Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 14:09
  #6349
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vetefan hur en 33-årig tränare blir en bluff med tanke på resultaten i Dalkurd och Gefle i div1/superettan som ren rookie. Man kan inte ha mycket bättre start på en tränarkarriär.

Sen kanske han inte är rätt man på rätt plats men det är något annat. Det är ändå ett enormt steg från småklubbar där man kanske har allt att vinna till IFK G. Han kommer knappast behöva gå arbetslös länge.
Han ju bevisligen gjort bra ifrån sig innan upp till Superettan-nivå med Dalkurd och Gefle Så oprövad är han knappast så sett. Men sen är det såklart något helt annat att leda en storklubb som IFK Gbg med all media och publiktryck, allt intresse runt som han inte alls är van vid sen tidigare.

En mindre allsvensk klubb hade nog varit mer passande för vänja sig.
2018-10-09, 14:11
  #6350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Roligt med Göteborgsfans som tror att det är heeelt i sin ordning att Mats Gren åker på semester i Hawaii mitt under klubbens värsta kris på femton år. Allvarligt talat...?

Givetvis har han fått veta att han är slut i Blåvitt efter säsongen.
På femton år?
För Göteborgs bästa så får man hoppas att Gren är den man som får gå. Det är ändå Gren som tagit Poya och alla spelare som bara håller SE klass.
2018-10-09, 14:15
  #6351
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
På femton år?
För Göteborgs bästa så får man hoppas att Gren är den man som får gå. Det är ändå Gren som tagit Poya och alla spelare som bara håller SE klass.
Ja. Eller 16..när man tvingades kvala sig kvar 2002. Om vi ser till det sportsliga.

Skatteskandalen runt 2005 var ju kaotisk med.
2018-10-09, 14:24
  #6352
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Roligt med Göteborgsfans som tror att det är heeelt i sin ordning att Mats Gren åker på semester i Hawaii mitt under klubbens värsta kris på femton år. Allvarligt talat...?

Givetvis har han fått veta att han är slut i Blåvitt efter säsongen.

Hans dotter är med i någon idrottstävling där vad jag förstår det som.

Blir ju så ruggigt spännande att se vem av Balkander och Gbg det är som kommer stå med dumstruten på till slut. Någon ljuger ju här helt klart.
2018-10-09, 14:29
  #6353
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hans dotter är med i någon idrottstävling där vad jag förstår det som.

Blir ju så ruggigt spännande att se vem av Balkander och Gbg det är som kommer stå med dumstruten på till slut. Någon ljuger ju här helt klart.

Hon är i dryga 30-årsåldern vad jag förstår...inte nån tonårsjänta vi talar om här.

Det jag vänder mig emot är att vissa tror att detta är ett normalt förfarande. Vilken jävla sportchef som helst skulle ju ha uttalat sig efter det senaste dygnets kalabalik - det var ju för fan han som tillsatte Poya. Mats Gren vet att han är slut i föreningen men klubben har velat hålla på det tills efter säsongen. Men i och med att allt har läckt kan man lika gärna annonsera det nu. Blir ju löjligt som det är nu.
2018-10-09, 15:15
  #6354
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hon är i dryga 30-årsåldern vad jag förstår...inte nån tonårsjänta vi talar om här.

Det jag vänder mig emot är att vissa tror att detta är ett normalt förfarande. Vilken jävla sportchef som helst skulle ju ha uttalat sig efter det senaste dygnets kalabalik - det var ju för fan han som tillsatte Poya. Mats Gren vet att han är slut i föreningen men klubben har velat hålla på det tills efter säsongen. Men i och med att allt har läckt kan man lika gärna annonsera det nu. Blir ju löjligt som det är nu.

Resan KAN ju dock ha varit planerad på förhand pga att speluppehållet var bestämt sedan tidigare. MÖJLIGEN olyckligt sammanträffande.

Det som jag finner lite märkligt är dock att nyheten om att Gren är på Hawai läckte INNAN uppgiften om att Poya får kicken breakades. Det borde väl rimligen ha varit omvänt kan jag tycka...
2018-10-09, 15:30
  #6355
Medlem
Gamla meriter hjälper inte alltid .
Det hjälpte inte Lennartsson och det lär inte heller hjälpa Poya.
Blåvitt ligger där dom ligger efter 25 spelade och vem vill då hylla Gren ?

Skulle förvåna mig mkt om Gren och Poya är kvar nästa säsong.
Om inte annat så får väl sponsorerna kräva deras avgång, pumpa in mer sponsorpengar mot att Stahre skriver på, igen.
__________________
Senast redigerad av zebop 2018-10-09 kl. 15:37.
2018-10-09, 15:35
  #6356
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Resan KAN ju dock ha varit planerad på förhand pga att speluppehållet var bestämt sedan tidigare. MÖJLIGEN olyckligt sammanträffande.

Det som jag finner lite märkligt är dock att nyheten om att Gren är på Hawai läckte INNAN uppgiften om att Poya får kicken breakades. Det borde väl rimligen ha varit omvänt kan jag tycka...

Vart läcktes den informationen? Apropå vadå liksom?

AVSLÖJAR: Mats Gren på Hawaii - dotter med i idrottstävling?
2018-10-09, 15:36
  #6357
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hans dotter är med i någon idrottstävling där vad jag förstår det som.

Blir ju så ruggigt spännande att se vem av Balkander och Gbg det är som kommer stå med dumstruten på till slut. Någon ljuger ju här helt klart.
Det kan ju ha varit folk inne i IFK som tar chansen att använda Balkander för att få bort Gren och Poya. Det är knappast första gången som folk tar osanna uppgifter till media för att vinna en maktkamp.

Att Balkander själv helt upp och ner skulle ha hittat på att G&P ska sparkas ser jag som fullständigt osannolikt.
2018-10-09, 15:42
  #6358
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vart läcktes den informationen? Apropå vadå liksom?

AVSLÖJAR: Mats Gren på Hawaii - dotter med i idrottstävling?

Den dök upp på Omni.

Var i stil med ”Gren på Hawai mitt under krisen” tror jag.
2018-10-09, 15:45
  #6359
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det kan ju ha varit folk inne i IFK som tar chansen att använda Balkander för att få bort Gren och Poya. Det är knappast första gången som folk tar osanna uppgifter till media för att vinna en maktkamp.

Att Balkander själv helt upp och ner skulle ha hittat på att G&P ska sparkas ser jag som fullständigt osannolikt.

Fast han har ju ett ansvar att kolla trovärdigheten i källan. Han kommer fortfarande stå med dumstruten på om de inte får sparken, oavsett information.

Ser att GP omformulerat sig nu, så det lutar nog åt att man gjort en fadäs.
2018-10-09, 15:48
  #6360
Medlem
eternussermos avatar
Lennart Johansson ber om ursäkt, då är allt bra?

”Mitt misstag att Mats Gren blev sportchef i Blåvitt” https://www.aftonbladet.se/a/5Vgmpz

"Alla säger att det blev dåligt."
__________________
Senast redigerad av eternussermo 2018-10-09 kl. 15:55.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback