2018-10-10, 21:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
" Therése ”Tess” Karlsson anmäldes försvunnen och Missing People gav sig ut för att leta.

Den 29 september hittade en privatperson en kropp i ett skogsområde i närheten av Arlanda flygplats. Nu går polisen ut med att det var Therése Karlsson – och att man har startat en förundersökning om mord, som Aftonbladet har rapporterat om.

– Kroppen är nu identifierad, säger Christer Axling, utredningsledare vid polisens enhet för grova brott, Stockholm."

" – Sent den 18 augusti syntes hon vid restaurang Nancy's i Järfälla. Vi är intresserade av iakttagelser därifrån, från sen kväll. Vi är även intresserade av iakttagelser från platsen hon anträffades, säger Christer Axling.

Hon hittades på Skobyvägen, en grusväg, i höjd med en nedlagd motocrossbana mellan långtidsparkeringarna Benstocken och Alfa och Beta i närheten av flygplatsen.

Även Therése Karlssons syster vädjar till allmänheten:

– Jag vill uppmana dem som har sett något att träda fram om de har någon information, säger Pernilla Karlsson."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/therese-44-hittad-dod-polisen-utreder-mord/
Citera
2018-10-10, 22:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Therése ”Tess” Karlsson anmäldes försvunnen och Missing People gav sig ut för att leta.

Den 29 september hittade en privatperson en kropp i ett skogsområde i närheten av Arlanda flygplats. Nu går polisen ut med att det var Therése Karlsson – och att man har startat en förundersökning om mord, som Aftonbladet har rapporterat om.

– Kroppen är nu identifierad, säger Christer Axling, utredningsledare vid polisens enhet för grova brott, Stockholm."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/therese-44-hittad-dod-polisen-utreder-mord/

Tack för dina sammanfattningar och länkar i detta tragiska fall!

Jag vill samtidigt passa på att beklaga din förlust av din dotter, trots att det inte finns ord som är tillräckliga. Jag blev väldigt berörd av ditt första inlägg i denna tråd.
Citera
2018-10-10, 23:51
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall

Trådar sammanfogade. Ny rubrik: "Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna".

/Moderator
Senast redigerad av blomvattnare 2018-10-10 kl. 23:54.
Citera
2018-10-11, 01:37
Medlem
HateWrecks avatar
Är det bara jag som reagerat över att Tess nämnt ngt om "Andakt" i det sisa hon skrev?
Andakt hålls ju tex efter någons död?

Uppmanade Tess sina vänner att hålla Andakt eller skulle hon själv hålla detta?
Vet bara vad den där tokiga kvinnan som inte tar sina rabiestabletter skrev och det var inte ett fullständigt citat..
Är det någon av er som var bekanta med Tess som kan hitta det fullständiga citatet?

Om hon uppmanar sina vänner att hålla Andakt så skulle det kunna vara för att hon planerade att ta sitt eget liv?

Om hon skulle ut i skogen och tänka, reflektera eller liknande skulle det också kunna uttryckas som att hon själv skulle hålla Andakt.
Det är en form av meditation eller åminnelse i den kristna kyrkan.
Senast redigerad av HateWreck 2018-10-11 kl. 01:41.
Citera
2018-10-11, 02:58
Medlem
Tragiskt! Träffade henne par tillfällen.
Vila i frid Tess.
Citera
2018-10-11, 07:46
Moderator
pudelluss avatar
Självmord, frusit ihjäl på natten eller olycka/blivit påkörd och gömd?
- Om hon tagit sig till "systern" L*na nordost om Rosersberg, ingen hemma eller avvisad, fortsatt längs vägen mot Arlanda? Där hittas hon sedan av två hundar en bit från vägen under en gran, ej synlig från där svampplockarna och hundarna gick.

Mord?
- Mördaren antar att ingen går i skogen vid Arlanda. Bilar väcker ingen stor uppmärksamhet i området. Mördaren kanske parkerar bilen där och flyr landet eller låtsas göra det. Kroppen göms under en gran. Mördaren vet att det kan tolkas som självmord och att Tess "syster" bor några km bort nordost om Rosersberg.
Citera
2018-10-11, 08:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det tog väldigt lång tid för polisen att identifiera kroppen. Kan mördaren ha bränt kroppen?
Citera
2018-10-11, 08:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
- Om hon tagit sig till "systern" L*na nordost om Rosersberg, ingen hemma eller avvisad, fortsatt längs vägen mot Arlanda? Där hittas hon sedan av två hundar en bit från vägen under en gran, ej synlig från där svampplockarna och hundarna gick.

Mord?
- Mördaren antar att ingen går i skogen vid Arlanda. Bilar väcker ingen stor uppmärksamhet i området. Mördaren kanske parkerar bilen där och flyr landet eller låtsas göra det. Kroppen göms under en gran. Mördaren vet att det kan tolkas som självmord och att Tess "syster" bor några km bort nordost om Rosersberg.

Har det framkommit att Tess låg under en gran?
Jag har fått för mej att hon låg mera öppet, men jag kan så klart ha fel.
Citera
2018-10-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Är det bara jag som reagerat över att Tess nämnt ngt om "Andakt" i det sisa hon skrev?
Andakt hålls ju tex efter någons död?

Uppmanade Tess sina vänner att hålla Andakt eller skulle hon själv hålla detta?
Vet bara vad den där tokiga kvinnan som inte tar sina rabiestabletter skrev och det var inte ett fullständigt citat..
Är det någon av er som var bekanta med Tess som kan hitta det fullständiga citatet?

Om hon uppmanar sina vänner att hålla Andakt så skulle det kunna vara för att hon planerade att ta sitt eget liv?

Om hon skulle ut i skogen och tänka, reflektera eller liknande skulle det också kunna uttryckas som att hon själv skulle hålla Andakt.
Det är en form av meditation eller åminnelse i den kristna kyrkan.

Nej, att andäktigt invänta något är att ha se fram emot något med förväntan. Hon älskade ORD. Så nej, det rörde inget sådant.
Citera
2018-10-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus

Mord?

Jag kan garantera till 100% att ni kan släppa L-tråden helt.
Citera
2018-10-11, 08:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Är det några av er i tråden som bor i närheten och minns något från den kvällen?

Tänk på att det kan vara värt att prata med polisen även om man inte såg något den kvällen. Det hjälper dem att lägga pussel. Typ jag satt på det-och-det stället och T var inte där, men hennes kompis den-och-den var där kort. Sådant kan hjälpa enormt även om det kanske känns som att det inte skulle vara värt mycket. Vill man att det ska bli klarhet i vad som hänt T, berätta även sådant för polisen.

Kanske läge att flytta tråden till brott nu?

Edit; källa SVT: 44-årig kvinna hittad död – skulle vittna i rättegång

Mycket bra! Har själv hört av mig till polisen angående ett försvinnande där jag ”inte sett något”. I det fallet hävdade kvinnans sambo att de bråkat och att hon rusat ut barfota från lägenheten. Jag satt utanför deras lägenhet och väntade på en pizza och kunde därför konstatera att ingen kvinna sprungit ut barfota under tiden. Visade sig senare att sambon mördat henne i badrummet. Att inte ha sett något eller någon kan vara den avgörande pusselbiten.
Citera
2018-10-11, 08:55
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag kan garantera till 100% att ni kan släppa L-tråden helt.

Du har skrivit precis detta även tidigare och i samma kortfattade ton.

Det skulle kunna vara så att mördaren trott att de är systrar på riktigt och att valet av dumpningsplats påverkats av det, i syfte att försöka hitta en naturlig koppling för Tess till området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in