2018-10-08, 22:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vilken film menar du? Där de sitter på bussen och skryter?

Ja. För mig är det en onormal situation att två 14-åriga tjejer sitter på en buss mitt i natten, natten till måndag, påtända på allt som går att dra i sig, sugandes på sina egna lösa tänder, och åker till en skola som är värd några hundra miljoner och bränner ner den till grunden.

Det är en onormal situation, skapad av våra 7-klöverpolitiker. 14-åriga tjejer ska, enligt mig, natten till måndag, ligga i sin säng efter att ha gjort läxorna till nästa dags skoldag. Men kanske är jag gammalmodig och konservativ?
Citera
2018-10-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Gottsunda by night, med två 14-åriga blattetjejer:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1k9gVW/skrev-pa-snapchat-efter-branden-hemkord-av-horpolisen

Flickorna bröt sig in i skolan, gick in i personalrummet där de tog 170 kronor och ett halvfullt cigarettpaket. Sedan letade de vidare, hittade tändvätska och tände på i korridoren. När det började brinna fick de panik och försökte släcka elden, men misslyckades eftersom den spreds med ventilationen. Då sprang de ut men stoppades halvvägs till busshållplatsen av polisen, enligt uppgift till Aftonbladet.

Nästa meddelande på 14-åringens Snapchat kom klockan 04:48 på måndagsmorgonen. En bild med information om att hon hotades av ett skadestånd på 400 000 kronor för att ha bränt ner skolan:

”Roligt roligt hemkörd av horpolisen o 400 lax i skadestånd, tycker så synd om mig å XX just nu våra liv e över brorsan.”

Grattis Sverige!
Det låter ju väldigt troligt att man bara helt random hittar tändvätska i någon hörna på en skola för barn...
Citera
Medlem
Tajax73s avatar
Kommer få suga mycket kuk innan den skulden är betald
Citera
Medlem
Citat:
Ja. För mig är det en onormal situation att två 14-åriga tjejer sitter på en buss mitt i natten, natten till måndag, påtända på allt som går att dra i sig, sugandes på sina egna lösa tänder, och åker till en skola som är värd några hundra miljoner och bränner ner den till grunden.

Det är en onormal situation, skapad av våra 7-klöverpolitiker. 14-åriga tjejer ska, enligt mig, natten till måndag, ligga i sin säng efter att ha gjort läxorna till nästa dags skoldag. Men kanske är jag gammalmodig och konservativ?

Nej, inte efter normala mått, men dom tycks inte längre gälla. Dom här tjejerna var nog pantade redan innan dom började skolan, det kan vem som helst förstå. Deras föräldrar, om det finns några, bär ju hela skulden.
Citera
2018-10-08, 22:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Är de på väg till skolan i videoklippet? Har deras tänder slagits ut? Det har jag missat.

De sitter där och skrattar och är iskalla. Obegripligt.
Citera
2018-10-08, 22:51
Medlem
Några 400.000kr i skadestånd lär det inte bli. Byggnaden verkar relativt stor så värdet ligger nog på 40-80 miljoner. Hade de varit straffmyndiga hade det nog blivit många miljoner i böter men nu är de ju omyndiga så de kommer nog lindrigt undan. Frågan är vad deras vårdnadshavare har för juridiskt ansvar.
Citera
2018-10-08, 22:52
Medlem
gunnarks avatar
Ser att några är lite förvånade över att det är invandrare som hotar med stryk om dessa tjejer visar sig i Gottsunda igen!

Det är faktiskt inte så konstigt,bara man vet hur dom svenska skolorna fungerar idag,det är inte längre att dom stängs klockan 16:00,utan idag har dom öppet betydligt längre

Några har varit inne och berört det lite,och det finns 3 orsaker till varför dom är förbannade!

1. det finns en grupp Invandrare som vill plugga,vill ha bra betyg,så dom kan lämna området och få ett bra jobb!

