2018-10-09, 10:25
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
De hade själva ingen anknytning till Gottsunda. Varför brände de ner just den skolan då? Varför inte åka ut till Gamla Uppsala och elda upp skolan där?

Eller ännu bättre, tjuvåka till Djursholm och bränna ner Viktor Rydbergs?
Citera
2018-10-09, 10:25
Medlem
Här på Flashback får ofta människor med afrikanskt ursprung ofta rasistiska påhopp. Jag fattar inte varför. De mest rasistiska och föraktfulla personer jag känner till är de från mellanöstern. Vet inte varför de i många fall är så hatiska.Men antagligen för att de är sp små och ynkliga över hela kroppen 🤣
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tippar kurdiskt. Något för ÖZZ att bita tänderna i. Här skulle han kunna göra skillnad.
Citera
2018-10-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
De hade själva ingen anknytning till Gottsunda. Varför brände de ner just den skolan då? Varför inte åka ut till Gamla Uppsala och elda upp skolan där?

Läste ett påstående att tjejerna kände någon/några de inte gillar som gick i Gottsundaskolan...
Citera
2018-10-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

De sa själva att de hade varit i ett bråk tidigare på kvällen. Sedan drällde de runt och hade det tråkigt. Det var väl bara en impulsgrej att de skulle gå in på skolan och kolla om det fanns något att sno. De hade hittat något i lärarrummet, en paket cigg och lite kontanter. De hade också hittat en flaska tändvätska. Då skulle de testa vad som hände om man tände eld på tändvätskan.
Citera
2018-10-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Några 400.000kr i skadestånd lär det inte bli. Byggnaden verkar relativt stor så värdet ligger nog på 40-80 miljoner. Hade de varit straffmyndiga hade det nog blivit många miljoner i böter men nu är de ju omyndiga så de kommer nog lindrigt undan. Frågan är vad deras vårdnadshavare har för juridiskt ansvar.

Man kan inte få miljoner i böter i Sverige... läs på.
Däremot kan man få miljoner i skadestånd men det är ett annat system än straffrätten.
Citera
2018-10-09, 10:46
Medlem
100 -200 miljoner uppgavs en ny skola kosta.
Citera
2018-10-09, 11:14
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Japp, tonårstjejerna dömdes för grov mordbrand och skadestånd på vardera 75.000 kronor till kyrkan och försäkringsbolaget:

(FB) Vilka anlade mordbranden i Salabackekyrkan, Uppsala?
http://www.uppsalatidningen.se/aktuellt/brand-var-satanisk-salut-4697813.aspx

Finns det en övre gräns på hur mycket skadestånd man kan bli skyldig? Jag hoppas på att det här patrasket blir mer fucked for life än vad de var innan.
Citera
2018-10-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tippar kurdiskt. Något för ÖZZ att bita tänderna i. Här skulle han kunna göra skillnad.

Båda flickorna är svenskar. Du hade fel tyvärr.
Citera
2018-10-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brudentycker
Här på Flashback får ofta människor med afrikanskt ursprung ofta rasistiska påhopp. Jag fattar inte varför. De mest rasistiska och föraktfulla personer jag känner till är de från mellanöstern. Vet inte varför de i många fall är så hatiska.Men antagligen för att de är sp små och ynkliga över hela kroppen 🤣
Där har du helt rätt. Mellanösternfolket är det mest rasistiska folket. Framförallt araber.
Senast redigerad av tuumadree 2018-10-09 kl. 11:24.
Citera
2018-10-09, 11:28
Medlem
Man måste beundra lilljäntans optimism, hon tror alltså på ett skadestånd runt 400 000 kronor enligt något inlägg från instagram eller annat socialt skit. Även om vi lägger till en nolla torde det vara väl optimistiskt. Kul för ungens föräldrar som kommer att bli skuldsatta, förutsätter att kommunen kommer att rikta skadeståndsanspråket på föräldrarna.
Citera
2018-10-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Hon som framträdde på videon verkade inte helt Svensk om jag får uttrycka mig så. Vad jag har hört är dom från något boende. Osvenskt gapande på videon.
Citera
2018-10-09, 11:33
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
HAha ditt troll, vi har ju sett videon. Ingen av kvinnorna är svenska. De snackar inte ens bra svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in