Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 06:55
  #3061
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Han längst till vänster är ju förvillande lik han som var med redan förra säsongen....måste vara han ju! vad gör han här år 2 tro??

En ytterligare spekulation kan vara att han är med i nåt avsnitt för att berätta om hur han känner efter att få sin historia berättad och befinner sig i Sverige nu.
Bilden som visas med alla deltagare kanske saknade den killen som visas på den "andra bilden" då den sistnämnde var iväg på "sin dag" eller nåt?
Vilda spekulationer såklart och mest ytterligare en teori men det vore tråkigt om en deltagare som redan varit med får en ny chans det får jag säga.
Citera
2018-05-22, 07:49
  #3062
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
En ytterligare spekulation kan vara att han är med i nåt avsnitt för att berätta om hur han känner efter att få sin historia berättad och befinner sig i Sverige nu.
Bilden som visas med alla deltagare kanske saknade den killen som visas på den "andra bilden" då den sistnämnde var iväg på "sin dag" eller nåt?
Vilda spekulationer såklart och mest ytterligare en teori men det vore tråkigt om en deltagare som redan varit med får en ny chans det får jag säga.

Jo möjligt...men varför liksom? Kan ju förta upplevelsen för dom andra, fyller ingen direkt funktion i övrigt heller och har aldrig gjorts förr....så jag vet inte jag! och Ja absolut! Nu vill vi se och lära känna nya deltagare!
Citera
2018-05-22, 07:54
  #3063
Medlem
Det står längre ner i artikeln att mannen från förra året, Jack, jobbar som deltagaransvarig for programmet detta år.
Citera
2018-05-23, 07:02
  #3064
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Det står längre ner i artikeln att mannen från förra året, Jack, jobbar som deltagaransvarig for programmet detta år.

Jahapp då vet vi, var helt enkelt lite för lat och kollade bara bilderna.
Citera
2018-06-28, 12:11
  #3065
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Aftonbladet 2018-05-16, "Här är deltagarna i allt för Sverige."

Jag är förväntansfull inför den nya säsongen, men självklart granskar man lite fördomsfullt deltagarna och försöker bilda sig en uppfattning om dem utifrån det rent visuella. T. ex. i hur hög utsträckning SVT har satsat på att få in mångfald gällande etnicitet och alternativa sexuella läggningar/könsidentiteter. Kevin Chown, mannen längst till höger fick jag först en stark "Det här måste vara säsongens transa"-känsla av, men vid närmare efterforskning så verkar det som att han bara är en medelålders heavy metal-snubbe med långt hår. Jag får en känsla av att Kyle Johnson, killen längst upp till vänster på bilden är den här säsongens bög, men i en annan artikel ( https://www.hemmets.se/lar-kanna-all...-sverige-2018/ ) står följande (Kyle är 29 år gammal och frikyrklig): "Han är en äventyrlig kille som tillbringar mycket tid i naturen. Tills han träffar den kvinna han vill gifta sig med, har Kyle Johnson valt att fortsätta vara oskuld." Minst en afroamerikan med också.

Ovanstående må låta fördomsfullt, men mångfaldsinslag gällande exempelvis etnicitet och sexualitet stör inte mig egentligen. Men eftersom SVT står bakom produktionen, så är det ändå intressant att se hur de har valt deltagarna. Snubben med skägg i mitten känns ju som en given "My great-great grandmother was half Swedish, so I'm a wiking"-typen och sannolikt årets skönaste deltagare. Eller så har jag fel där också.
Citera
2018-06-28, 12:53
  #3066
Medlem
På förhand känns David Neslund som given favorit:

David Neslund, 42, Sutton, Alaska, Cad-designer

Bor i Alaskas vildmarker tillsammans med sin fru som har svenskt-norskt påbrå, och sönerna Björn och Leif.

David och hustrun har förfäder från samma breddgrader i Skandinavien.

David ser sin Sverigeresa som en pilgrimsresa, och hoppas ta med sig jord från sina släktingars gamla land till sin egen mark i Alaska.
Citera
2018-06-28, 21:31
  #3067
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
David Neslund, 42, Sutton, Alaska, Cad-designer

Bor i Alaskas vildmarker tillsammans med sin fru som har svenskt-norskt påbrå, och sönerna Björn och Leif.

Var tvungen att kolla upp om det var samma människa som i TV-serien Edge of Alaska och som också har två söner varav ett heter Björn, men det verkar inte som det. Hur många Björn(ar) kan det finnas i Alaska...
__________________
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2018-06-28 kl. 21:33.
Citera
2018-08-20, 14:29
  #3068
Medlem
Finns det någon här som vet varför det ”bara” finns säsong 1-3 på youtube att titta på nu i efterhand? Övriga säsonger verkar inte finnas alls.
Citera
2018-08-26, 14:46
  #3069
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthSpader
Finns det någon här som vet varför det ”bara” finns säsong 1-3 på youtube att titta på nu i efterhand? Övriga säsonger verkar inte finnas alls.
Jag tror att SVT krävde att de skulle tas ner med hänvisning till att de hade rättigheterna. Dumt gjort tycker jag. De finns på ett annat hemligt ställe men jag vågar inte skriva var i fall SVT har några snokar här.
Om du är intresserad kan du få länk i PM.
Citera
2018-08-27, 11:37
  #3070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Jag tror att SVT krävde att de skulle tas ner med hänvisning till att de hade rättigheterna. Dumt gjort tycker jag. De finns på ett annat hemligt ställe men jag vågar inte skriva var i fall SVT har några snokar här.
Om du är intresserad kan du få länk i PM.
Det var väl det jag misstänkte, rättigheter😡
Jag håller med dig om att det är dumt gjort och fattar inte vitsen med att inte tillåta det på youtube.
Ja du får gärna skicka länk via PM till mig😊
Citera
2018-08-27, 14:10
  #3071
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthSpader
Det var väl det jag misstänkte, rättigheter😡
Jag håller med dig om att det är dumt gjort och fattar inte vitsen med att inte tillåta det på youtube.
Ja du får gärna skicka länk via PM till mig😊
Fick felmeddelande när jag försökte PMa. Nyreggade får inte ta emot PM förrän efter 30 dagar och mer än 50 inlägg. Sorry!
Påminn mig så skickar jag då.
__________________
Senast redigerad av JaneMarple 2018-08-27 kl. 14:13. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-27, 14:20
  #3072
Medlem
hvita.nhegrers avatar
När börjar nästa säsong, borde väl vara dags snart...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback