2018-10-07, 16:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Flashback löser det här mysteriet åt henne.

Jag googlade lite på idrottsaktiviteter för ensamkommande i Lidingö och hittade det här:
https://mitti.se/sport/ensamkommande-blaser-lidingo/

Någon där skulle kunna tänkas känna igen honom. Sådan frekvens i antal besök tyder på att han bor i närområdet. Någon fastighet som sålts där för hem åt dessa?

Precis. Och att han varje gång sprungit/gått från platsen tyder väl på att han bor i närheten. Han ser lite efterbliven ut och talar inte svenska. Ingen som vet vilka asylboenden som ligger i närheten?
Citera
2018-10-07, 16:21
Medlem
Varför vänder hon sig inte till polisen?

Varför vill inte hennes vaktbolag hjälpa henne?
Citera
2018-10-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qamishli

Jag kan inte heller förstå det. Om han varit där så ofta tycker man ju att polis eller vaktbolaget borde hunnit dit.

Hoppas de löser sig. Hade löst sig själv om hon tillåtit Jimmie använda hennes kanal för pr inför valet.
Citera
2018-10-07, 16:26
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Hur vet du att inte polisen är inkopplad? Hur vet du att vaktbolaget inte hjälper henne?

Drog du dessa slutsatser för att hon publicerade bilderna på hennes blogg?

Förresten så är polisen ganska oduglig till att hjälpa till med sådant här idag, finns inga resurser att avvara om inte ett väldigt grovt brott har begåtts.
Citera
2018-10-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hur vet du att inte polisen är inkopplad? Hur vet du att vaktbolaget inte hjälper henne?

Drog du dessa slutsatser för att hon publicerade bilderna på hennes blogg?

Förresten så är polisen ganska oduglig till att hjälpa till med sådant här idag, finns inga resurser att avvara om inte ett väldigt grovt brott har begåtts.

Då borde de ju ha gripit ynglingen eller hur. Borde ju inte vara alltför svårt om han nu mer eller mindre bosatt sig utanför hennes och barnens bostad.

Vilka var brotten nu han begått?
Citera
2018-10-07, 16:35
Medlem
Hon har en vakt som hon har med sig när hon känner sig otrygg, och denne vakt har vid minst 1 tillfälle "jagat" mannen utanför huset men han har alltid kommit undan/försvunnit i sista sekund.
Citera
2018-10-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Hon har en vakt som hon har med sig när hon känner sig otrygg, och denne vakt har vid minst 1 tillfälle "jagat" mannen utanför huset men han har alltid kommit undan/försvunnit i sista sekund.

En vakt har jagat en yngling vid ett tillfälle. Och misslyckats med att få fatt på ynglingen. Jaha.

Vilka brott har ynglingen vid upprepade tillfällen gjort sig skyldig till?
Citera
2018-10-07, 16:41
Medlem
Något handikapp har han ju i alla fall som varken knäppar knapparna vid handlederna eller halsen på sin jacka.
Citera
2018-10-07, 16:42
Medlem
Bella har flera gånger beskrivit i sin blogg att huset är larmat, hon har ett "panicroom" och att hon har livvakt. Kan inte livvakten vara i huset under en vecka, springa ut bakvägen och övermanna denne stalker ?
Man kan börja undra om hon överdrivit allt om larm och livvakt, att det inte finns i verkligheten?
Citera
2018-10-07, 16:43
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Då borde de ju ha gripit ynglingen eller hur. Borde ju inte vara alltför svårt om han nu mer eller mindre bosatt sig utanför hennes och barnens bostad.

Vilka var brotten nu han begått?

Inte alls bra att den här individen inte respekterar vad hon säger, han bryr sig heller inte om att barnen är rädd för honom.

Vilka brott det kan handla om får jurister/poliser fundera över men det borde inte behövas. Grundläggande respekt för andra människor borde räcka?

Tycker den här blondinen bör fundera över hund modell schäfer eller dylikt?
Citera
2018-10-07, 16:44
Medlem
Citat:
En vakt har jagat en yngling vid ett tillfälle. Och misslyckats med att få fatt på ynglingen. Jaha.

Vilka brott har ynglingen vid upprepade tillfällen gjort sig skyldig till?

Enligt Bella så har även mannen setts till inne i stan, i närheten av Bellas jobb.
Ta allt hon säger med några skopor salt, hon är ganska duktig på att skapa content till hennes blogg.

Vet inte ens om han har gjort sig skyldig till något brott, men jag hade inte varit helt lugn med att en man beter sig sådär mot mig, brott eller ej. Vill helst kunna känna mig trygg både i mitt hem och ute.

Bella kanske borde hänga med ungarna lite i deras säkerhetsrum som hon har i villan tills allt är över.

Det är inte första gången hon blir utsatt för dessa grejer, men hon är också duktig på att överdriva/hitta på saker.
Citera
2018-10-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Inte alls bra att den här individen inte respekterar vad hon säger, han bryr sig heller inte om att barnen är rädd för honom.

Vilka brott det kan handla om får jurister/poliser fundera över men det borde inte behövas. Grundläggande respekt för andra människor borde räcka?

Tycker den här blondinen bör fundera över hund modell schäfer eller dylikt?

Men tråden ligger ju i aktuella brott och kriminalfall. Därför är jag intresserad.

Självklart skall man respektera sina medmänniskor!

Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Enligt Bella så har även mannen setts till inne i stan, i närheten av Bellas jobb.
Ta allt hon säger med några skopor salt, hon är ganska duktig på att skapa content till hennes blogg.

Vet inte ens om han har gjort sig skyldig till något brott, men jag hade inte varit helt lugn med att en man beter sig sådär mot mig, brott eller ej. Vill helst kunna känna mig trygg både i mitt hem och ute.

Bella kanske borde hänga med ungarna lite i deras säkerhetsrum som hon har i villan tills allt är över.

Det är inte första gången hon blir utsatt för dessa grejer, men hon är också duktig på att överdriva/hitta på saker.

Alla vill väl känna sig trygga i sitt hem. De som känner sig otrygga behöver ju inte automatiskt vara utsatta för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in