Citat:
Ursprungligen postat av
HerrFlygmyra
Han sitter ju och dinglar med benen på hennes veranda och smyger runt huset trots att han inte har där att göra, så det är väl ett ganska solklart hemfridsbrott. Han förföljer henne trots att hon bett honom lämna henne ifred och det borde väl kunna räknas som ofredande.
Sen är jag lite gammalmodig och tycker att det är bättre att se till att polis, vaktbolag eller polare gör något åt problemet istället för att blogga om det, men jag är äldre, man och inte lika blond.
Se där ofredande kanske också är aktuellt. Nu när polisen är så pressad så kanske det är svårt när det handlar om brott som kanske bara ger böter? Fast samtidigt vet man inte, kanske uppgraderar de hotbilden nu när han tydligen vägrar ge sig trots att han både blir jagad och hon ber honom bli lämnad ifred.
Att anlita polare är nog inte bra, skulle kunna leda till att blondinen själv åker dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Qamishli
Att ynglingen knackar på och sedan sitter och ugglar utanför vid ett tillfälle i september. Det har jag väldigt svårt att få till hemfridsbrott, i Sverige.
Några andra brott?
Det blir nog en domstol som får bedömma det, jag gissar på att han åker dit. Dock en lekmanna gissning. Sedan har han ju dykt upp efter att han blivit jagad och åtsagd.