2018-10-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag skrev, att hitta en logg mitt i alla andra som försvinner är i stort sett omöjligt, om man inte haft den på bevakning eller liknande. Eller att LW sagt ”nu har jag raderat hemnes logg på den cachen”, vilket jag med har svårt att tro.
LW sökte kontakt och vänskap med HD. Hon visste att hon och dom gjort fel och bad om förlåtelse. Då raderar man inte loggar..

Ok nu svamlar du igen, alternativt spekulerar. Jag väljer att tro på min insatta källa som säger:

HD blev galet arg på LW för att hon raderade HDs logg på mello mysten, SD hotade LW med uteslutning från geocaching men LW stod på sig.
Efter mordet har HD gått in och loggat cachen igen.
Citera
2018-10-09, 11:21
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag har ingen aning faktiskt.
Men loggtexten ser identisk ut som andra splitloggar. Hon skriver ut att hon inte var med vid loggningen.

Har svårt att tro att groundspeak lägger tillbaka en logg på det sättet.
Så hon kan återloggat den sen. Hon kan ju varit förbi cachen senare och därmed berättigad till loggning enligt konstens alla regler. Det man i så fall kan gälla om är datum och FTF, om man är lagd åt det hållet.

Frågan är vem och hur man hittade att en logg skulle raderas och sedan återloggas.
En cache mitt i allt som försvinner och sen återuppstår. Vem kom med uppgiften och hur kom hen på det? Låter extremt långsökt.

Men om hon skriver att hon inte var med vid loggningen, varför i hela friden loggar hon den överhuvudtaget?

En fusklogg blir ju knappast mindre fusk bara för att personen i fråga "erkänner" sin frånvaro i själva loggtexten. Hon borde i så fall inte ha loggat den överhuvudtaget.

Som det ser ut så framstår HD som oerhört manisk i sin strävan att öka på antalet "hittade cacher". Varför? När hon på sin arbetsplats enligt uppgift knappast har nämnt att hon ägnar sig åt geocaching överhuvudtaget.

I mina ögon verkar hon ha ett väldigt stort behov av att bevisa något, i detta fall en slags "framgång" i antalet hittade cacher. Kan det vara ett sätt att inför sig själv överkompensera för något annat? Eller gömma sig i en slags tillvaro där allt är ok, bara så länge andra uppfattar det som att hon är framgångsrik?

Jag kan inte låta bli att likställa hennes försök att framstå som den framgångsrika geocacharen med den bild som hon även verkar ha velat måla upp inför sina arbetskamrater, dvs. den starka och självständiga kvinnan som tycker att det är helt i sin ordning att hennes make har träffat en annan kvinna. Men inombords upplever hon kanske helt andra känslor. Och vem vet, kanske tog dessa undertryckta känslor överhanden en sen måndagkväll i maj?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-09 kl. 11:23.
Citera
2018-10-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag skulle tro att Polisen för länge sedan fått alla konversationer direkt från Groundspeak, finns ingen anledning för dem att logga in. De övriga bevakningarna generar inte "besök", jag har frågat EGT om hen har någon idé men har inte fått svar.
Kanske kutym att logga in på avlidna användares konton och ändra uppgifter, om det är emot riktlinjerna så är vi kanske bara "rabiata" som påpekar detta...

EGT?

Men du HAR kontaktat polisen ang detta va?
Citera
2018-10-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Men du HAR kontaktat polisen ang detta va?

Jag tror jag undviker att i framtiden svara på vilka saker eller omständigheter som tagits upp med polisen.
Vet att MGM och hans krets läser allt.
Citera
2018-10-09, 12:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men om hon skriver att hon inte var med vid loggningen, varför i hela friden loggar hon den överhuvudtaget?

En fusklogg blir ju knappast mindre fusk bara för att personen i fråga "erkänner" sin frånvaro i själva loggtexten. Hon borde i så fall inte ha loggat den överhuvudtaget.

Som det ser ut så framstår HD som oerhört manisk i sin strävan att öka på antalet "hittade cacher". Varför? När hon på sin arbetsplats enligt uppgift knappast har nämnt att hon ägnar sig åt geocaching överhuvudtaget.

I mina ögon verkar hon ha ett väldigt stort behov av att bevisa något, i detta fall en slags "framgång" i antalet hittade cacher. Kan det vara ett sätt att inför sig själv överkompensera för något annat? Eller gömma sig i en slags tillvaro där allt är ok, bara så länge andra uppfattar det som att hon är framgångsrik?

