2018-10-01, 11:57
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorlander
Visst är det märkligt att nästan alla kvinnor säger något om alla starka kvinnor i släkten men inget om starka män. Det är som att de blir uppmuntrade att säga det, mycket tröttsamt. Männen säger väl oftast ingenting om varken starka kvinnor eller män.

Jupp. Kvinnorna är starka offer och männen är förövare.

I första avsnittet den här säsongen stod det i nåns brev, angående en kvinnas bortgång, att: "...det fanns ingen direkt koppling till makens våldsamhet, men det kan ha inverkat". Om inte annat så hade jag blivit extremt förolämpad om någon tog sig friheten att spekulara så vilt om en tragisk händelse i min släkts historia. Men allt för att passa agendan...
Citera
2018-10-01, 12:22
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan tänka mig att någon var tvungen att resa hem, kanske sjukdom i familjen eller nåt? Hon den kralliga har haft sin dag och bor vad jag förstår ensam med en liten dotter i en emotionellt känslig ålder, kanske var tvungen att åka hem...

Ja kanske, fast det adresserades ju inte att någon skulle lämna i förtid, var det förra året när en tjej gav bort sin plats, då fick vi ju veta det. Visar sig väl nästa vecka...
Citera
2018-10-01, 23:37
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fattar inte varför jag ens tittar på ett TV-program med en så vänstervriden och sverigehatande programledare!
Störande är det. År efter år håller Lundin och programmet på...
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nä se det som ett friskhetstecken att SVT inte räknar muhammedanerna som riktiga svenskar utan gäster
Betänk att det här programmet handlar om etniska svenskar, och således kan man göra avdrag
Handlar om etniska svenskar?... Bara? I så fall är det väl en förklaring till Lundins snack om att Sverige är Gudlöst idag...
Samtidigt rimmar det illa med regim-Sveriges mångkulturspropaganda. Ganska många med annat gudstroende kanske upplevde sig uteslutna av Anders lärarsvammel...
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Om man diskuterar religion i Sverige borde man nämna religiösa friskolor, hedersförtryck, imamer som uppmanar folk att inte prata med polisen och böneutrop. Det sekulära samhället är hotat. Det valda man att bortse ifrån.
Jo. Denna gång valdes det alltså bort - man kan undra varför. Tidigare säsonger har det "inkluderats" av bara helvete på alla sätt det är möjligt...
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Älskar amerikanernas chock när de får reda på att i princip ingen svensk är religiös!
Amerikanernas blåstes alltså. Som sagt, Lundin borde upplyst programdeltagarna om att det är andra tider i Sverige idag: å ena sidan de etniska svenskarna vilka som regel skiter i det mesta som har med Gud att göra, å andra sidan de nya svenskarna som lever efter annan Gud...
Citera
2018-10-02, 03:17
Medlem
Boggas avatar
Hoppas att uber-religiösa snubben åker hit på en missionsturné och får stryk av nån musse i rosengård fem veckor in på sitt uppdrag efter att ha blivit utskrattad överallt.
Blev överlycklig att idioten räknade alla hjälmar o inte bara guldhjälmarna. Immunitet hade garanterat att man fått hört hans tjat om gud i minst två till avsnitt...

Skrämmande att både han och en den andra tjejen som pratar om guds kärlek båda är lärare... Sen har vi kristna tjock-olga som förhoppningsvis snart ramlar o bryter fotleden i nån tävling

Alaskasnubben är favoriten.
Ashley är ok, men verkar lite så där jobbigt känslosam.
Bögen verkar helt ok
Lite dålig koll på resten...

Bara de tre religiösa åker asap så är jag nöjd.
Citera
2018-10-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Störande är det. År efter år håller Lundin och programmet på...Handlar om etniska svenskar?... Bara? I så fall är det väl en förklaring till Lundins snack om att Sverige är Gudlöst idag...
Samtidigt rimmar det illa med regim-Sveriges mångkulturspropaganda. Ganska många med annat gudstroende kanske upplevde sig uteslutna av Anders lärarsvammel...
Jo. Denna gång valdes det alltså bort - man kan undra varför. Tidigare säsonger har det "inkluderats" av bara helvete på alla sätt det är möjligt...
Amerikanernas blåstes alltså. Som sagt, Lundin borde upplyst programdeltagarna om att det är andra tider i Sverige idag: å ena sidan de etniska svenskarna vilka som regel skiter i det mesta som har med Gud att göra, å andra sidan de nya svenskarna som lever efter annan Gud...
Det är ju det som är komiskt. När Anders Lundin pratar om svenskar så menar han generellt pursvenskar och skiter helt i alla hundratals araber och annat i Sverige. 😁
Citera
2018-10-03, 16:32
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Det är ju det som är komiskt. När Anders Lundin pratar om svenskar så menar han generellt pursvenskar och skiter helt i alla hundratals araber och annat i Sverige. 😁

