2018-10-11, 10:23
Medlem
eightyfivers avatar
Ett barn i 3-årsåldern kom under tisdagskvällen in till ett sjukhus i Skaraborg med allvarliga skador, skriver polisen på sin hemsida.
Under onsdagskvällen avled barnet på sjukhuset.
En man har anhållits misstänkt för mord, uppger polisen.

Någon som känner till mer?

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/oktober/11/11-oktober-09.45-morddrap-vastra-gotalands-lan/

.........................

Länk till FUP och dom: (FB) Misstänkt barnamord på 3-åring i Skaraborg (2018-10-09)

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2020-10-10 kl. 12:03.
Citera
2018-10-11, 10:23
Medlem
Misstänkt mord på barn i Skaraborg 10 oktober 2018

Ett 3-årigt barn med svåra skador kom med ambulans till ett sjukhus i Skaraborgs län den 9 oktober. Barnet dödförklarades 10 oktober. En person, en man, är gripen och fallet har rubricerats som misstänkt mord.

Det tar ungefär ett dygn att fastställa hjärndöd. Så det ger ett intryck av att barnet med medicinsk assistans hade hjärtfunktion under första dygnet på sjukhuset.

Polisen anser att det är 'tragiskt', vilket alla normala människor håller med om.

https://www.expressen.se/gt/litet-barn-misstankt-mordad-man-anhallen/
Citera
2018-10-11, 10:34
Medlem
b00b00s avatar
Det var väl den lilla flicka som hamnade under vattnet i badkaret i tisdags?

EDIT: Fel av mig. Den incidenten hände i Järfälla.
Citera
2018-10-11, 10:47
Medlem
SkogsKonungs avatar
Luktar ju pundare lång väg om du frågar mig. En mamma träffar ny man, mannen blir påtänd, ungen skriker, mannen lackar. Oerhört tragiskt. Stackars unge. Ingen 3-åring förtjänar det ödet. Den snubben lär få det tufft på kåken, hoppas man iaf.
Senast redigerad av SkogsKonung 2018-10-11 kl. 11:01.
Citera
2018-10-11, 10:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Luktar ju pundare lång väg om du frågar mig. En mamma träffas ny man, mannen blir påtänd, ungen skriker, mannen lackar. Oerhört tragiskt. Stackars unge. Ingen 3-åring förtjänar det ödet. Den snubben lär få det tufft på kåken, hoppas man iaf.

Jävligt tragiskt.
Och jag håller med dig, det luktar missbrukare lång väg.

Utan att veta, men skulle det handla om pundare så undrar man lite var välfärdsstaten höll hus vad det gäller barnets väl?

Det skall bli intressant att följa tråden då det kan finnas en hel del att debattera.
Citera
2018-10-11, 10:57
Medlem
Den anhållne mannen är inte far till barnet enligt media.

Bara jag som kom att tänka på pojken i Mjölby som mördades av sin styvfar?
Citera
2018-10-11, 11:27
Medlem
Försvarsadvokaten är från Lidköping, kan det ha hänt där någonstans?
Citera
2018-10-11, 11:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Trådar sammanfogade och datum tillagt i rubriken.

/Moderator
Citera
2018-10-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman

Theo?
Citera
2018-10-11, 12:40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman

Jag tänkte också på den arme lille Theo (så hette han väl?)
Jag har läst nånstans i hur hög grad styvfäder/mammas nya pojkvän är skyldiga till misshandel och mord av barn i jämförelse med biologiska fäder.
Citera
2018-10-11, 12:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Fruktansvärt. Att slå ihjäl ett litet barn... jag tror också att mördaren måste varit hög på droger. Missbrukarfamilj, frånvarande pappa, mammas nya kille etc.

”Dödsorsaken är ännu inte känd, men enligt handlingar som inkommit till tingsrätten misstänks brotten ha begåtts under en tredagarsperiod fram till det att barnen fördes till sjukhus.” -Expressen

Har barnet misshandlats i tre dagar alltså? Kan det ha varit någon form av knarkfest?

Låter ju helt sjukt att mordet pågått i dagarna tre.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-10-11 kl. 12:46.
Citera
2018-10-11, 12:52
Medlem
eightyfivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Utan att veta, men skulle det handla om pundare så undrar man lite var välfärdsstaten höll hus vad det gäller barnets väl?
Ja det där är ett spännande kapitel. Lite OT så vittnade min fru, som då jobbade på neonatalen, om pundare som kom in efter förlossningen med barn som led svårt av utsättningssymtom. Där kan man snacka om cold turkey, stackars barn. Föräldrarna sitter och skjuter på rummet och så fort barnet är ok så skickas dom hem. Svårt att se välfärden där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in