2018-10-07, 16:55
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli
Men tråden ligger ju i aktuella brott och kriminalfall. Därför är jag intresserad.

Självklart skall man respektera sina medmänniskor!

Alla vill väl känna sig trygga i sitt hem. De som känner sig otrygga behöver ju inte automatiskt vara utsatta för brott.

Svaret ligger en mycket enkel googling bort: https://lawline.se/answers/far-man-betrada-annans-tomt-och-far-man-anvanda-kameraovervakning-pa-privat-mark

Så det kan alltså handla om hemfridsbrott. Om det verkligen är det bör besvaras av jurist/polis eller liknande. Men i och med att hon uttryckligen bett honom avlägsna sig och han ändå dyker upp så borde väl det tala till hans nackdel?

Men men, en rejäl schäfer kanske kan vara något?
Citera
2018-10-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Svaret ligger en mycket enkel googling bort: https://lawline.se/answers/far-man-betrada-annans-tomt-och-far-man-anvanda-kameraovervakning-pa-privat-mark

Så det kan alltså handla om hemfridsbrott. Om det verkligen är det bör besvaras av jurist/polis eller liknande. Men i och med att hon uttryckligen bett honom avlägsna sig och han ändå dyker upp så borde väl det tala till hans nackdel?

Men men, en rejäl schäfer kanske kan vara något?

Att ynglingen knackar på och sedan sitter och ugglar utanför vid ett tillfälle i september. Det har jag väldigt svårt att få till hemfridsbrott, i Sverige.

Några andra brott?
Citera
2018-10-07, 17:02
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Han sitter ju och dinglar med benen på hennes veranda och smyger runt huset trots att han inte har där att göra, så det är väl ett ganska solklart hemfridsbrott. Han förföljer henne trots att hon bett honom lämna henne ifred och det borde väl kunna räknas som ofredande.

Sen är jag lite gammalmodig och tycker att det är bättre att se till att polis, vaktbolag eller polare gör något åt problemet istället för att blogga om det, men jag är äldre, man och inte lika blond.
Citera
2018-10-07, 17:09
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Han sitter ju och dinglar med benen på hennes veranda och smyger runt huset trots att han inte har där att göra, så det är väl ett ganska solklart hemfridsbrott. Han förföljer henne trots att hon bett honom lämna henne ifred och det borde väl kunna räknas som ofredande.

Sen är jag lite gammalmodig och tycker att det är bättre att se till att polis, vaktbolag eller polare gör något åt problemet istället för att blogga om det, men jag är äldre, man och inte lika blond.

Se där ofredande kanske också är aktuellt. Nu när polisen är så pressad så kanske det är svårt när det handlar om brott som kanske bara ger böter? Fast samtidigt vet man inte, kanske uppgraderar de hotbilden nu när han tydligen vägrar ge sig trots att han både blir jagad och hon ber honom bli lämnad ifred.

Att anlita polare är nog inte bra, skulle kunna leda till att blondinen själv åker dit.

Citat:
Att ynglingen knackar på och sedan sitter och ugglar utanför vid ett tillfälle i september. Det har jag väldigt svårt att få till hemfridsbrott, i Sverige.

Några andra brott?

Det blir nog en domstol som får bedömma det, jag gissar på att han åker dit. Dock en lekmanna gissning. Sedan har han ju dykt upp efter att han blivit jagad och åtsagd.
Citera
2018-10-07, 17:10
Medlem
Haha ja denna stjärna känner man till...

Slutar inte bra för henne om jag har rätt....

Citera
2018-10-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra

Det kanske regnade den dagen och han sökte skydd mot regnet. Kanske gått vilse och behövde hjälp. Eller hade ett erbjudande om att hjälpa till med trädgårdsskötseln.
Citera
2018-10-07, 17:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Några andra brott?
Stalking är ett åtalbart brott numera.
Citera
2018-10-07, 17:16
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla

Om du vet vem det är så kan du väl tipsa blondinen om det, anonymt om du känner det är bäst. Alternativt tipsa polisen. Det blir ju lättare att bedömma vad det är för typ då?

Annars håller jag fortfarande på schäfern. Är en rätt stadig bit själv, men skulle aldrig i livet vilja hamna i bråk med en schäfer, fy fan. Brukar väl vara rätt barnsäkra också?
Citera
2018-10-07, 17:18
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Jaha...och vad ska det betyda då?
Är killen våldsam?
Tycker han om överraskningssex?
Hur känner du till den här stjärnan?
Citera
2018-10-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Om du vet vem det är så kan du väl tipsa blondinen om det, anonymt om du känner det är bäst. Alternativt tipsa polisen. Det blir ju lättare att bedömma vad det är för typ då?

Annars håller jag fortfarande på schäfern. Är en rätt stadig bit själv, men skulle aldrig i livet vilja hamna i bråk med en schäfer, fy fan. Brukar väl vara rätt barnsäkra också?

Inget brottsligt har hänt. Ännu...
Avvaktar.
Citera
2018-10-07, 17:22
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Inget brottsligt har hänt. Ännu...
Avvaktar.

Hej, dels kan det mycket väl vara brott redan nu, stalking,hemfridsbrott och ofredande nämns i tråden. Sedan skulle det ju vara bra för samvetet om man varnat INNAN det händer något allvarligt.

Det är trots allt bättre att killen åker på ett bötesstraff nu än att någon riskerar råka riktigt illa ut. Polisen kan du tipsa båda via mejl och telefon har jag för mig.

Blondinen kan du säkert nå via hennes blogg.
Citera
2018-10-07, 17:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Idrotts"stjärna"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in