Araber och annat har ju inget med deltagarnas ursprung att göra så jag tycker det är rätt logiskt att utelämna det. Fick de inte bo i en nysvensk familj nån säsong? Totalt meningslöst med tanke på programidén.
Citera
2018-10-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Araber och annat har ju inget med deltagarnas ursprung att göra så jag tycker det är rätt logiskt att utelämna det. Fick de inte bo i en nysvensk familj nån säsong? Totalt meningslöst med tanke på programidén.
Hehe ja. Programmet är väl dödsdömt på sikt eftersom det handlar om pursvenskars historia och blodsband och genetik med ursprung i pursvenskar. Det spelar ingen roll att de försöker trycka in multikultiinslag ibland.
Citera
2018-10-07, 03:40
Medlem
Schnyggves avatar
Så två fick fick lämna idag...så kan det vara! som tur är var det....
som fick lämna! skönt att mina favvosar är kvar!

Sprang förresten på Ashleys ansökningsvideo https://www.youtube.com/watch?v=mH-VXsMj7PA den är dock från 2015, så hon måste ha sökt flera gånger, och verkar genuin i sin kärlek till Sverige, vilket gläder mig! I motsats till hon den tunga damen (minns inte vad hon heter) som idag erkände att hon blandat ihop Sverige och Schweiz... då känns det väl mer som om man vill ha en betald semester...
Citera
2018-10-07, 12:09
Medlem
Saltkatts avatar
Oväntat sympatiska deltagare den här säsongen. Till och med Kyle har jag faktiskt börjat gilla. Nästan så att jag hoppas att han och Christina blir ett par innan det här är över. Det känns som om de skulle gå bra ihop. (Och Christina är såå-jävla-vacker när hon sitter där vid sjöstranden och är toktrött och osminkad...)

Den enda jag har svårt för av dem som som överlevde dagens episod är
men h-n ryker nog rätt snart. Naturligt urval and all that.
Senast redigerad av Saltkatt 2018-10-07 kl. 12:17.
Citera
2018-10-07, 12:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Men visst är det så att även de utslagna får resa och träffa sin svenska släkt? Även om inte kamerorna är med och SVT står för kalaset.

Det vore märkligt om SVT får en svensk släkt att förbereda sig för att träffa sin (oftast) okända amerikanska släkting, bara för att få ett mail från SVT att den personen är utslagen och på ett plan hem.

Sorry om detta redan är utrett i tråden.
Citera
2018-10-07, 13:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men visst är det så att även de utslagna får resa och träffa sin svenska släkt? Även om inte kamerorna är med och SVT står för kalaset.

Det vore märkligt om SVT får en svensk släkt att förbereda sig för att träffa sin (oftast) okända amerikanska släkting, bara för att få ett mail från SVT att den personen är utslagen och på ett plan hem.

Sorry om detta redan är utrett i tråden.
Jo. Det tror jag. Dom får ju alltid en bok om deras släkt när dom åker ur så det är ju fritt fram att träffas ändå.

Och SVT har ju sökt upp deras släktingar inför för att förbereda. Så alla dom vet ju om det med. Då är ju konstigt om alla bara la ner allt bara för att deltagaren åkte ur.

Ingen skillnad så långt säkert egentligen. Bara att vinnaren får en betald och arrangerad träff. Det underlättar ju såklart. Man får ju inte glömma bort säkert en stor del av släkten här i Sverige inte heller känner varann sen innan alla gånger och kanske bor i olika delar av landet. SVT samlar väl ihop alla. Lite knepigare att göra det på egen hand för dom som inte vinner.
Senast redigerad av Steff83 2018-10-07 kl. 13:39.
Citera
2018-10-07, 14:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Det tror jag. Dom får ju alltid en bok om deras släkt när dom åker ur så det är ju fritt fram att träffas ändå.

Och SVT har ju sökt upp deras släktingar inför för att förbereda. Så alla dom vet ju om det med. Då är ju konstigt om alla bara la ner allt bara för att deltagaren åkte ur.

Ingen skillnad så långt säkert egentligen. Bara att vinnaren får en betald och arrangerad träff. Det underlättar ju såklart. Man får ju inte glömma bort säkert en stor del av släkten här i Sverige inte heller känner varann sen innan alla gånger och kanske bor i olika delar av landet. SVT samlar väl ihop alla. Lite knepigare att göra det på egen hand för dom som inte vinner.

Jamen precis.

Alla de där släktingarna har ju gjort sig tillgängliga och flera har fixat logi för den eventuella träffen. Bisarrt att bara ställa in allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in