2018-10-08, 14:08
Medlem
Är det någon som spelade in något av senaste live streamen? Missade stora delar av den och vore tacksam om någon kunde skicka inspelning. Tror ju inte att någon sitter och spelar in 24h lång live stream men kanske vissa delar av den.
Citera
2018-10-08, 16:39
Medlem
cromos avatar
Jockiboi kommenterade Jewels'n'Issy omtalade video "Ska vi svälta eller frysa ihjäl" såhär:
Citat:
Jocke & Jonna
för 9 månader sedan (redigerad)
Hur mycket behöver ni?
Maila mig jlundellmusic@gmail.com

Jag vet känslan hur systemet, socialen, försäkringskassan och alla behandlar människor som djur och jag har levt precis som er i många år av mitt liv tyvärr!
Hör av er så ska jag försöka hjälpa er! ❤️

Efter att inte ha fått svar efter fyra månader skrev Jewels'n'Issy i samma kommentarsfält:
Citat:
Jewels'n'Issy
för 5 månader sedan
Har mailat jlundellmusic adressen fleeeera gånger nu under 4 månaders tid men ni har
inte svarat än så jag förmodar ni inte märkt mailen. Vi skulle verkligen behöva
lite hjälp för det boende vi har nu är hemskt.
Vi blir bara sjukare och sjukare…särskilt Jewels. Så lite hjälp vore
underbart! Och rätt snabbt också för vårt hopp känns rätt så grusat L Förstår dock om ni är
upptagna men ni kanske känner någon som kan hjälpa oss lite :-D Läget är inte kul och systemet är inte på vår sida alls! Stor kram till er och lycka till och njut av graviditeten nu :-D ♥️

Jewels'n'Issy berättar vad Jockiboi gjorde sedan:
https://youtu.be/3zGrakn8a9Q?t=2210 36:50
Citera
2018-10-08, 17:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Jockiboi kommenterade Jewels'n'Issy omtalade video "Ska vi svälta eller frysa ihjäl" såhär:

Efter att inte ha fått svar efter fyra månader skrev Jewels'n'Issy i samma kommentarsfält:

Jewels'n'Issy berättar vad Jockiboi gjorde sedan:
https://youtu.be/3zGrakn8a9Q?t=2210 36:50

Då var det som jag trodde. Det är alltså Jocke & Jonna som fick dom att lämna Sorsele.
Dom flyttade i tron av att dom skulle få deras hjälp?

Visst. Lägenheten är ju fin. Dottern verkar ha nära till skolan. Hoppas det fixar sig för dom.
Nu är dom utan internet vad jag förstått det som. Dom får inget abonnemang då dom har betalningsanmärkningar
Citera
2018-10-09, 14:01
Medlem
Jockes vän Gustav berättar om en "kompis". Denna kompis är Jockes gamla vän Martin Fäldt som varit med i Jocke och hans vänner show. Handlar bland annat om att han snodde pengar. Inget om Jocke direkt, men indirekt är det. Vet att folk i denna tråd undrat varför Martin inte är vän med Jocke längre och inte var med på bröllopet. Här under i länken får ni svaret.

https://www.youtube.com/watch?v=RBR4fUwlcQM

Martin bor idag i Halmstad.
Senast redigerad av 400Ben 2018-10-09 kl. 14:04.
Citera
2018-10-10, 23:36
Medlem
Aston-Martins avatar
Kan någon förklara varför jonnas tänder ser för jävliga ut?
Citera
2018-10-11, 00:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Kan någon förklara varför jonnas tänder ser för jävliga ut?
På vad sätt menar du att de ser "för jävliga" ut? Prova att googla "tandhygien" eller "tandreglering" så kanske du hittar svar på din fråga.
Citera
2018-10-11, 14:33
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
På vad sätt menar du att de ser "för jävliga" ut? Prova att googla "tandhygien" eller "tandreglering" så kanske du hittar svar på din fråga.

Övertänderna ser ut som dem går i en jävla båge
Citera
2018-10-12, 19:11
Medlem
Jocke och jonna hade en livestream i lördagas där dem uppmanade deras fans varav 99% är 12år att ringa/smsa för att rösta på något helt meningslöst för 10kr per sms/samtal dem har även använt sig av ett kryphål i lagen som gör att även om dessa barn som ringer utan föräldrars tillåtelse tillomed för flera tusen kan ingen göra något.

