2018-10-07, 01:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Glädjen eder!

Men j-vlar vad mycket prestige vänstern har investerat i att få bort Kavanaugh. En sådan här stor motgång, som de alltså har bäddat för själva genom att inte hålla käften och att skicka fram falska anklagelser mot honom, kommer de aldrig att acceptera stillatigande.
Det blir nog upplopp i natt från de vanliga grupperna.

Källa på att det är falska "anklagelser"?
Jag är amerikan och det stämmer inte.
Citera
2018-10-07, 01:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Kommer ni ihåg kvinnan som konfronterade senatorn Flake i hissen? Verkar som hon är en illegal invandrare från Colombia som jobbar för en pro-immigrant organisation och tjänar $180k/år.
https://www.reddit.com/r/The_Donald/comments/9lwnqr/breaking_jeff_flake_elevator_protester_makes/
Hon tjänar mer än senatorerna själva alltså. Så förtryckt. Aktivism lönar sig och globalister verkar betala bra. Ka-ching!

Så mycket är inte 180k numera. Vem har sagt att senatorerna bara tjänar 180?

Vad spelar det roll vad hon har för inkomst? Det utesluter väl inte att hon kan ha blivit sexuellt antastad och vill informera våra senatorer, i synnerhet de som har vågmästarrollen i omröstningar.
Citera
2018-10-07, 01:35
Medlem
arbetets avatar
Här kommer Kavanough till SC bärande på en öltunna (bilder):

Benny
@bennyjohnson
Citat:
BREAKING:

First photos of Kavanaugh showing up in on the Supreme Court to be sworn in.

Just amazing.

https://twitter.com/bennyjohnson/status/1048685323998433280

Citera
2018-10-07, 01:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Polisen borde i vart fall låta dem smaka på elpistolen om de bryter sig in i kammaren. Den våldsamma vänsterextrema klick som protesterar emot utnämningen av Kavanaugh är dock som tur var en liten gruppering och representerar kvinnor i lika obefintlig uträckning som F! i Sverige. De som sjöng "I like beer" hade dock bra humor. Alltid något.

De som protesterar är varken vänsterextremister eller enbart demokrater, det var en blandad grupp i alla åldrar, etniciteter, politisk tillhörighet dvs, både republikaner och demokrater.

Det enda som sammanlänkade dem var att de var emot sexuellt våld m.m. och att de inte ville att en man som eventuellt utfört detta brott ska sitta i Högsta domstolen på livstid!

Varför ni har svårt att förstå detta och ni måste tro att det har med extremism att göra, är för mig en gåta.

Hade svenska kvinnor inte haft samma demonstration om det varit likartad situation i Sverige? Jovisst garanterat.
Senast redigerad av Rosamund 2018-10-07 kl. 01:57.
Citera
2018-10-07, 02:01
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Källa på att det är falska "anklagelser"?
Jag är amerikan och det stämmer inte.
Oavsett om du är amerikan, svensk, eskimå, utomjording eller känguru, så får du nog lära dig att läsa innantill om jag ska ta dig på allvar, och inte inbilla dig att jag menar något annat än det jag faktiskt skrivit – ordagrant.

Men då jag är på gott humör, kan jag ge dig en chans och lite hjälp.
Vad är alltså "det" i din första mening?
Att falska anklagelser riktats mot Kavanaugh?
Att alla anklagelser som riktats mot Kavanaugh sedan nomineringen varit/är falska?
Att några anklagelser som riktats mot Kavanaugh varit/är falska, medan andra varit/är sanna?
Att de anklagelser som du inbillar dig att jag syftar på varit/är falska? (I så fall får du faktiskt redogöra in extenso för vad du inbillar dig.)
(Annat, nämligen…)

Sedan undrar jag också vad du menar med "det", som du påstår inte stämmer. Är det?
Att inga falska anklagelser riktats mot Kavanaugh sedan han nominerades till högsta domstolen?
Att inga falska anklagelser någonsin riktats mot honom?
Att alla anklagelser som riktats mot honom sedan nomineringen varit falska?
Att sedan nomineringen vissa korrekta anklagelser riktats mot honom, medan andra anklagelser varit/är falska?
(Annat, nämligen…)

Då du uttrycker dig vagt och inte riktigt klarar av att (eller vill) läsa innantill, utan tycks omtolka det jag skrivit i syfte att kunna beslå mig med att ha fel, så är det – som sagt – svårt att ta dig på allvar. Så ta gärna och läs innantill och bemöt det jag faktiskt skriver, och inte något annat. Läs också gärna min signatur ett par gånger innan du bestämmer dig för om det är smart, dumt eller idiotiskt att bemöta mig med en von oben-attityd.
Citera
2018-10-07, 02:02
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här kommer Kavanough till SC bärande på en öltunna (bilder):
Är det en referens till "Devil's triangle" eller har jag missat något?
Citera
2018-10-07, 02:04
Medlem
Citat:
De som protesterar är varken vänsterextremister eller enbart demokrater, det var en blandad grupp i alla åldrar, etniciteter, politisk tillhörighet dvs, både republikaner och demokrater.

Det enda som sammanlänkade dem var att de var emot sexuellt våld m.m. och att de inte ville att en man som eventuellt utfört detta brott ska sitta i Högsta domstolen på livstid!