Jag kan inte låta bli att likställa hennes försök att framstå som den framgångsrika geocacharen med den bild som hon även verkar ha velat måla upp inför sina arbetskamrater, dvs. den starka och självständiga kvinnan som tycker att det är helt i sin ordning att hennes make har träffat en annan kvinna. Men inombords upplever hon kanske helt andra känslor. Och vem vet, kanske tog dessa undertryckta känslor överhanden en sen måndagkväll i maj?

Intensiva intressen, svartsjuka och imitation?

När jag läste det du skriver kom jag att tänka på MH som efter sin kris blev någon slags eldsjäl i en liknande hobby som geocaching, Ingress. MH verkar ju ha gått från novis till plötsligt en av de ledande aktörerna i Sverige kring detta på mycket kort tid. Är det bara en lustig slump eller varför är så många kring LW så nära på maniska i sina skattjakter?

Jag säger inget om dessa intressen i sig, de är väl inte värre än golf eller öringsfiske även om jag själv efter att ha läst om detta mord nog föredrar stillsamma hundpromenader allena utan ev mördande rivaler, men är det något i dricksvattnet i Örebro? Och, om man ska sluta tramsa, kan svartsjukan som nämnts tidigt som motiv vara mer kring LW som aktiv och duktig i sitt fritidsintresse snarare än svartsjuka kring henne utifrån sociala relationer? Kan man se det som att LWs extroverta och energiska natur skapat avundsjuka och kvinnor som känt sig brädade av henne sedan försökt imitera henne för att få tillbaka männens intresse? MH blir superaktiv Ingress-utövare och HD blir superaktiv geocachare. De känns ju båda något desperata nästan i hur de går all in i respektive intresse.

Detta skulle vara en kombo då av svartsjuka pga framgångsrikt intresseutövande och svartsjuka pga framgångar med män som fallit för henne, LW alltså.

Ännu en motsättning kring HD
Sedan. När jag nu alltmer läst i tråden om HDs fuskloggande av burkar hon själv inte varit vid blir HD bara mer svår att få ihop. Hon nämner knappt ens sin hobby på jobbet men samtidigt, sett till loggtexterna så verkar den viktigare än det mesta numera för HD. Ännu en motsägelse kring en redan paradoxal HD.

Då det kanske går lös en galen mördare i kvarteret så blir att vara hemma med barnen sekundärt att istället mer än någonsin jaga burkar överallt. Jag hör inte till de som menar att en kvinnas plats är hos barnen mer än mannens ansvar (detta både vad gäller LW och HD), men nu råkar ju ett brutalt mord ha skett ca tvåhundra meter från där HD bor och hennes egen man, barnens pappa är misstänkt, så att hon just i detta läge verkar lägga ut barnen på annat ansvar och satsa på ett brinnande fritidsintresse känns något udda.

Hoppas hon kunna hitta några slags bevis för något i sitt burkletande? Är det ett försök att söka efter något som LW kan ha dolt via loggtexter? Men då borde hon iofs kunnat läsa bara hemifrån datorn som vi gör i tråden. Försök att sopa igen spår på något sätt? Ni som läst loggarna, har HDs geocachande alltid varit så här intensivt eller blev det så här efter mordet?

HDs loggande på LWs barndomsplatser just innan mordet
Sedan undrar jag, kan man placera in HDs loggande av cacher på LWs viktiga barndomsplatser i något större vidare sammanhang som antingen tonar ner det uppseendeväckande i detta eller som visar att det kan tyda på något? Jag tycker att det är en kuslig slump om hon aktivt reser runt mellan platser viktiga i LWs liv de två sista dagarna (12-13 maj) innan LW mördas och med sig släpar runt en liten pryl som hon skriver att hon ska dumpa i USA. Känns nästan rituellt. Nu får jag väl höra att det bara är slump och inget att bry sig om då HD ändå verkar logga överallt nu på plats eller ej, men jag vill ändå gärna höra mer tankar kring detta som grävdes fram. Hur kan man se på detta? 12-13 maj åker HD alltså och loggar LWs barndomsplatser och tar med sig en slags pryl från ställe till ställe med avsikt att dumpa den utomlands. Kvällen därpå, den 14 maj sjukskriver hon sig av någon anledning (kan ju knappast ha varit väldigt sjuk då hon reste till USA dagen därpå), senare samma natt mördas LW.
Senast redigerad av Philomena 2018-10-09 kl. 12:15. Anledning: Försöker jobba på att bli mer läsbar.
Citera
2018-10-09, 12:14
Medlem
Citat:
Nä, menar att jag tolkar inläggaren att HD varit frånvarande till och från nu senaste tiden efter sommaren.