En vän fick hem en räkning på 4000tusen kr och ringde upp deras företag och fick som svar "ojdå det var konstigt, det vet vi inget om" och skrattade i luren

Dem uppmanar alltså barn som inte har konskekvens tänk eller fattar innebörden mdd att ringa 400samta har för en familj med ekonomiska problem och istället för att göra rätt för sig skrattar dem åt familjen och erbjuder 10% "rabatt".

Helt sinnessjukt hur dessa utnyttjar barn, visst är det föräldrarnas ansvar att hålla koll på barnen med men en föräldrer kan omöjligen hålla koll på ens barn 24/7 och när dessa personer som barn ser upp till sitter och tigger nästintill konstant att tittarna ska rösta,rösta rösta!! När dem mycket väl vet att deras fanbase är småbarn är sjukt. Tjäna pengar på att skuldbesätta familjer fyfan vad äckligt säger jag bara.

Att detta ens är lagligt är sjukt.
Citera
2018-10-12, 20:00
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kossanrosie
Jocke och jonna hade en livestream i lördagas där dem uppmanade deras fans varav 99% är 12år att ringa/smsa för att rösta på något helt meningslöst för 10kr per sms/samtal dem har även använt sig av ett kryphål i lagen som gör att även om dessa barn som ringer utan föräldrars tillåtelse tillomed för flera tusen kan ingen göra något.

En vän fick hem en räkning på 4000tusen kr och ringde upp deras företag och fick som svar "ojdå det var konstigt, det vet vi inget om" och skrattade i luren

Dem uppmanar alltså barn som inte har konskekvens tänk eller fattar innebörden mdd att ringa 400samta har för en familj med ekonomiska problem och istället för att göra rätt för sig skrattar dem åt familjen och erbjuder 10% "rabatt".

Helt sinnessjukt hur dessa utnyttjar barn, visst är det föräldrarnas ansvar att hålla koll på barnen med men en föräldrer kan omöjligen hålla koll på ens barn 24/7 och när dessa personer som barn ser upp till sitter och tigger nästintill konstant att tittarna ska rösta,rösta rösta!! När dem mycket väl vet att deras fanbase är småbarn är sjukt. Tjäna pengar på att skuldbesätta familjer fyfan vad äckligt säger jag bara.

Att detta ens är lagligt är sjukt.

Jag såg med att dom använt sig av ett betalnummer så folk skulle kunna ringa in och sms:a, mycket sniket gjort av dom.

Tydligen ska folk fått sms:a in sina hälsningar flera gånger för att komma med. Känns riktigt ruttet och sniket till och med för Jocke och Jonna som vi vet gör allt endast för pengar.
Citera
2018-10-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Jag såg med att dom använt sig av ett betalnummer så folk skulle kunna ringa in och sms:a, mycket sniket gjort av dom.

Tydligen ska folk fått sms:a in sina hälsningar flera gånger för att komma med. Känns riktigt ruttet och sniket till och med för Jocke och Jonna som vi vet gör allt endast för pengar.

Japp, att dem dessutom skrattar åt familjer sen som ligger i skiten pga att dem lurat barn att ringa och smsa i mängder..

Enbart en sinnessjuk människa skulle vilja tjäna pengar på att skuldbesätta familjer eller har jag fel? hur kan inte fler uppmärksamma hur sjukt detta faktiskt är? inte okej någonstans!

Det lär komma fler livestreams i framtiden och detta måste uppmärksammas och nå ut till så många familjer och barn som möjligt så att sånt här kan undvikas i framtiden!

Kan bara se framför mig hur jockiboi skrattar sig hela vägen till banken men ett stort leende på läpparna och inte en tanke på dem familjer han har lagt i skiten, måste vara något riktigt fel i skallen på både jockiboi och alla andra iblandade.
Citera
2018-10-12, 20:30
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kossanrosie
Japp, att dem dessutom skrattar åt familjer sen som ligger i skiten pga att dem lurat barn att ringa och smsa i mängder..

.

Vad har du för källa på att dom skrattat i luren??
Citera
2018-10-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Vad har du för källa på att dom skrattat i luren??

Min vän, hen förstod först inte vad det var för räkning då dennes barn ringt utan hen's vetskap och ljög såklart om hela grejjen som dem flesta barn skulle gjort och ringde då upp företaget för och se vad det var och då pratade h*n med riley tror jag som även stod på företaget som tog emot alla betalningar och hen sa till mig att detta var så om det är sant eller ej orkar jag inte ens gå djupare på men alltihop känns bara jävligt fult och äckligt och tycker att fler familjer ska veta vad som faktiskt pågår innan fler familjer blir skuldbesatta pågrund av dessa youtube tiggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in