2018-10-11, 20:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Självklart vore det katastrof för kvinnorna om alla kvinnliga idrottare tvingades tävla mot männen.

Men nu handlar det om en enda liten tjej i tioårsåldern som känner sig som en kille och som vill spela fotboll med dem. Varför kan hon inte få göra det?

Jag fattar det inte.

Får jag bada bastu med kvinnorna om jag råkar känna mig kvinna för en dag?
Citera
2018-10-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

För att 10 andra i laget kanske inte vill det?

Klubben petar julle ur laget, men erbjuder plats i tjejlaget.

Intressant kommentar. Det påminner mig om Margaret Murdock, som vann OS-silver i skytte år 1976 i kamp med alla herrarna. Det var ju pinsamt för herrarna att allesammans utom en fick stryk av Margaret, så efter Margarets framgångar införde de olympiska spelen en damklass i skytte och förbjöd damerna att tävla mot herrarna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Margaret_Murdock

Grabbarna i fotbollslaget som Julle vill vara med i kanske känner likadant som skytteherrarna som fick stryk av Margaret Murdock. De vill kanske inte riskera att vara sämre än en tjej, även om just den tjejen känner sig som en kille.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-10-11 kl. 21:42.
Citera
2018-10-11, 21:31
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Grabbarna i fotbollslaget som Julle vill vara med i kanske känner likadant som skytteherrarna som fick stryk av Margaret Murdoch. De vill kanske inte riskera att vara sämre än en tjej, även om just den tjejen känner sig som en kille.

Nu håller jag med om att Julle kanske borde få vara välkommen att spela med pojklaget som barn och det är ju inget som säger att flicklaget är så mycket mer exalterade än pojklaget över att spela med och mot Julle. Om Julle sedan inte är välkommen tycker jag det är tråkigt men det är inte heller någon självklar mänsklig rättighet att få spela könsöverskridande fotboll. Tråkigt och kanske rent tragiskt för individen men problemet kan inte vara jättestort.

Sedan blir det rimligen ett potentiellt problem om män som "känner sig" som kvinnor ska få tävla som damer och vice versa. Men å andra sidan, om män och kvinnor är lika duktiga så kan man väl mixa ihop dem och låta alla tävla mot alla. Misstänker dock att det kanske inte är männen som skulle gnälla högst om det.
Citera
2018-10-11, 21:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Intressant kommentar. Det påminner mig om Margaret Murdock, som vann OS-silver i skytte år 1976 i kamp med alla herrarna. Det var ju pinsamt för herrarna att allesammans utom en fick stryk av Margaret, så efter Margarets framgångar införde de olympiska spelen en damklass i skytte och förbjöd damerna att tävla mot herrarna.

Grabbarna i fotbollslaget som Julle vill vara med i kanske känner likadant som skytteherrarna som fick stryk av Margaret Murdock. De vill kanske inte riskera att vara sämre än en tjej, även om just den tjejen känner sig som en kille.

Ja vem vet.

Jag antar att just den händelsen är isolerad, så ibland skall vi ha mixade idrotter, och ibland inte..eller, fast..

Det är säkert så att fotbollslaget känner sig hotat .
Eller inte.

En kvinna som skjuter bättre än mig tycker jag personligen är jävligt roligt..
Senast redigerad av scoremax 2018-10-11 kl. 21:52.
Citera
2018-10-11, 22:04
Bannlyst
Citat:

Eller så är de trötta på att förlora pga Julle inte kan skjuta, passa eller springa och konstant tappar boll men de ändå måste komma ihåg att "passa alla i hela laget".

Skytte är inte någon fysisk sport. Att tävla mot kvinns i schack, skytte (även bågskytte?), pilkastning osv är något helt annat än att stå ut med dem i fotboll. Julle kanske vinner på bättre motstånd personligen men resten av truppen förlorar antagligen på upplägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kan någon upplysa mig om varför hon inte vill spela med flickor? Det låter väldigt diskriminerande av Julle. Hyckleri är vad det handlar om.

Hon är för bra helt enkelt. Resten av tjejerna är smutsiga untermenschen.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-10-11 kl. 22:09.
Citera
2018-10-11, 22:07
Medlem
Denoms avatar
Kan någon upplysa mig om varför hon inte vill spela med flickor? Det låter väldigt diskriminerande av Julle. Hyckleri är vad det handlar om.
Citera
2018-10-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du får väl fråga kvinnorna...
Citera
2018-10-11, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Kommunister, helt klart!

Fascister och nazister, helt klart!
Citera
2018-10-11, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter

Fråga Julle, 9 år, så får vi se. Svaret lär knappast bli sämre än din fråga, kunskapslöse dåre.
Citera
2018-10-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Vill pojkar ens spela med en flicka, eller rättare sagt en transa? Varför måste friska normala pojkar behöva utsättas för detta?
Som vanligt skall majoritetsbefolkningens intressen sätta åt sidan för olika slags minoriteter och deras påhittade intressen.
Citera
2018-10-11, 23:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vill pojkar ens spela med en flicka, eller rättare sagt en transa? Varför måste friska normala pojkar behöva utsättas för detta?
Som vanligt skall majoritetsbefolkningens intressen sätta åt sidan för olika slags minoriteter och deras påhittade intressen.
Jag undrar om hon nekades att få spela med flickorna.
Citera
2018-10-11, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck

Intressant fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in