Det började med SMS och beslagtagna mobiler. Sen sjukfrånvaro och nu att HD sjukskrev sig den 14:e.

Just 14:e förstår jag inte bäringen, om det inte antyds att det är planlagt mord, eftersom det var innan mordet (även om Sh.Holms inte har koll på tiderna).

Behöver ju inte betyda att det är planlagt men kanske finns det en konflikt mellan SD HD som föranlett att hon inte orkar gå till jobbet. Att HD är upprörd//uppriven över nåt men inte planerar mord kanske..
Citera
2018-10-09, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Behöver ju inte betyda att det är planlagt men kanske finns det en konflikt mellan SD HD som föranlett att hon inte orkar gå till jobbet. Att HD är upprörd//uppriven över nåt men inte planerar mord kanske..

Ja, SD/HD kanske har haft en konflikt och det har tippat SD över kanten...?
Citera
2018-10-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Som jag skrev.... man delar alla loggar. Rent omöjligt att söka alla och minnas dessutom.
HD kan ju ha varit vid burken i ett senare tillfälle och har all rätt då att tillgodoräkna sig loggen. Vem vet...
Citera
2018-10-09, 12:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ok nu svamlar du igen, alternativt spekulerar. Jag väljer att tro på min insatta källa som säger:

HD blev galet arg på LW för att hon raderade HDs logg på mello mysten, SD hotade LW med uteslutning från geocaching men LW stod på sig.

Bara kort kommentar. Jag finner det som att HD, oavsett skyldig eller ej, uppträder med mycket skeva prioriteringar som visar tecken på bristande empatisk förmåga då hon efter att LW mördats passar på att logga en cache som det varit konflikt om. Hur j-kla viktig kan den vara liksom? Vad drivs människan av? Besatthet att framstå duktig i den superviktiga hobbyn geocaching? Vilja att få sista ordet mot en mördad människa? Ren omognad? Det är mycket som går att spekulera kring och en del i tråden menar att det inte spelar någon roll vad makarna D gjort i sommar, men jag kan stå för att jag tycker att mycket som de gjort visar stor oförmåga till social kompetens och takt när en bekant och delvis fd närstående mördats. Det är idel klackarna i taket, tummetottarna upp, klämkäcka bilder, njuta livet, passa på att ta tillbaka cacher som LW opponerat sig mot och trotsa eldningsförbud i frifräsarstil. Det borde snart finnas en egen artikel om detta i det närmaste Arnaultska frifräsarliv i det eminenta uppslagsverket Nissepedia.

Så klart alla kan inte gå omkring och bära sorgeband i Örebro men LW var deras granne, hon var SDs älskarinna och magiska vänskap under flera år, HD var tydligen okej med detta arrangemang så om det stämmer som ett slags "alibi" så bör hon inte ha hatat henne vidare, hon var deras geocachingkompis... varför inte ens visa en slags minimal takt att anlägga någon slags sorg av respekt? Varför bara föreviga burkjakterna som om de var deras livs sista? Jag blir upprörd.
Citera
2018-10-09, 12:27
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, SD/HD kanske har haft en konflikt och det har tippat SD över kanten...?

Kan de ha bråkat om att HD reste runt kring LWs gamla platser och snokade kanske? Detta skedde ju just innan 12-13 maj. Känns som en udda slump.
Citera
2018-10-09, 12:27
Medlem
Citat:

HD får medddelanden automatiskt om raderad logg, ingen annan.
Så din källa vet att LW raderat en logg och sedan sett att HD loggat den igen?
Jo, det är faktiskt möjligt.......
Citera
2018-10-09, 12:34
Medlem
Citat:
HD får medddelanden automatiskt om raderad logg, ingen annan.
Så din källa vet att LW raderat en logg och sedan sett att HD loggat den igen?
Jo, det är faktiskt möjligt.......

Tanken att LW stod nära min källa har aldrig föresvävat dig?
Att LW sökte råd och stöd då HD var jättearg på henne och SD hotade henne med uteslutning?

Ibland kanske du ska tänka igenom vad det handlar om innan du skriver och uttalar dig till SD-HDs försvar med svammel och floskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in