika korkat som att påstå att månen är gjord av ost, och att alla seriösa vetenskapliga fakta om månen som vi fått fram under en massa år är fel, utan att själva kunna lägga fram seriösa kontrollerbara hållbara fakta att den är av ost....

Förintelseförnekarna har ännu på 70 år inte en enda gång lyckats få fram ett enda hållbart bevis för ett enda av sina påståenden. De har inte bidragit ett skit med nån seriös forskning. Du kan tjoa om vilka som helst, Germar Rudolf, Leuchter, Mattogno etc etc, de har alla kunnat beslöts med att förvanska sanning, undanhålla kända fakta, pseudovetenskap, och en drös rena lögner och taskspel. De är helt enkelt oseriösa.

Så tyvärr, igen är du bara ännu en i en tillsynes aldrig sinande ström av personer som kliver in och börjar klaga på oss som förhåller oss till vad den etablerade vetenskapen fått fram och enats om, och att vi skulle vara dumma som påstår att ni är okunniga. Detta fast det är så uppenbart att ni ör just okunniga och väldigt ofta redan har bestämt er att förintelsen, den är det nåt mysko med, den kan aldrig ha hänt...

Se bara på dina egna påståenden i ditt inlägg, direkt ett flertal rena sakfel, för tu tror, du vet inte, alltså okunnig, tyvärr. Så läs på och gör det på seriösa sidor, en dos sund källkritik är inte så jäkla svårt att ha kan man tycka.

Tomtar och troll tror jag inte på, då det aldrig har kunnat styrkas vetenskapligt att de ens existerar mer än i fablernas värld.

Så, jag förhåller mig i första hand till det som seriös vetenskap kunnat påvisa, styrka, bevisa och förklara.

Det är inte bara tro, utan enkel logik. Om man inte får göra efterforskningar, ja hur skall man då kunna hitta konkreta bevis? Och om man inte får förneka förintelsen i vissa länder, som en hypotes, ja hur skall man då våga bevisa något i de länder där den så kallade förintelsen tog plats? Dessutom, din sida har inga konkreta bevis på 6 miljoner kroppar som har förintats, utan endast några foton som kan vara manipulerade, eller så visar de döda fångar, men de kan ha dött i arbetsläger. Hur många hundratals döda är det på varje foto? Inte många. 6 miljoner döda människor på ett foto är ett helt berg av lik, alltså ett riktigt berg, och det är ofantligt mycket. Men foto-bevis saknas fortfarande än idag. Och du babblar om vetenskap, men du tänker inte på att de som bestämmer historian är vinnarna av kriget. Och du anar inte ugglor i mossen när man från regeringshåll i Tyskland stängt locket för vidare forskning i denna skumma historia, trots att alla andra forskningsområden är fullt möjliga att bedriva forskning på? I och med detta så framställer du dig som väldigt naiv, ja på gränsen till enfaldig. Och du pratar om sunt förnuft, någon sådan har du ju inte alls visat besitta. Bara ordsvammel att komma med hittills. En oseriös användare är du verkligen.
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-12 kl. 17:23.
Citera
2018-10-12, 17:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jag börjar tro att du är sifferblind. Den almanacka jag länkat till finns inte 1948 med öht. Kan inte du skriva till WaPo och fråga dem varför de publicerar vilseledande uppgifter i en av USAś mest populära böcker?

Nu var inte hela Europa och Sovjetunion under tysk kontroll så det blir minst sagt svårt att få ihop 6 miljoner judar. Inte för att jag alls betvivlar att just du kan få ihop både 6, 9 och elva miljoner att förinta.
Du har blivit vilse led , det är konterat. Jag har gett dig folkräkningen, som du senare hänvisade var rätta siffrorna. Men du gav bara fram till 1948, 1949 ville du inte lägga ut! För den visar andra siffror än vad behagar dig, alltså 11 miljoner

Nej, då läs länken jag gav dig, så blir det snabbt närma 6 miljoner, titta på sidan 697 så har du den listan. Sedan har du alla judar som judarna inte räkna som judar, men tyskarna gjorde.
Citera
2018-10-12, 17:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är inte bara tro, utan enkel logik. Om man inte får göra efterforskningar, ja hur skall man då kunna hitta konkreta bevis? Och om man inte får förneka förintelsen i vissa länder, som en hypotes, ja hur skall man då våga bevisa något i de länder där den så kallade förintelsen tog plats? Dessutom, din sida har inga konkreta bevis på 6 miljoner kroppar som har förintats, utan endast några foton som kan vara manipulerade, eller så visar de döda fångar, men de kan ha dött i arbetsläger. Hur många hundratals döda är det på varje foto? Inte många. 6 miljoner döda människor på ett foto är ett helt berg av lik, alltså ett riktigt berg, och det är ofantligt mycket. Men foto-bevis saknas fortfarande än idag. Och du babblar om vetenskap, men du tänker inte på att de som bestämmer historian är vinnarna av kriget. Och du anar inte ugglor i mossen när man från regeringshåll i Tyskland stängt locket för vidare forskning i denna skumma historia, trots att alla andra forskningsområden är fullt möjliga att bedriva forskning på? I och med detta så framställer du dig som väldigt naiv, ja på gränsen till enfaldig. Och du pratar om sunt förnuft, någon sådan har du ju inte alls visat besitta. Bara ordsvammel att komma med hittills. En oseriös användare är du verkligen.

Njae, var står det? Finns inga hinder vad jag vet att göra forksning, men däremot förneka det är en annan sak. Det utan stora bevis, vilket oftast förnekare faller på. Tunnt material utan bara spekulationer.
Hur förklarar du de likdelar, som de hittade av gasade judar?
Vilka bilder var manipulerade? hört det många gånger men det kan ej bekräftas, bara spekulationer.
Kriget vanns inte förrän 1945, förintelsen var redan känd tidigare. Fast de allierade hade svårt tro på det. Så hur man skriva om historia innan kriget är slut?

