2018-10-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
En 3-åring med PTSD?
Tillåt mig att tvivla lite...

HUR ställs en sådan diagnos på ett så litet barn? Vem har kompetensen att göra det? Har det aktuella barnet genomgått en sådan undersökning?

Inte så svårt. Ett barn som i tidig ålder inte ges den kärlek och anknytning det behöver blir ett osäkert och inte sällan utåtagerande barn. Anknytningen är enormt viktig under det första levnadsåret. Lägg på fysiskt och psykiskt våld på detta så har du ett ”jobbigt” barn med PTSD
Citera
2018-10-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattercate
Nu ska vi ju inte kasta skit på den biologiska fadern. För modern är inte helt oskyldig hon heller // Person med insyn

Jag gissar att mamman är den skyldiga. Många män döms idag oskyldiga för att de skyddat antingen sig själva eller sitt barn mot mammans fysiska våld. När den "goda" fälls blir barnet övergivet hos förövaren. Den som en gång misshandlat barnet slutar inte att slå. Därför är det godtycke som finns i våra domstolar idag extremt farligt för våra barn.

Om pappan fälldes för bara några veckor sedan tyder det på en ganska nylig separation från mamman, och då undrar i alla fall jag hur det kommer sig att mamman har en ny partner så snabbt?
Citera
2018-10-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Så båda barnen har blivit misshandlade? Har han misshandlat mamman också?

Det var en kille här i tråden som kände mannen och som hälsat på i måndags och tisdags. Då verkade ingen misshandel skett?

Om du har sådana upplysningar tycker jag att du skall ta kontakt men myndigheten o inte sitta här o spekulera en massa gissningar.. Jag är bekant med närstående o vill avstyra detta jävla spektakel o OSANNA falska rykten... Ge er för tusan o respektera både den bortgångna hjälplösa barnetOch deras närstående...
Blir så förbannad på om man inte har rätt info så ska man faaan hålla käften samt skriv inte mer om ni inte har rätt info...
Tack på förhand
Citera
2018-10-11, 19:58
Medlem
Va det inte han som känner MGM som spekulerade om bildörr? Eller har ja missat att det är uppgifter från media eller polis?
Citera
2018-10-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturmannen
Om du har sådana upplysningar tycker jag att du skall ta kontakt men myndigheten o inte sitta här o spekulera en massa gissningar.. Jag är bekant med närstående o vill avstyra detta jävla spektakel o OSANNA falska rykten... Ge er för tusan o respektera både den bortgångna hjälplösa barnetOch deras närstående...
Blir så förbannad på om man inte har rätt info så ska man faaan hålla käften samt skriv inte mer om ni inte har rätt info...
Tack på förhand

Om du har info kan du undanröja den genom att ge rätt info. Det handlar om barnmord.
Citera
2018-10-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Om pappan fälldes för bara några veckor sedan tyder det på en ganska nylig separation från mamman, och då undrar i alla fall jag hur det kommer sig att mamman har en ny partner så snabbt?

Det behöver inte va nyligen de separerade bara för rättegången va nyss. Där är det ju beroende på vilken tid utredning/förundersökning/tid för förhandling tagit.
Citera
2018-10-11, 20:13
Medlem
SeanAverys avatar
Vilken förskola gick barnet på?
Citera
2018-10-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Om du har info kan du undanröja den genom att ge rätt info. Det handlar om barnmord.

Precis det jag skriver... försöker inte undanröja ett enda ord jag skriver.
Det som kommer från mig finns enbart den sanning som att du vaknade med i morse så sluta JIDDRA...
Citera
2018-10-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Vilken förskola gick barnet på?

Vad har detta med att göra... låt familjen o närstående vara ifred för F___N
Citera
2018-10-11, 20:17
Medlem
Tror mannens vän försöker förvara sin vän o mamman genom lögner om hur snälla o fina dom var. Tror mamman och nya knullpartnern i samförstånd misshandlade stackars barnet till döds o sen skyller på biologiska pappan. För hur kan en mamma missa sånt? Antingen skiter hon i barnens väl eller så var hon delaktig i mordet men nya partnern
Citera
2018-10-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturmannen
Vad har detta med att göra... låt familjen o närstående vara ifred för F___N

Flashback....yttrandefrihet på riktigt!

Flashback är ett fritt och öppet forum. Fixar du inte det så håll dig borta härifrån!
Citera
2018-10-11, 20:35
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jävligt tragiskt.
Och jag håller med dig, det luktar missbrukare lång väg.

Utan att veta, men skulle det handla om pundare så undrar man lite var välfärdsstaten höll hus vad det gäller barnets väl?

Det skall bli intressant att följa tråden då det kan finnas en hel del att debattera.

Nu vet vi ju inte om det handlar om pundare, men om. Välfärdsstaten vill inte barns bästa. Välfärdsstaten håller defekta människor vid liv tillräckligt länge för att de skall kunna bli föräldrar. Pundare är dåliga föräldrar.
Välfärd är ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in