2018-10-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men ni letade på eran sida? Men nu när ni har facit så kom det från andra sidan.

Har du varit med om någonting liknande? Jag orkar inte redogöra för ytterligare en person som inte bemödar sig att läsa mina tidigare inlägg om saken.
Citera
2018-10-12, 13:01
Medlem
Citat:
Har du kordinaterna? Annars är det ju lite luddig beskrivning.

Det finns exakta koordinater på geocaching.com
Citera
2018-10-12, 13:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Rullstolsanpassad mordplats enligt vissa...

Men du som varit på platsen vet väl att FP med enkelheten nås från bostadsområdet?! Gångväg och gräsmatta.
Citera
2018-10-12, 13:14
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Har du kordinaterna? Annars är det ju lite luddig beskrivning.
Löser man SDs cache Bildning-Ådalen får man fram koordinaterna N59°17,410,E015°11,276. Dvs vid brofästet ungefär, där polisen letade igår... Första gången jag nämnde att det borde kollas där var den 28 juni... Undrar om de hittade den..
Senast redigerad av Linxieloo 2018-10-12 kl. 13:17.
Citera
2018-10-12, 13:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Men du som varit på platsen vet väl att FP med enkelheten nås från bostadsområdet?! Gångväg och gräsmatta.
Jag vet inte riktigt hur det ser ut längre in. Finns det kanske någon ännu enklare väg till änden på bullerplanket än den som syns i streetview-bilden som jag länkade till här?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Rullstolsanpassad mordplats enligt vissa...
Rullstolsanpassad var en metafor för att FP inte var så svåråtkomlig som du ville få det att gälla .. Som du ser finns det inget staket man måste klättra över för att ta sig dit. Det innebär vidare att man inte, som du påstod, behöver lyfta över ett brottsoffer eller lik för att kroppen ska kunna hamna där.. Det var ju precis det frågan var.. för att klargöra ditt sarkastiska uttal om FP.
Citera
2018-10-12, 13:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Har du varit med om någonting liknande? Jag orkar inte redogöra för ytterligare en person som inte bemödar sig att läsa mina tidigare inlägg om saken.

Det är nog istället så att jag bemödar mig för mycket.

Citat:
Nej vi åkte på "våran" sida om motorvägen och försökte se om vi såg någonting längs med det smala skogsparti som ligger där.

Citera
2018-10-12, 14:19
Medlem
Citat:
Det är nog istället så att jag bemödar mig för mycket.

Vart vill du komma? dalaan har upprepade gånger förklarat vad hen och hens partner hört och på vilken sida de bor. Dessutom åkt med bil och kollat efter att de hört skrik. Utöver det så har de larmat polisen som inte bemödade sig att skicka ut en patrull.
Citera
2018-10-12, 14:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Löser man SDs cache Bildning-Ådalen får man fram koordinaterna N59°17,410,E015°11,276. Dvs vid brofästet ungefär, där polisen letade igår... Första gången jag nämnde att det borde kollas där var den 28 juni... Undrar om de hittade den..

Skrivs väl så här på Eniro-kartan enligt kordinatsystemet WGS84 DDM
59°17.410'N 15°11.276'E

Det blir som sagt brofästet på norra sidan av bron.

Detta är samma punkt men med olika system:
WGS84
59°17'24.6"N 15°11'16.6"E
WGS84 DDM
59°17.410'N 15°11.276'E
WGS84 decimal (lat, lon)
59.290167, 15.187933
RT90 (nord, öst)
6574526, 1464824
SWEREF99 TM (nord, öst)
6572378, 510706
Citera
2018-10-12, 14:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, teoretiskt skulle ju MV kunna ha en källa inom utredningen som läcker. Men det mesta av uppgifterna är sådant som redan finns i tråden, och resten är helt osannolika uppgifter och beskrivningar av hur utredningen bedrivs. Dessutom ändras uppgifter hela tiden och anpassas efter behov. Det faller på sin egen orimlighet att örebropolisen skulle arbeta på det sätt som MV beskriver, t.ex. framstår ju förhörsledarna som totalt inkompetenta. Jag har nog lite högre tankar om den svenska poliskåren.

Är det cykeltjejerna du syftar på när du menar att MV har ändrat sina uppgifter?

När det gäller vittnesmålen som tidigt i utredningen inte följts upp förrän senare i utredningen tycker jag att MV:s beskrivning varför verkar vara en rimlig beskrivning. Det har hänt förr att förhör till en början bedrivs på sätt som senare kan visa sig vara otillfredsställande. Det är så klart inte bra, och kompetensen när det gäller förhörsmetodik är tyvärr sviktande på olika ställen i landet. Det är så klart inte bra. Det finns nog flera saker som kan ha gjorts bättre i den här utredningen.
Citera
2018-10-12, 14:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Vart vill du komma? dalaan har upprepade gånger förklarat vad hen och hens partner hört och på vilken sida de bor. Dessutom åkt med bil och kollat efter att de hört skrik. Utöver det så har de larmat polisen som inte bemödade sig att skicka ut en patrull.

Varför tror du att jag inte vet det? Behöver inte svara.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det var det vi i stundens hetta tyckte verkade mest logiskt. Dock hörde man att skriken var höga och en bit bort, och det lilla grönområde mellan oss och motorvägen ligger för nära. Så varken jag eller min sambo har ändrat uppfattning om det. Vi är med andra ord båda två övertygade om att skriken inte kom från våran sida.

Skrivet av dalaan:
Citat:
Nej vi åkte på "våran" sida om motorvägen och försökte se om vi såg någonting längs med det smala skogsparti som ligger där.

Det var väl dock tur för dalaan att de inte sökte på den sida som de var övertygade om att skriken kom från. Där fanns ju eventuellt mördaren kvar och definitivt BO.
Citera
2018-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Varför tror du att jag inte vet det? Behöver inte svara.

Skrivet av dalaan:

Det var väl dock tur för dalaan att de inte sökte på den sida som de var övertygade om att skriken kom från. Där fanns ju eventuellt mördaren kvar och definitivt BO.

Mår du bra av att vara dryg mot allt och alla? Du förstår uppenbarligen inte vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in