Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Skulle vilja att du svarar på mina frågor först. Det där du skriver är ju totalt meningslöst. Betyder ingenting alls. Men jag tycker inte du ska svara mer alls för nu blev det ju helt klart att du faktiskt inte har en blekaste aning om ekonomi. Inte på något sätt alls. Att försöka diskutera med dig är ju som att prata med typ en sten. Du pratar om en bot. Och jag förstår det då du faktiskt varken vet eller förstår.
Tariffer är ju ett välkänt dåligt tilltag i ekonomiska sammanhang. Jag trodde du skulle beskriva något intressant om varför det inte är så den här gången.
Problemet är att vissa ignorerar det som inte fungerar så bra, och bar tittar på det som fungerar bra.
Och att börsen går bra, betyder inte att ståltullar går bra.
Finner det intressant att du frågar denna person så många ggr, och sen avslutar h*n nu senaste med att du inte kan ekonomi, och detta genom inte svara på nått.
Ståltullar kostar USA mycket stora summor, och varför vägrar dom ens prata om detta.
Och det kostar även Kina och andra en hel del.
Men när detekarvisst pratar om det, så är det bara USA som går fantastik bra i stålullen och detta enda mätinstrument man använder är en börs vars många företag inte ens är inblandade från början.
Och sen prata om Kinas börs, och att den går ned.
Kinas börs är ostabil, men i en sådan här diskussion vägrar man ta till sig detta.
Och en nackdel om man "vinner", det är att då är det slut på lånen.
Och vi vet hur mycket man gillar låna till saker som man inte har täckning för, som permanenta skattesänkningar till de få och absolut rikaste som inte ger nått och de medföljande lånen som detta innebar.
Obama försökte i alla fall rädda företag för sina pengar han lånade, men gjorde även misstag i form av inte kräva en del tillbaka när man blev solvent igen.