Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
US Steel investerar ju stort i sin verksamhet, skapar stora mängder nya jobb i USA, samma med Alcoa.
Därför tror marknaden på deras verksamhet.
Så inga stålverk presenterade du, så då avföra vi detta som skitsnack.
Där vi även kan inkludera minskad handelsunderskott tack vare ståltullar.
Socialbidrag till bönder, vars $18 miljarder hade räckt till anställa 140000 anställda i 3 år.
Menar så vi får lite perspektiv v ad som händer kring ståltullarna.
Vi är faktiskt vid en punkt där ni bara håller med sektledaren trumpen, men aldrig klarar av att berätta vad som ska ske.
Marknaden/börsen har den senaste månaden gått tillbaka ~3%.
Så hur du resonerar där är intressant och veta, jag menar just för det inte ens stämmer utan är EXAKT tvärtom.
Om nu inte ditt argument är svart och vitt, och tror jag pratar om total krasch eller total vinst(men så diskuterar ju bara en efterblivet, så det undviker du kanske.)
Citat:
Ursprungligen postat av
katalina
Å kan jag få siffrorna på alla jobben som de startat? Det skulle ge något för diskussionen.
Jobben ökar ju, dock med högkonjunkturen ökning.
Så det är ju status quo, eller nej, det är inte ens status quo, då även handelsunderskottet ökat markant mot Kina för USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
www.ussteel.com
Stora investeringar är det första man möts av.
Man investerar $1 miljard, undrar vad $18 miljarder hade gjort och om man hade struntat i ståltullar.
Även är den investeringen en uppgradering av teknik inte kapacitet, och kvalitet på stålet är det stora problemet som vi alltid sagt.
Läser du inte vad du det du länkar?
Det är alltid ett misstag att strunta i det