2018-10-03, 20:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Ja,du säg det ! Glenn Hysen säger : Snällare männska får man leta efter, 1 rikt go gubbe ! Tänk vad olika vi tycker-----beror helt vem du frågar !
Precis. Det är stor skillnad på att umgås som kompisar och ha ett förhållande.
Frank har vad jag vet aldrig haft ett förhållande med män, men med massor av kvinnor.
I vanligt umgänge med män som en kompis var han en väldigt snäll och trevlig man, likaså med kvinnor han inte hade ett förhållande med.

Men dom kvinnor som har haft förhållanden med honom är det en helt annan sak. Där kom sidor fram som inte någon utanför hemmets väggar brukar få se.
Känner till flera par där mannen eller kvinnan är en djävul i hemmet men dom är väldigt snälla och trevliga utåt mot andra.
När det blir ett uppbrott och bekantskapskretsen får reda på hur det egentligen var brukar det bli en chock för dom flesta vänner inklusive släkten.

Har träffat på Frank ett flertal gånger och har inget ont att säga om honom.
Tvärtom, trevlig, sympatisk och omtänksam mot vänner.

Funderar på hur det hade varit om han hade valt andra kvinnor och inte silikonpumpade bimbos.
Han hade ett längre förhållande i yngre dagar med en blond tjej som jag inte minns namnet på och hon har mig veterligen aldrig varit intresserad av Frank som kändis eller att själv bli kändis genom honom.
Kanske hade Franks liv sett annorlunda ut om han hade valt en mer "normal" kvinna som kunde få ner honom på jorden.
Det är så många som har utnyttjat honom och hans kändisskap för att själva få göra sig en hacka eller hamna i rampljuset.

Vila i frid strulpelle. Frank levde i alla fall livet fullt ut, men det blev lite för kort.
Citera
2018-10-10, 09:30
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är så många som har utnyttjat honom och hans kändisskap för att själva få göra sig en hacka eller hamna i rampljuset.

Vila i frid strulpelle. Frank levde i alla fall livet fullt ut, men det blev lite för kort.

Franks Anderssons begravning är tydligen inte helt okomplicerad.

Franks bror vill att han ska begravas i Trollhättan, men Franks exfruar vill att han ska begravas i Stockholm.

Franks röriga privatliv fortsätter att krångla även efter hans död.
Hur blir det med arvet om det ens finns pengar kvar ?
Citera
2018-10-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Franks bror vill att han ska begravas i Trollhättan, men Franks exfruar vill att han ska begravas i Stockholm.

Nja, ena exfrun oavsett vad hon helst vill bekräftar ju mer eller mindre att Frank uttalat på dödsbädden att det är i Trollhättan han vill lägga och att hon självklart respekterar det.

Citat:
Även Jeanette Kindblom var på sjukhuset under Franks sista tid.

– Vi ska gå på begravningen i Trollhättan och följer hans önskemål. Vi som var på plats sista dagen vet vad han ville.

Verkar vara Jeanette Bouvin som är en drama queen och inte kan acceptera valet av begravningsplats.

Frank Andersson har nog inga större besparingar och har haft Kronofogden efter sig bland annat för obetalda underhåll. Annars ärver barnen.
Citera
2018-10-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nja, ena exfrun oavsett vad hon helst vill bekräftar ju mer eller mindre att Frank uttalat på dödsbädden att det är i Trollhättan han vill lägga och att hon självklart respekterar det.

Verkar vara Jeanette Bouvin som är en drama queen och inte kan acceptera valet av begravningsplats.

Frank Andersson har nog inga större besparingar och har haft Kronofogden efter sig bland annat för obetalda underhåll. Annars ärver barnen.
Var det inte Jeanette Bouvin som Frank "hotade" med bl.a julkort eller liknande?
Har dom isf blivit vänner innan Frank lämnade in?
Citera
2018-10-11, 00:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Det var ett stort antal personer som utnyttjat honom för egen vinning, många skrupellösa individer som inte drog sig för någonting nästan. Tyvärr ställde det Frank i dålig dager många gånger. Men det har funnits tillfällen då Frank försökt gör fulingar också inte skall förglömmas, men han var naiv i många sådana fall. Jag lärde känna Frank för snart 8 år sedan genom en gemensam bekant. Jag och Frank blev väldigt god vänner och vi hade många gemensamma beröringspunkter när det gällde spelidéer, där Frank hade rent ut sagt originella som geniala idéer. Sedan utvecklade vi en idé om ett filmmanus ihop och det blev tre stycken, om den första filmen skulle slå, där vi båda skulle ha huvudrollerna eftersom huvudkaraktärerna baserade sig på hans och min egna personligheter med skillnaden att i filmen skulle han spela Hammarbyare och jag Djurgårdare, med dess stereotypa drag, tvärtemot vad vi var i verkliga livet. Vi hade väldigt kul när vi spånade ihop idéerna. Det bästa med Frank, utifrån min synvinkel, var att han alltid hade idéer och var med och vidareutvecklade dessa tillsammans med mig till att bli bättre och mer kommersiellt gångbara. Vår sista plan var att kunna realisera två av projekten nästa år. Men nu får vår gemensamma projekt vänta till de efterlevande har sagt sitt. Vi har till vissa av projekten en tredje samarbetspartner som också skall ha sin del av det som kan sjösättas.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Jag kan nu komma på att vid tre tillfällen uttryckte sig Frank om att få begravas i Stockholm. Anledningen till det var för att få vara nära sina barn Winston och Mileon. Jag vet att Frank hade fler barn men han talade bara om sina barn han hade ihop med Jeanette. Två av dessa tre tillfällen så uttryckte han sin önskan efter ha fått slemmig hostattacker när han rökt och en gång diskuterade vi vilka som skulle axla våra roller i filmerna vi tänkte få gör om någon av oss gick bort. Jag sa till Frank vid fler tillfällen att skippa röka och annat skit som inte var bra för hans hälsa.

