2018-10-08, 23:44
Medlem
Styckmördaren vill byta kön och skriver porrnoveller om vakterna (Aftonbladet)
Citera
2018-10-09, 01:18
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettklumpen
Styckmördaren vill byta kön och skriver porrnoveller om vakterna (Aftonbladet)
Ja jag läste att han ville ha en könskorrigering och då möjligen skulle hamna på en kvinnoanstalt. Men vad sjuttsingen! Det är väl något som han får ordna helt själv när/om han kommer ut?
Citera
2018-10-09, 06:44
Medlem
Quarrels avatar
tv.nu: TV3 torsdag 11 oktober kl 21
Citat:
Den 4 maj 2013 är Vatchareeya Bangsuan hemma och pluggar hos sin expojkvän Kristoffer Johansson (numera Kim Johansson). Hon ses aldrig mer i livet efter den kvällen. Två veckor senare hittas hennes kroppsdelar i ett skogsparti.
Trailer
Citera
2018-10-09, 10:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han byter väl inte kön rent medicinskt. Han har satt på sig örhängen och läppstift och säger sig vara kvinna. Detta räcker enligt den nya definitionen av könstillhörighet som vi hämtat från amerikanska universitet: "self acknowledgement".

Styckmördare gör det för att få empati bara. Ser han fjollig ut? Knappast. Att proppskåpet har brunnit betyder inte att han blivit fjolla.
Citera
2018-10-09, 10:28
Medlem
PeterNosters avatar
Lite udda intressen för en kvinna att gå i militärkläder, springa i skogen med leksaksvapen och mörda annan kvinna. Städning och hygien var väl heller inte speciellt utvecklat.

Han är nog oskyldigt dömd.
Citera
2018-10-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Från det ena till det andra. Av en slump tittade jag in i den här auktionen:

https://www.tradera.com/item/344589/323667351/5-st-mycket-gamla-tals-och-skarverktyg-med-patina-stamjarnet-har-en-fisk-som-st

Andra verktyget nedifrån, kan det möjligen ge de säregna stickskadorna? Lite svårt att se.

Jo nåt ditåt 'borde' det väl kunna handla om; ser ju ut lite som en märlspik/splitsnål. Kanske är det det?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Sneakybonde
Trevligt att diskussion är uppe igen och att tråden är öppen! Ganska kul att pricka rätt redan för 1,5år sen efter att ha följt detta fall ett bra tag hehe.

Vad prickade du in för 1,5 år sedan; att KJ skulle byta kön?

Citat:
Ursprungligen postat av kingofthebongo

kristoffers rättpsykiatriska undersökning, jag skulle vilja veta allt vi har tillgång till att veta gällande den.
.

Vi/tråden vet nog inte mycket om den; bara att den renderade KJ en kokorabatt på straffet.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite udda intressen för en kvinna att gå i militärkläder, springa i skogen med leksaksvapen och mörda annan kvinna. Städning och hygien var väl heller inte speciellt utvecklat.

.

Ohoj! Adertonhundratalet telegraferar: "Gifve oss våre värderingar åter"!
Citera
2018-10-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo nåt ditåt 'borde' det väl kunna handla om; ser ju ut lite som en märlspik/splitsnål. Kanske är det det?🤔

Vad prickade du in för 1,5 år sedan; att KJ skulle byta kön?

Vi/tråden vet nog inte mycket om den; bara att den renderade KJ en kokorabatt på straffet.

Ohoj! Adertonhundratalet telegraferar: "Gifve oss våre värderingar åter"!

Jaa precis, i April förra året hade hans namn ändrats och då tog jag upp detta i tråden och funderade på om det var någon särskild anledning.
Citera
2018-10-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja jag läste att han ville ha en könskorrigering och då möjligen skulle hamna på en kvinnoanstalt. Men vad sjuttsingen! Det är väl något som han får ordna helt själv när/om han kommer ut?
Ja, där måste jag hålla med dig. Med vilken rätt har denne kvinnomördare möjlighet att byta kön?
Han får väl göra som alla andra. Börja med husläkaren och se hur långt han kommer.
Citera
2018-10-09, 16:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite udda intressen för en kvinna att gå i militärkläder, springa i skogen med leksaksvapen och mörda annan kvinna.

Han är nog oskyldigt dömd.
Nej, inte alls udda för en kvinna att ha de intressena.
Att mörda är dock udda oavsett kön på både offer och förövare.

Citat:
Städning och hygien var väl heller inte speciellt utvecklat.
Jag hoppas du skämtar.
Citera
2018-10-09, 16:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nej, det är inget han kan ordna helt själv utan han behöver hjälp av vården för det.

Om du läste det så handlar det sannolikt om en korkad journalist --- det är snarare tvärtom, han vill hamna på kvinnoanstalt eftersom han byter kön.

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, där måste jag hålla med dig. Med vilken rätt har denne kvinnomördare möjlighet att byta kön?
Han får väl göra som alla andra. Börja med husläkaren och se hur långt han kommer.
Samma rätt som alla andra givetvis.
Citera
2018-10-09, 19:02
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja vi andra har t.o.m. problem med att komma i kontakt med vårdcentralen
Citera
2018-10-09, 19:06
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inget han kan ordna helt själv utan han behöver hjälp av vården för det.

Som oss andra, skrev jag väl? Nästan ingen börjar väl karva i sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in