Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Enklare vore väl om Ambassadören tar och redovisar nummerserien på deras egna diariesystem så att vi kan se att det inte finns något avbrott i diarienumrena kring ärenden som tagits upp före- och efter den här indicenten. På så vis kan ambassadören BEVISA att någon återkoppling inte skett kring just detta ärende.
Det är givetvis INTE ett normalt förfarande att göra så. För att något sådant ska bli aktuellt behöver ärendet eskaleras, vilket jag inte tror kommer att ske. Men vi får väl se vad som händer...
Under tiden kan man få viss spårbarhet via ambassadens ”Rolling News Report”:
http://www.chinaembassy.se/eng/gdxw/
Den som vill gräva kan ju alltid kontakta ambassaden och fråga om de har några fler offentliga handlingar i ärendet.
Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Du får gärna gräva hos UD om du känner att du har för lite att göra. Det brukar vara den som initialt kommer med ett påstående som också får belägga det, inte tvärtom. Jag nöjer mig gott och väl med UDs uttalande att dialog redan påbörjats som svar på att kineserna inte fått några svar i tidigare länkad artikel. Med bakgrund av händelsens bisarra karaktär har jag betydligt större förtroende för UD och polisen i det här fallet.
pf10, sluta nu tramsa. Ambassaden har redogjort för sakskälen till varför varningen utfärdades och du är hysterisk för att du inte tycker om det. Det är ditt problem. Om du påstår att sakskälen inte stämmer så är det din sak att visa belägg. Lägg ner nu.