Många tror att Jeanette var en bimbo, men det är inte sant. Hon är en mycket medkännande och genuin människa och hon blev kompis med Franks ex som han hade barn med och såg till att barnen fick möjlighet att umgås med varandra. Jeanettes nya man Jimmy är en mycket ansvarskännande och kärleksfull far, även kärleksfull plastpappa till Mileon och Winston. Jag tror att Jeanette landade rätt nu.

Enligt Franks sista flickvän var Frank god för 600 miljoner kr, fick jag höra på omvägar. När jag fick höra det så satte jag kaffet i vrångstrupen. Fast jag vet ju inte om det var helt korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Jeanette strider för Franks vilja. Och det är den vilja han uttryckte till mig vid tre tillfällen.

Frank var inte vid medvetande sista timmarna på sjukhuset enligt uppgift så något besked på dödsbädden tvivlar jag starkt på.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Var det inte Jeanette Bouvin som Frank "hotade" med bl.a julkort eller liknande?
Har dom isf blivit vänner innan Frank lämnade in?

De grävde ner stridsyxan, det Jeanette var förbannad på vad gällde Frank var Franks ovilja att umgås med barnen på utsatta tider. Frank kom alltid med ursäkten om att han fick akuta jobbuppdrag. Barnen kände sig förfördelade och saknade sin far.

Frank frågade mig om många råd förra året om hur han skulle få tillbaka Jeanette. Han var nog mer besatt av henne än han var kär. Hon höll honom i hård tyglar och det var nog en av anledningarna till att han blev så gammal som han blev, annars hade han nog levt mycket hårdare, vilket inte var bra för hans dåliga hjärta.
Citera
2018-10-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jeanette strider för Franks vilja. Och det är den vilja han uttryckte till mig vid tre tillfällen.

Frank var inte vid medvetande sista timmarna på sjukhuset enligt uppgift så något besked på dödsbädden tvivlar jag starkt på.

Vad du tvivlar på känns ointressant. De som var med honom perioden under sista sjukhusvistelsen och före operationen ger samma version och att han uttryckte att han ville ligga begravd i Trollhättan.
Citera
2018-10-11, 21:47
Medlem
Yinool0401s avatar
På tisdag 16/10 sker avskedet i det heliga korsets kapell på Skogskyrkogården.

Någon som vet när "ceremonin" är? Franks sista Halvnelson alltså.
Citera
2018-10-12, 02:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
På tisdag 16/10 sker avskedet i det heliga korsets kapell på Skogskyrkogården.

Någon som vet när "ceremonin" är? Franks sista Halvnelson alltså.

Begravningsakten är kl 12, Enligt Franks egen önskan, uppmanas till ljus klädsel och ljusa blommor. Alla är välkomna eftersom han var mån om att vara vän med alla. Efter akten skils man åt.
Citera
2018-10-16, 07:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Idag kl 12 säger Stockholmsfalangen hej-då till Frankenstein. Skogskyrkogården kl 12.

Ska bli hej-då på västkusten också, inte många som får två begravningar. Vackert.

Ku...en ska ha sitt. Over and out.
Citera
2019-03-11, 20:26
Medlem
Dr.Katis avatar
Ser legenden på "Farmen" just nu, herrejävlar så sliten han var!
Såg honom en del på söder/söderort för några år sedan och då var han fortfarande "den gamle" Frank.
Usch, detta var inte roligt att se, men vi ska väl alla den vägen vandra...
Citera
2019-03-11, 22:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Såg han också på Farmen oerhört sliten var
han. Ingen vacker syn vi fick se.
Farmen VIP har en egen tråd och där får man veta mer om Franks deltagande.
(FB) Farmen VIP 2019
Citera
2019-04-30, 06:49
Medlem
http://www.msn.com/sv-se/noje/noje-k...xCu3&ocid=iehp

"Nu är det bouppteckningen som krånglar. Naturligtvis hade inte Frank, som inte var känd för sin administrativa förmåga, efterlämnat något testamente och bouppteckningsmannen har haft det minst sagt svettigt.

Bland annat har det varit väldigt svårt att reda ut vem det är som äger en Mercedes Benz från 2011. Man vet inte ens om huruvida dödsboet har rätt till den eller om den ägs av en tredje part."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in