2018-10-12, 13:07
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har påstått saker som har motbevisats.. Ändå fortsätter du helt utan fakta att påstå samma skit om och om igen..

Det är utan fakta han påstår att det inte gick ringa från mobiltelefon 1 mil upp i luften? Fakta är ju att det är 100 % uteslutet. Redan på 3 km höjd får dagens telefoner problem och problem nr 2 och ett jävligt stort problem är flygplanets fart. Det går alldeles för fort för en mobiltelefon.Detta gäller alltså dagens telefoner. Det måste ha varit satellitsamtal men visst lev vidare med att det gick ringa under såna förhållanden med dåtidens mobiltelefoner du...
Citera
2018-10-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det går inte alls ringa från en mobil på de höjderna som flygplanen flyger på. De har redan gjort olika tester. Och då får du tänka på att det var 2001 också, mobilerna var sämre än vad de är idag. Du kan inte inte ens få sändning i en tågtunnel - så varför skulle du få det 30,000ft upp i luften?
Det är snarare så att telefoner hade bättre räckvidd 2001 än de har idag, när vi har betydligt tätare mellan masterna och svagare sändare/mottagare.

Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det är utan fakta han påstår att det inte gick ringa från mobiltelefon 1 mil upp i luften? Fakta är ju att det är 100 % uteslutet. Redan på 3 km höjd får dagens telefoner problem och problem nr 2 och ett jävligt stort problem är flygplanets fart. Det går alldeles för fort för en mobiltelefon.Detta gäller alltså dagens telefoner. Det måste ha varit satellitsamtal men visst lev vidare med att det gick ringa under såna förhållanden med dåtidens mobiltelefoner du...
Du skriver att dagens telefoner får problem, ja, men 2001 i övergången mellan digitala och analoga system hade man inte dagens telefoner och sändarteknik.

New York Times 14/9 2001
https://www.nytimes.com/2001/09/14/us/after-attacks-communications-new-perspective-issue-cell-phone-use-planes.html
Citat:
Some older phones wich have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles
Det kan alltså ha gått att ringa med den tidens äldre analoga system och även digitala mobilsignaler kunde i vissa fall nå nästan 10 000 meters höjd.
Senast redigerad av Prudent 2018-10-12 kl. 14:30.
Citera
2018-10-12, 14:43
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det är snarare så att telefoner hade bättre räckvidd 2001 än de har idag, när vi har betydligt tätare mellan masterna och svagare sändare/mottagare.

Du skriver att dagens telefoner får problem, ja, men 2001 i övergången mellan digitala och analoga system hade man inte dagens telefoner och sändarteknik.

New York Times 14/9 2001
https://www.nytimes.com/2001/09/14/us/after-attacks-communications-new-perspective-issue-cell-phone-use-planes.html

Det kan alltså ha gått att ringa med den tidens äldre analoga system och även digitala mobilsignaler kunde i vissa fall nå nästan 10 000 meters höjd.

Då får nog planet levitera för det minst lika stora problemet är flygplanets fart vilket omöjliggör hela scenariot. 1 mil upp i luften med dom farterna.Knappast
Citera
2018-10-12, 14:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Dagens telefoner har lägre sändarstyrka än dåtidens - inte tvärtom..
According to industry experts, it is possible to use cell phones with varying success during the ascent and descent of commercial airline flights, although the difficulty of maintaining a signal appears to increase as planes gain altitude. Some older phones, which have stronger transmitters and operate on analog networks, can be used at a maximum altitude of 10 miles, while phones on newer digital systems can work at altitudes of 5 to 6 miles. A typical airline cruising altitude would be 35,000 feet, or about 6.6 miles.”
https://slate.com/news-and-politics/2001/09/explainer-mailbag-explainer-asks-readers-tell.html

10 miles = 16 km....

EDIT: Sorry - pucktvåa...
Citera
2018-10-12, 15:44
Medlem
Citat:
Då får nog planet levitera för det minst lika stora problemet är flygplanets fart vilket omöjliggör hela scenariot. 1 mil upp i luften med dom farterna.Knappast
Farten i sig omöjliggör inte uppkoppling, men risken att samtalen skulle brytas vid mastbyte i för hög hastighet var nog stor.

Läste du inte artikeln?
Citat:
Often, experts say dropped cell phone calls on the ground are a result of cell phones being used in airplanes. This is because cell phones used at high altitudes tend to employ a variety of cellular base stations, thereby preventing customers within the range of these stations from using the same frequency.
En stor anledning till att mobilsamtal i flygplan inte är tillåtet är att den höga farten och höjden kan göra så samtal på marken bryts och blockeras då en telefon i luften kan nå flera master samtidigt och störa systemen.
Citera
2018-10-12, 20:41
Medlem
Pressombudsmannens avatar
De finaste debunksen jag stött på hittills är iaf den glödande metallen som syns i detta klipp:
https://youtu.be/OmuzyWC60eE
Detta skall altså vara enligt skeptiker, flytande aluminium blandat med olika material så att det får den röda färgen.
Sedan har vi pistoler som flyitit samman med betong: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/9-11guns/DSC_7414.html
Jag orkar inte leta upp alla bilder. Detta var ett exempel.
Hur som helst ska pistolerna ha smält samman med betongen genom det enorma trycket av kollapsen.
Kan tillägga Muhammed Attas pass som flög ut och landade oskadat nånstans under World trade center. Några mirakel bland flera.
Citera
2018-10-12, 21:02
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
De finaste debunksen jag stött på hittills är iaf den glödande metallen som syns i detta klipp:
Detta skall altså vara enligt skeptiker, flytande aluminium blandat med olika material så att det får den röda färgen.
Sedan har vi pistoler som flyitit samman med betong: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/9-11guns/DSC_7414.html
Hur som helst ska pistolerna ha smält samman med betongen genom det enorma trycket av kollapsen.
Kan tillägga Muhammed Attas pass som flög ut och landade oskadat nånstans under World trade center. Några mirakel bland flera.
Känner att första kommentaren i YouTube-länken är ganska relevant också:

Citat:
I've been a welder 38 years and work for a power company on gas and coal fired units. I know metals and tempetures. Carbon steel melting point is around 2900 degrees and that IS carbon steel pouring from the building. I worked in a foundry before I was a welder so I know what I'm seeing. Jet fule in absolute best conditions can reach temps up to 1800 degrees, There is NO WAY a jet could pulverize that much cement let alone melt 5 and 6 inch thick collums. As far as having enough O2 to burn, it's not rocket science that black smoke means oxygen deficient flame.

Jag hoppas Alvin och gänget åtminstone fick G i engelska så jag slipper förklara vad det står.
Citera
2018-10-12, 21:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Såhär ser det ut när man blandar flytande aluminium med ek: https://youtu.be/DlqpLVQNGBg?t=263

Så det är faktiskt inte så svårt att föreställa sig att det som rinner ut ur byggnaden är aluminium blandat med andra material. Speciellt inte när det dessutom handlar om en aluminiumlegering bestående utav bland annat zink, magnesium och koppar.

Magnesium ensamt skulle utan problem kunna förklara varför det som rinner ut påminner om smält stål men troligen var även flytande koppar med i bilden på grund utav något som kallas för eutektik och enkelt förklarat innebär att legeringar har lägre smältpunkt än de individuella komponenterna. Du kan läsa mer om det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Eutektisk
Citera
2018-10-13, 01:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eventuellt. Men annars är det troligare - vilket har påpekats - att det handlar om smält flygplansaluminium som 7075, 6061 och 2024 vilka är legeringar av främst aluminium, koppar, zink, kisel, järn och magnesium.
Menar du att dessa legeringar smälter vid samma temperatur, och uppför sig lika, som ren aluminium?
För övrigt är det ju välkänt att även ren aluminum blir orange/röd vid tillräckligt hög temperatur..

Ett annat alternativ är att det handlar om smält bly - vilket fanns i överflöd i den batteriarray som flygplanet kraschade in i..

Ytterligare ett alternativ är att det är smält stål - det skulle rent teoretiskt vara möjligt eftersom smält aluminium som reagerar med t.ex gipsväggar och vatten kan reagera kemiskt i termitiska effekter som mycket väl skulle kunna uppnå temperaturer nog för att smälta stål. Dock är detta förstås fullständigt osannolikt eftersom stålet i de bärande balkar som avses befann sig i hisschaktet - eventuellt smält stål borde därmed ha runnit ned i hisschaktet - att tro att det skulle hoppa ut ur hisschaktet för att sedan rinna över golvet och ut ur byggnaden - ja det kräver ju större fantasi än Tolkien någonsin skulle kunnat uppbåda...

Citat:

En gång till då - varför smälte inte även pistolen om det den blev ingjuten i är smält stål? Snacka om första gången i världshistorien...

Citat:
Nä, det gjorde det inte. Det du tänker på är nog Satam al-Suqami's pass, det hittades dock innan tornen ens kollapsade - alltså inte i rasmassorna..

Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Känner att första kommentaren i YouTube-länken är ganska relevant också:Jag hoppas Alvin och gänget åtminstone fick G i engelska så jag slipper förklara vad det står.

Jag vet inte om jag är jättesugen på att kommentera en anonym person på nätet men namnet "skippydippy" som utger sig för att vara expert på smält metall men samtidigt har ett konto på, youtube enbart fokuserat på konspirationsteorier om trump och 9-11.. https://www.youtube.com/user/skpfst
Vad ska jag tillägga liksom??
Citera
2018-10-13, 10:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Så du menar att du sitter inne med fakta, källor och bevis?

På vad? Att flygplansalumium inte är ren aluminium utan legeringar med koppar, zink, magnesium etc?

Eller menar du källa på att det var ett rum fyllt med batterier för elbackup i WTC?

Eller menar du källa på att det var Satam al-Suqami's pass som hittades - och inte Muhammad Attas, samt att det hittades innan kollapsen och inte i rasmassorna?

Här är inlägget igen: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Vad är det du undrar??
Citera
2018-10-14, 00:31
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Felaktig Fysik? Fuck you säger jag bara. Det är du och dina djurvänner (igelkotten och ormen) som sitter och skjuter er själva i foten härinne när stål helt plötsligt uppträder på ett helt nytt sätt genom att det rasat ihop i en enda stor hög inne i en byggnad som föll symmetriskt i free-fall. Man hade ju kunnat luta åt den officiella teorin med några frågetecken istället för att fronta sig själv som ett jävla pucko bara för att försöka ha rätt. Det går att skita i vad som hände den där dagen men inbilla mig inte att stål uppträder sådär som konsekvens av kontorsbrand. BULLSHIT!!!

Mina vänner "igelkotten" är en ekorre och "ormen" en filmkaraktär från filmen Escape from New York från 1997 men jag antar att du föddes ungefär då och inte ens känner till den referensen i tv-spelet Metal Gear solid 2. Bara det är ett tecken på lågbegåvning och ett bevis på att du är jätteung och i text visar att du inte besitter någon som helst kunskap i någonting innan youtubes intrång år 2005. Så att raljera i ämnet 9/11 som värsta bebisen med diverse svärord blir enbart komiskt och din chans att bli tagen på allvar är i princip lika med noll.

Som tidigare nämnts så faller inte WTC 7 "symmetriskt i free-fall" utan det är bara vad som kan uppfattas om man enbart ser en kort snutt på youtube. Något annat hade varit extremt konstigt eftersom det inte fått någon speciell uppmärksamhet av resterande världen förutom hos er småbarn som inte kan släppa era första tankar ni tänkt efter att ha sett en vilseledande dokumentär. Om du vill kalla det bullshit att stål beter sig inom fysikens lagar så ska jag inte hindra dig utan jag skrev bara att jag hade tycket att det hade varit en mer givande debatt om skeptiker riktade in sig på mer relevanta frågetecken än sådant som är självklart hos personer som läst på och som är intresserade.
Att ni, du och dina skittöntiga vänner inte kan svara ordentligt på ett enda motargument ens lite grann är således också ett bevis på att ni är små och oförstående om precis allting som hände den dagen förutom dom korta klipp ni sett på internet och som personer med eran inställning gapar och skriker om. Om det är några som springer en eventuell världsregerings ärenden helt gratis så är det ni.
Gör dig själv en stor tjänst. Nämn aldrig något sådant här på en kommande arbetsintervju eller motsvarande då du kommer uppfattats som totalt jävla dum i huvudet.
Caset är 17 år gammalt och allt du lyckas få ur dig är att det ser ut som bullshit men inte att det faktiskt är det. Testa med det ena eller andra om du vill hänga med i debatten som en seriös debattör.
Citera
2018-10-14, 00:35
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:

Hur är det egentligen med närminnet och din stavningsförmåga?
Bevisa att pistolerna smält av din påhittade termit eller sluta göra bort dig själv genom att ännu en gång posta samma skit du fick ett väldigt bra svar på sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in