2018-10-10, 23:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ang din kommentar, om inte annat vore det spännande att börja med geocach för att få träffa alla dem som figurerat i denna tråd IRL. Och delta i eventet i Sundsvall och se SD möta LWs vänner öga mot öga.

Eventet i Sundsvall är tydligen öppet för vem som helst.
Jag har lust att åka dit och se vad som händer.
Det kan nog bli spännande.
Citera
2018-10-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som ett led för åklagaren att stärka skälen att kunna häkta honom på sannolika skäl för mordet kanske? En tidigare dom (för misshandelsmålet) finns ju inte, eftersom det lades ned och åtal aldrig väcktes.

Som sagt en väldigt spekulativ gissning från min sida. Men kanske har det väckts intern kritik att misshandelsanmälan lades ned alltför "lättvindigt" och att man nu vill pröva fallet på nytt?

Personligen tror jag mer på att den förhandling som HD hintat om den 22/10 avser de polisbeslag som överklagats, men när jag tittade på typen av förhandlingar som är inplanerade för vecka 41 (dvs. nu), så kom mina tankar in på just misshandelsanmälan och funderade på om det skulle kunna finnas en juridisk nytta - ur åklagarens perspektiv - att återuppta fallet och driva det till åtal. En helt hypotetisk tanke som sagt.

Ja, vad säger alla fb experter? Häktning kan ju inte vara det viktigaste i detta skede utan en rättegång och fällande dom avseende mord. Jag vet inte om det gör någon skillnad för mord rättegången att han är dömd för den tidigare misshandeln.
Citera
2018-10-11, 00:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD har nog följt de senaste dagarnas tråddiskussioner huruvida geocaching är en sund fritidssyssla - eller ett galet påfund.

Hans åsikt är att geocaching är "allt bra altruistiskt i stora delar"

Från dagens frukostevent:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-11 kl. 00:14.
Citera
2018-10-11, 00:06
Medlem
Jag tror att detta med 22/10 är en "blinkning" mot HD (som Tinna säkert tror läser här) för att HD ska veta att den som skriver inte är ett troll utan en faktisk kollega. Ett sätt att få HD att fatta att det finns ett antal kollegor som är rejält trötta på att få bära lasten när hon sjukskriver sig för jämnan (fast hon uppenbarligen inte är sängliggande i typ magsjuka utan är ute och ränner med burkletande). Tror alltså att 22/10 avser något som bara de på HDs arbetsplats känner till, exempelvis kan det vara så att HD är uppsatt för "medarbetarsamtal" den dagen med chefen eller dylikt.
Citera
2018-10-11, 00:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Jag tror att detta med 22/10 är en "blinkning" mot HD (som Tinna säkert tror läser här) för att HD ska veta att den som skriver inte är ett troll utan en faktisk kollega. Ett sätt att få HD att fatta att det finns ett antal kollegor som är rejält trötta på att få bära lasten när hon sjukskriver sig för jämnan (fast hon uppenbarligen inte är sängliggande i typ magsjuka utan är ute och ränner med burkletande). Tror alltså att 22/10 avser något som bara de på HDs arbetsplats känner till, exempelvis kan det vara så att HD är uppsatt för "medarbetarsamtal" den dagen med chefen eller dylikt.

Tror inte det. Varför skulle TinnaMinna i så fall skriva att det har med "rätten" att göra? Och varför skulle HD ha pratat om det länge?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-11 kl. 00:15.
Citera
2018-10-11, 00:14
Medlem
Kanske är det skilsmässan som ska upp i tingsrätten 22 oktober?

Om paret inte kan komma överens om tex vårdnaden av barnen eller ekonomin så hamnar såna tvister ofta i domstol.
Citera
2018-10-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson

Jag som är lite konspiratorisk tror att någon interagerar med tråden av andra skäl, någon som har insyn i utredningen. Därför har jag ett visst hopp om en rättegång 22/10. Isåfall har nog en delgivning utgått. Tinna-Minna tyckte ju att EGT borde fråga SD om datumet. När reaktionen uteblev så förtydligade hen att det handlade om mordutredningen och att ”kollegorna” funderade på att gå dit. Tar det som en uppmaning till oss i tråden, men jag är tyvärr själv utomlands då.
Citera
2018-10-11, 00:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag som är lite konspiratorisk tror att någon interagerar med tråden av andra skäl, någon som har insyn i utredningen. Därför har jag ett visst hopp om en rättegång 22/10. Isåfall har nog en delgivning utgått. Tinna-Minna tyckte ju att EGT borde fråga SD om datumet. När reaktionen uteblev så förtydligade hen att det handlade om mordutredningen och att ”kollegorna” funderade på att gå dit. Tar det som en uppmaning till oss i tråden, men jag är tyvärr själv utomlands då.

Eftersom förhandlingarna för vecka 41 (dvs. nu) verkar ha lagts ut den 5/10 på TR's hemsida, så borde kalendariet för nästa veckas förhandlingar publiceras på fredag. Ska bli spännande att se om det ligger någonting i uppgiften om 22/10. Och vad det i så fall kan handla om.
Citera
2018-10-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Om paret inte kan komma överens om tex vårdnaden av barnen eller ekonomin så hamnar såna tvister ofta i domstol.

Så här skrev hon:

22 OKT har HD länge sagt att rätten ska avgöra något som har med mordet att göra.

Vi får ta en promenad till rätten kanske man
får veta? Eller du eller någon annan vet?
Citera
2018-10-11, 00:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Citat:
Så kan det förstås vara.

Nja, då känns HD's (påstådda) kommentar att det har betydelse för mordet/utredningen aningen långsökt.
Citera
2018-10-11, 00:33
Medlem
Citat:
Så här skrev hon:

22 OKT har HD länge sagt att rätten ska avgöra något som har med mordet att göra.

Vi får ta en promenad till rätten kanske man
får veta? Eller du eller någon annan vet?

Möjligen övergrepp i rättssak?
Citera
2018-10-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, då känns HD's (påstådda) kommentar att det har betydelse för mordet/utredningen aningen långsökt.

insåg det och raderade, spännande med den 22/10 iallafall! Tar på nattsömnen detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in