2018-10-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är du som är skrattretande. Om vi bortser från underutvecklade länder och bara ser till Europa och andra moderna länder så är Sveriges skolor de kanske allra sämsta vad avser ordning och skolresultat.

Att det brinner i Gottsunda är helt enkelt i enlighet men förväntningarna blattar som det går dåligt för tar ut sin hämnd på skolan.

Och där har du det, om vi frånser från en majoritet av världen så är Sverige sämst i världen. Att Sveriges skolresultat är i botten av den utvecklade världen ifrågasätter jag inte, men det var inte heller vad han sa.
Citera
2018-10-08, 11:29
Medlem
Ett vanligt inbrott där någon skar sig och för att förstöra bevisen kläcker någon den smarta idén att förstöra blodet genom att tända på? Spridningen talar kanske emot det scenariot. Är det fler än flickorna lär dom skvallra, tror aldrig en 14 och 16-åring har kylan att hålla tyst i så fall.
Citera
2018-10-08, 11:31
Medlem
Returpappers avatar
Har aldrig gått i en träskola, jo för fan i 4;an på landet. Men utöver det har det alltid varit bastanta stenbyggnader eller i tegel. Nu förekommer inte längre den typen av byggnader det ska vara av barack typ som kan rivas och flyttas. Idiotiskt.
Citera
2018-10-08, 11:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Verkar märkligt att dessa två tjejer skulle stanna kvar & drälla efter att dom tuttat på skolan.
Citera
2018-10-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Verkar märkligt att dessa två tjejer skulle stanna kvar & drälla efter att dom tuttat på skolan.

Om jag förstått saken rätt tillkallades antingen väktare eller polis av allmänheten då någon sett individer stryka runt kring skolan nattetid. De grep således tjejerna när de försökte ta sig ur skolbyggnaden och i samband med gripandet upptäcktes elden.

Inte så att de degat kvar och tittat på lågorna alltså.
Citera
2018-10-08, 11:40
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och där har du det, om vi frånser från en majoritet av världen så är Sverige sämst i världen. Att Sveriges skolresultat är i botten av den utvecklade världen ifrågasätter jag inte, men det var inte heller vad han sa.

Sämst i världen vad gäller relativa skolresultat kan de mycket väl vara. Där barnen sitter på marken i en enkel hydda i Afrika eller Indien kanske det ändå råder disciplin och studiero. De lär sig något även om den omgivande miljön är klart underlägsen våra skolor.

Hos oss kan det vara enormt hög ljudnivå och många elever som inte är stresstålig är klart förlorare. Så blir det aldrig i Indien eller Afrika där de sitter som ljus för att lära sig något, de vill det.

Här ser dom sig "fucket for live" redan i andra klass. Deras framtid är som knarklangare och de ska fylla våra fängelser.
Citera
2018-10-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Vad menar du med det? Som jag har uppfattat saken så hade någon sett personer som uppträdde misstänkt vid skolan. De larmade då polisen. När polisen kom fram till skolan så hittade de tjejerna inne i byggnaden, sedan såg de att det brann. Tjejerna kan väl ha varit fullt upptagna med att tända på tills polisen kom, eller har du någon annan information?
Citera
2018-10-08, 11:45
Medlem
2015 var 39 procent av brand i byggnad anlagd, det här var kanske en sådan. Mest tråkigt är att så unga människor får vistas ute så sent på natten, var är föräldrarna? De flera föräldrar bryr sig om sina barn, sök upp föräldrarna och fråga varför!
Citera
2018-10-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Mest tråkigt är att så unga människor får vistas ute så sent på natten, var är föräldrarna? De flera föräldrar bryr sig om sina barn, sök upp föräldrarna och fråga varför!

Vi vet ingenting om huruvida de fick vara ute, smet ut eller helt enkelt lurade sina föräldrar.

Maja säger att hon sover över hos Petra och vice versa är ju knappast något ovanligt, inte heller är det en ny företeelse.
Citera
2018-10-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vi vet ingenting om huruvida de fick vara ute, smet ut eller helt enkelt lurade sina föräldrar.

Maja säger att hon sover över hos Petra och vice versa är ju knappast något ovanligt, inte heller är det en ny företeelse.
Fast det är sällan man sover över då nästa dag är skoldag.
Citera
2018-10-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Fast det är sällan man sover över då nästa dag är skoldag.

Det var inte särskilt ovanligt under min högstadietid.
Citera
2018-10-08, 11:59
Medlem
Ingen som har funderat på om det skulle kunna röra sig om ett (gemensamt) självmordsförsök? Tanken slog mig precis. Inte särskilt sannolikt, jag vet, men tonåringar är ofta irrationella och oförutsägbara. Att dom anträffades i någon av skolbyggnaderna kan tala för detta. Varför vara kvar längre tid än nödvändigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in