Jo det drösar av vetenskapliga slutsatser att det hände.
Tyskland stängde forskning när då? Inte vad jag vet, så har de stäng forskningen... Vilken institution är det stoppad att forska.
Citera
2018-10-12, 18:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Detta var intressant, när påstods det? Var hittar jag den informationen? Det är väl 1,5 miljoner de påstår föll offer i lägret inte totalt.
Citera
2018-10-12, 18:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
https://holocausthistorychannel.word...-at-auschwitz/

Enligt dokument från Red Cross i Geneve var Auschwitz- Birkanau ett arbetsläger, som de påstår i dokumentet, och de hade personal som besökte lägren.
Det är endast att läsa domentet som finns i länken.

https://www.theholocaustexplained.org/the-final-solution/auschwitz-birkenau/freddie-talks-about-life-in-auschwitz-birkenau/
I den här länken finns en intressant videofilm med Freddie som var fånge i Auschwitz- Birkanau och berättar hela proceduren när han med tåg kom till Auschwitz och blev tvungen att börja arbeta där.

In this video Freddie describes arriving at Auschwitz-Birkenau in October 1943.
Freddie remembers being registered, undressed, showered and tattooed before being given a striped uniform and then taken to a barrack. The next day Freddie was taken to a chemical factory at Buna Monowitz, Auschwitz III.
Alla som kom till Auschwitz som fångar fick också sitt hår bortklippt och orsaken var att stoppa spridningen av löss, som i sin tur spred tyfus, som var ett stort problem vid lägren.
Sanering av lössen från sängkläder, klädesplagg och även baracker gjordes med Zyklon B, som var det enda medlet att bekämpa lössen.

Att fångar kom till lägren utan att registreras, som påstås i tråden, kan ses som osannolikt.

Vet du hur stort Birkenau var? Sedan hur liten del av den var själva mordplatsen?
Ja skulle tyskarna beskriva deras "mordplats" för dem? Vilken brottsling visar deras pågående mordplats för polisen?
Freddie var placerad i viken del? Det verka som han hade jobbade i Monowitz ca 3 km från Birkenau, monowitz är en av de 3 stora lägren i Auschwitz. Där förekom ingen avrättning. Så inte konstigt han inte såg det!

Nej tyfus var inget större problem än andra läger. Det har bekräftats otaliga gånger.
Kan du visa mig en tatuering som är runt 1 miljon i siffror? Sedan enligt tyskarnas statistik så anlände ca 5000- 6000 judar i varje transport. Hur ska de kunna registreras och tatueras? Hur ska man få plats med alla? Birkenau var gjord för 115 000 st interner. Lite svårt få plats med 1,5 miljoner eller mer, för det fanns ryssar, romer mfl där. Lägret skulle bli full på 20 dagar :O

Varför skulle tyskarna lägga ner energi på registera om de skulle dödas? Gamlingar, små barn sjuklingar, handikappade tar både plats o mat för de andra som är friska ! _Logiskt? nej... tanke på lägret var litet så är det svårt inte avrätta folk för de ska kunna få plats.
Citera
2018-10-12, 18:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Nu är inte jag så insatt i just detta ämne, men min lillebror är det och han tror bestämt att de sk koncentrationslägren egentligen var grymma arbetsläger.

Och att cyaniden användes för att desinficera lössangripna kläder som annars spred tyfus där.

Det jag tänker på är att allt är så oroväckande hemligt med hela den här historien,, det är precis som om man försöker dölja något.

Varför får vi ingen information om hur många av judiska folket som fanns före resp efter världskriget i Europa?

Vätecyanid användes mycket riktigt att döda löss, men det är lättare döda en människa än löss.
Så det behövdes inte mycket för döda en människa jämfört med en lus.

Så att de använde Vätecyanid att döda människa låter ologiskt menar du? Ändå har den använts som avrättnings och krigs gas. Så varför skulle inte tyskarna göra det?

Effektivt o snabbt dödande medel som skonar de tyska soldaterna.

Jo det finns information om antal judar förre och efter, finns några mess bort.
Citera
2018-10-12, 18:34
Medlem
Citat:

Du sprider lögner....

Du påstår fortfarande att det skulle vara förbjudet att efterforska om förintelsen, detta trots att jag senaste dygnet länkat till fakta om att man nyligen startade utgrävningar i Treblinka https://www.livescience.com/44443-treblinka-archaeological-excavation.html

Så hur seriös ör du själv?

Menar du på allvar att för att förintelsen ska kunna vara sann så måste det finnas fotobevis på ett berg av 6 miljoner lik.....? Skämtar du med oss...?

Är du klar över att många gasade lik kremerades och resterna, mestadels aska, dumpades i gropar i skogen, på åkrar, i vattendrag. Hur blir det då...

Vinnaren skriver historien ett av de mest korkade argumenten. Det kunde stämma för ett par hundra år sedan då det var betydligt lättare tag hindra folk att sprida info.

Det är fullständigt uppenbart att du redan förlorat dig på förnekarsidorna och okritiskt svalt allt de påstått, för du radar upp samma uttjatade argument och påstående som en evig ström av personer gjort före dig, och allt har redan förklarats och motbevisats sedan mycket länge. Kom med nåt nytt för tusan än samma gamla skåpmat om och om igen, det blir inte sant för det så länge du/ni inte klarar att presentera några som helst hållbara seriösa bevis för era påståenden. Vilket det misslyckats med i 70 år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in