2018-10-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Mår du bra av att vara dryg mot allt och alla? Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar.

Titta på nummer av inlägg han har gjort, Troll. Låter vi bli att svara slipper vi sådana.
Citera
2018-10-12, 15:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Mår du bra av att vara dryg mot allt och alla? Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar.
Måste lägga mig i detta..
Om du och din tjej är övertygade om att skriken kom från "andra" sidan vägen och endast bryr er om att leta på "eran" sida så är det väl inte drygt att fråga varför?

Varför letade ni inte på den sida ni var övertygade att skriken kom ifrån?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-12 kl. 15:21.
Citera
2018-10-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Måste lägga mig i detta..
Om du och din tjej är övertygade om att skriken kom från "andra" sidan vägen och endast bryr er om att leta på "eran" sida så är det väl inte drygt att fråga varför?

Du förstår uppenbarligen inte heller vad jag menar, eller så läser du inte vad jag skriver. Jag förklarade senast för några inlägg sedan.
Citera
2018-10-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varför tror du att jag inte vet det? Behöver inte svara.

Det var väl dock tur för dalaan att de inte sökte på den sida som de var övertygade om att skriken kom från. Där fanns ju eventuellt mördaren kvar och definitivt BO.

Du har inte läst dalaans alla inlägg, därför har du Noll koll! Gör det.

Jo då, dom for snabbt mot Nya Hjärsta och larmade polisen direkt och bad dom skicka en bil. Själva for dom över mot den misstänkta platsen, lyssnade efter ljud. I stort sett vid bullerplanket vid slutet av Byalagsvägen (där FP fanns på andra sidan planket, 5 dgr senare).

Polisen skickade ingen bil!!!

Anmälan inkom ca 7 timmar senare om försvunnen kvinna, 5 dgr senare hittades hon. Ungefär där Dalaans varit. Polisen hade mest troligt hittat både kropp och GM ganska direkt. OM dom regaerat adekvat på larmsamtalet.
Citera
2018-10-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har inte läst dalaans alla inlägg, därför har du Noll koll! Gör det.

Jo då, dom for snabbt mot Nya Hjärsta och larmade polisen direkt och bad dom skicka en bil. Själva for dom över mot den misstänkta platsen, lyssnade efter ljud. I stort sett vid bullerplanket vid slutet av Byalagsvägen (där FP fanns på andra sidan planket, 5 dgr senare).

Polisen skickade ingen bil!!!

Anmälan inkom ca 7 timmar senare om försvunnen kvinna, 5 dgr senare hittades hon. Ungefär där Dalaans varit. Polisen hade mest troligt hittat både kropp och GM ganska direkt. OM dom regaerat adekvat på larmsamtalet.

Tack för försvaret, dock stämmer det inte det du skriver.
Citera
2018-10-12, 15:25
Medlem
Citat:

Anade det , tog det hastigt från fragmenterat minne. Sorry.
Citera
2018-10-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag säger att det är självklart att SD genomlyses på djupet, och även HD och JG. Även exet och barnen fick sin portion och MH.
Jag har dock svårt att se varför man lägger värderingar i hur SD och HD skriver sina loggar och vilka bilder man tar... Jag ser ingen bäring i det och det kommer ingen rätt, polis eller åklagare ens titta på heller (om man inte ser bilder med ett mordvapen eller texter, för/efter mordet som bara en mördare vet).

Att inblandade diskuteras ingående är naturligt och självklart, men ställ er frågan om antal cacher, loggtexter, bilder har med mordet att göra...

Antal cacher, loggtexter och bilder är personliga och eftersom en person fortfarande är skäligen misstänkt för mord blir det intressant. När det dessutom är uppenbart att MGM uppenbarligen läser här inne och kommer med passningar i loggtexter och med bilder är det definitivt en inblick i vad MGM vill projicera för bild av sig själv. Den äkta hälften åker med på köpet pga sin flackhet.

Jag ställer mig frågan och jag tror många med mig: vad är ditt intresse i denna tråd? Är det att rentvätta SD? Eller är det mer personligt, trivs du med uppmärksamhet, diskussioner och argumentationer?
Citera
2018-10-12, 15:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Anade det , tog det hastigt från fragmenterat minne. Sorry.

Du tycker det är OK...eller?

Får jag någon ursäkt?
Citera
2018-10-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har inte hängt med i det här med polisens nya intresse för den andra sidan av motorvägen, men jag fick en idé nu om hur polisen kan ha tänkt förut, i början av utredningen. Man tänkte sig kanske att SD hade backat upp med sin bil mot änden på bullerplanket, och lyft ut och släpat kroppen runt änden till utsidan av planket. Kolla streetview från insidan av planket, där inne i buskaget borde änden på bullerplanket vara:
https://www.google.com/maps/@59.2890302,15.1862266,3a,75y,178.18h,82.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sC6emr6onuYHh6gfZS46l1Q!2e0!7i1 3312!8i6656

Det kanske fanns hjulspår i gräset här som fick polisen att intressera sig för SD:s bil? Bilen togs i beslag, och det stod ju också i Aftonbladet sedan att polisen trodde sig ha hittat blod i både bostaden och bilen.
Det fetade. Exakt den teorin lade jag fram för ett antal veckor sedan. Eftersom en av de första bilderna i tråden var på SD's garage/källardörr som var avspärrad. Det var lite debatt om vilket hus det var, men bilder jämfördes och det var hans dörr.
Min tanke var att LW kanske ringde till SD och frågade om han hade någon klätter-gear att låna uttill Norge. Hon kommer och de letar i källaren. Det ena leder till det andra. HD bor inte i huset och tjejerna gillar inte källaren. Efter ett par dagar backar han ner bilen på garageuppfarten, baxar in kroppen och kör ner till planket där han släpar den till FP.
Vad sägs om det?
Citera
2018-10-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men ni letade på eran sida? Men nu när ni har facit så kom det från andra sidan.
Måste nog hålla med om din tvekan. Att det bara var de som hörde det blodisande skriket, plus att det upplevdes som verkligt, talar för att det var i närheten.
De fick sådant adrenalinpåslag att de förstod att något förfärligt hände. De ringde 112 och kastade sig i bilen. Den intuitiva känsla av varifrån ljudet kom ska man inte vifta bort. I det läget fungerar sinnena knivskarpt. När LW hittades tog det logiska resonemanget över och blev ett nytt minne som man nu litar på som sant. Så fungerar hjärnan. Det är nog mindre mening att diskutera hur vittnena egentligen uppfattade ljudet eftersom det har gått för lång tid.
Citera
2018-10-12, 16:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte heller vad jag menar, eller så läser du inte vad jag skriver. Jag förklarade senast för några inlägg sedan.

Ånyo läst dina poster och där framgår inte varför du och din tjej ger er ut med bil mitt i natten för att leta efter skrikens ursprung när ni båda var övertygade om, och är fortsatt övertygade om, att ni letar på fel sida om vägen?

Ditt vittnesmåls trovärdighet är avhängigt frågan eftersom det måste klargöras hur mycket ni blivit påverkade av senare uppgifter om fyndplats.

Rättens ledamöter förleds annars tro att din och din flickväns övertygelse om att skriken kom från andra sidan i ökat i takt med att uppgifter publicerats i media om FP och BP.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-12 kl. 16:12.
Citera
2018-10-12, 16:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Märkte ni av om någon annan hörde skriket? Tända lampor, folk som tittar ut eller gick ut?

I ert grannskap eller annat?

Var det mycket trafik på motorvägen?

Var det mörkt ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in