2018-10-09, 20:56
Medlem
eagleeyeberrys avatar
Är på väg in i en relation, en tjej som är väldigt bra och som jag varit vän med i två år. Men får återkommande klaustrofobiska känslor. Bitvis vill jag verkligen fly landet och knulla tusen andra och inte vända om. Vad ska jag göra? Gillar henne väldigt mycket och vi är väldigt nära varandra.

Vi hade ett seriöst prat igår om att vi verkligen ska göra detta. Det kändes bra, men idag ringde hon för att undra hur jag mår (jag är hemma sjuk) och då fick jag direkt ångest och ville fly istället.

Hjälp mig flashback. Jag vill verkligen inte såra henne. Och har sjukt mycket känslor kring henne, många väldigt bra. Fattar inte vad som händer.
Citera
2018-10-09, 21:00
Medlem
första relation eller haft tidigare?

Antar att du varit singel en period? Man är van vid sin självständighet, och plötsligt inkommer någon i ens liv som en partner som man hörs med varje dag och vet allt om och återberättar det mesta man varit med om i vardagen osv. Det är inte konstigt det blir en krock. Låter för övrigt som att du behöver en del egentid, att du kanske inte egentligen har behovet av att ständigt höras och återkoppla? Jag är i alla fall sådan, det är fullt okej att inte höras ständigt eller umgås och ses bara för bägge har tid för det. Berätta för henne som det är så hon inte tror det är "fel på henne" eller dylikt, då blir det bara värre.
Citera
2018-10-09, 21:03
Medlem
eagleeyeberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
första relation eller haft tidigare?

Antar att du varit singel en period? Man är van vid sin självständighet, och plötsligt inkommer någon i ens liv som en partner som man hörs med varje dag och vet allt om och återberättar det mesta man varit med om i vardagen osv. Det är inte konstigt det blir en krock. Låter för övrigt som att du behöver en del egentid, att du kanske inte egentligen har behovet av att ständigt höras och återkoppla? Jag är i alla fall sådan, det är fullt okej att inte höras ständigt eller umgås och ses bara för bägge har tid för det. Berätta för henne som det är så hon inte tror det är "fel på henne" eller dylikt, då blir det bara värre.

Hej, tack för svar. Jag har varit i relation tidigare, både långa och korta. Detta är första gången på länge. Jag behöver mycket egentid ja.

Det dyker upp en massa tankar i huvudet, bland annat att det känns för närgånget. Men också att jag börjar tänka typ "är det här verkligen rätt, borde vi göra det här, gillar jag henne såhääär mycket" osv. Obs detta är som sagt någon jag känner väldigt bra, och jag vill verkligen inte fucka upp hennes känslor eller något.
Citera
2018-10-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagleeyeberry
Är på väg in i en relation, en tjej som är väldigt bra och som jag varit vän med i två år. Men får återkommande klaustrofobiska känslor. Bitvis vill jag verkligen fly landet och knulla tusen andra och inte vända om. Vad ska jag göra? Gillar henne väldigt mycket och vi är väldigt nära varandra.

Vi hade ett seriöst prat igår om att vi verkligen ska göra detta. Det kändes bra, men idag ringde hon för att undra hur jag mår (jag är hemma sjuk) och då fick jag direkt ångest och ville fly istället.

Hjälp mig flashback. Jag vill verkligen inte såra henne. Och har sjukt mycket känslor kring henne, många väldigt bra. Fattar inte vad som händer.

Tänk inte så mycket. Ta det som det kommer istället. Det är ju inte så att ni blir fastkedjade i varandra från och med nu. Tänk att du mår bra av att bli lite omtyckt och ha kul tillsammans. Nu. I framtiden vet ingen vad som händer.
Citera
2018-10-09, 22:35
Medlem
eagleeyeberrys avatar
[quote=Yxansurtant|65489416]
Senast redigerad av eagleeyeberry 2018-10-09 kl. 22:37.
Citera
2018-10-10, 15:35
Medlem
Alla snubbar har sånna här tankar till och från i förhållanden. Dock mycket mer när man tröttnat på tjejen.
Citera
2018-10-11, 17:47
Medlem
Du kanske inte ska vara i ett förhållande eftersom du velar men risken finns att du kommer ångra dig och att det inte kommer finnas tusentals andra brudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in