2. då alla inte vill vara på fritidsgårdar,så brukar man samlas just vi skolor och hänga

3. du har den som säljer droger och/eller alkohol,den har förlorat ett ställe där det gick över 400 elever,så den tappar en kundkrets som var smidig att leverera till,när alla var samlade på skolan,för det finns ingen kontroll inne på skolorna,så att köpa och sälja är riskfritt!

Sen skulle man kunna lägga till den grupp som inte är vid skolan alls,men håller på med brottsliga saker,dom vet att nu kommer Polisen vara på tårna ett tag,och sådant är inte bra för ens affärer!
Citera
2018-10-08, 22:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är de på väg till skolan i videoklippet? Har deras tänder slagits ut? Det har jag missat.

De sitter där och skrattar och är iskalla. Obegripligt.

ja, de är på väg till Gottsundaskolan, och klockan är ca 02 på natten. En halvtimme senare kom larmet om branden.

Någon skrev att de hade varit i slagsmål innan och polisen hade tagit deras kompisar, samt att de förlorat tänder. Mitt i videon kommer det ut något som ser ut som en tand i munnen på tjejen till vänster.

Iskalla ja, men det räcker nog inte med alkohol. Dessa har nog alla droger som går att uppbringa i blodet. Det kostar pengar att leva ett sådant liv. Man vill nog inte veta var dessa 14-åriga tjejer får sina pengar ifrån, men låt oss säga att det är en del skumraskaffärer inblandade, samt en del "tjänster".
Citera
2018-10-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Några 400.000kr i skadestånd lär det inte bli. Byggnaden verkar relativt stor så värdet ligger nog på 40-80 miljoner. Hade de varit straffmyndiga hade det nog blivit många miljoner i böter men nu är de ju omyndiga så de kommer nog lindrigt undan. Frågan är vad deras vårdnadshavare har för juridiskt ansvar.

Har för mig att skadeståndet går över till vårdnadshavaren när personerna är omyndiga vilket är bra då dom tydligen misslyckats med uppfostringen något oerhört.

Har dom tur kan dom få en deal att bara betala självrisken, en polare som åkte dit på mordbrand när han va ung fick en sån deal.
Citera
2018-10-08, 23:06
Medlem
Det är väl för fan ingen tand? Det är ju ett tuggummi... varför skulle hon sitta och suga på sin tand?
Citera
2018-10-08, 23:09
Medlem
Här är ett fall där föräldrarna blev betalningsansvariga, tillsammans med sina döttrar. En halv miljon, ändå småpotatis jämfört med att bränna en skola
http://www.dagensjuridik.se/2014/05/mamma-till-domd-flicka-i-instagrammalet-slipper-inte-skadestandsskyldighet
Citera
2018-10-08, 23:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
ja, de är på väg till Gottsundaskolan, och klockan är ca 02 på natten. En halvtimme senare kom larmet om branden.

Någon skrev att de hade varit i slagsmål innan och polisen hade tagit deras kompisar, samt att de förlorat tänder. Mitt i videon kommer det ut något som ser ut som en tand i munnen på tjejen till vänster.

Iskalla ja, men det räcker nog inte med alkohol. Dessa har nog alla droger som går att uppbringa i blodet. Det kostar pengar att leva ett sådant liv. Man vill nog inte veta var dessa 14-åriga tjejer får sina pengar ifrån, men låt oss säga att det är en del skumraskaffärer inblandade, samt en del "tjänster".

Intressant att få förklaring. Slummen växer fram i Sverige. Egna lagar. Hjärnskadade unga. Blattefiering. Tuffare kriminella är ideal.

Flumvänstern vill ha mjukare tag om dessa orter (har själv en vänstervriden släkting på facebook som inte tror på straff och tycker vi ska ha mjukare tag i förorter).

De som bor i slummen själva vill ha hårdare tag. Under tiden har de skapat egna lagar och urartat totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in