Varför ni har svårt att förstå detta och ni måste tro att det har med extremism att göra, är för mig en gåta.

Hade svenska kvinnor inte haft samma demonstration om det varit likartad situation i Sverige? Jovisst garanterat.
Sluta nu vänstertroll. Hillary fan.

Vad säger du om att den första kvinnan som anklaga han för våldtäkt nu efter fbi utredningen dragit tillbaka sin anklagelse???

Ge mig källa och ditt svar.
Citera
2018-10-07, 02:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Oavsett om du är amerikan, svensk, eskimå, utomjording eller känguru, så får du nog lära dig att läsa innantill om jag ska ta dig på allvar, och inte inbilla dig att jag menar något annat än det jag faktiskt skrivit – ordagrant.

Men då jag är på gott humör, kan jag ge dig en chans och lite hjälp.
Vad är alltså "det" i din första mening?
Att falska anklagelser riktats mot Kavanaugh?
Att alla anklagelser som riktats mot Kavanaugh sedan nomineringen varit/är falska?
Att några anklagelser som riktats mot Kavanaugh varit/är falska, medan andra varit/är sanna?
Att de anklagelser som du inbillar dig att jag syftar på varit/är falska? (I så fall får du faktiskt redogöra in extenso för vad du inbillar dig.)
(Annat, nämligen…)

Sedan undrar jag också vad du menar med "det", som du påstår inte stämmer. Är det?
Att inga falska anklagelser riktats mot Kavanaugh sedan han nominerades till högsta domstolen?
Att inga falska anklagelser någonsin riktats mot honom?
Att alla anklagelser som riktats mot honom sedan nomineringen varit falska?
Att sedan nomineringen vissa korrekta anklagelser riktats mot honom, medan andra anklagelser varit/är falska?
(Annat, nämligen…)

Då du uttrycker dig vagt och inte riktigt klarar av att (eller vill) läsa innantill, utan tycks omtolka det jag skrivit i syfte att kunna beslå mig med att ha fel, så är det – som sagt – svårt att ta dig på allvar. Så ta gärna och läs innantill och bemöt det jag faktiskt skriver, och inte något annat. Läs också gärna min signatur ett par gånger innan du bestämmer dig för om det är smart, dumt eller idiotiskt att bemöta mig med en von oben-attityd.

Kul med din IQ. Jag hade runt samma för 5 år sedan och just nu forskar jag inom psykologi och svenska är mitt 6:e språk och jag har bara läst det i 2 år så jag är inte så bra på det än, varken läs- eller skrivning men jag försöker.

Källa på vilka falska anklagelser du menar, tack. Det var det första.
Det andra är att det inte stämmer att demokraterna framförde falska anklagelser (90% var sant, det enda som inte kunde kollaboreras var de sexuella anklagelserna, Det andra om hur Kavanaugh dömt till förmån för stora olagliga företag m.m. är sant, bara att läsa i domslut). Så vilka anklagelser var falska och källa på att de var falska, tack.
Citera
2018-10-07, 02:14
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Källa på vilka falska anklagelser du menar, tack. Det var det första.
Det andra är att det inte stämmer att demokraterna framförde falska anklagelser (90% var sant, det enda som inte kunde kollaboreras var de sexuella anklagelserna, Det andra om hur Kavanaugh dömt till förmån för stora olagliga företag m.m. är sant, bara att läsa i domslut). Så vilka anklagelser var falska och källa på att de var falska, tack.
Jag har konstaterat att vänstern har riktat falska anklagelser mot Kavanaugh, vilket är ett helt okontroversiellt faktum, med tanke på den bredd begreppet "vänstern" har, där även de skränande tomtarna ingår. Du verkar inbilla dig att jag i det inlägg du anställde inkvisition emot, skulle ha syftat på några specifika anklagelser, som du menar inte skulle vara falska. Det är som sagt bara inbillning – i bästa fall – eller ohederlig vantolkning i sämre fall.

Jag har inte påstått att "demokraterna framförde falska anklagelser". Lär dig som sagt läsa innantill, eller alternativt, sluta vara en ohederlig besserwisser, som tror dig veta bättre än andra vad dessa själva menar med det de skriver.

Du är bara för pinsam.
Citera
2018-10-07, 02:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Sluta nu vänstertroll. Hillary fan.

Vad säger du om att den första kvinnan som anklaga han för våldtäkt nu efter fbi utredningen dragit tillbaka sin anklagelse???

Ge mig källa och ditt svar.

Du får nog kolla upp vilken tidning som skrev det att hon drog tillbaka sin anklagelse. En del media ägs eller styrs av Trump och kommer med falska nyheter.

Dr. Blasey Ford och Miss Ramirez har inte dragit tillbaka någonting. Det enda jag sett i Trump-media är att den tredje kvinnan Miss Swetnick ändrade sin historia till att hon inte minns om Judge Kavanaugh var aktiv när kvinnor våldtogs eller om han bara tittade på. Eller något sådant. Så det var inte att hon drog tillbaka hela historien, bara ändrade den.

Dessutom intervjuade inte ens FBI den tredje kvinnan, bara Dr. Blasey Ford och Miss Ramirez och de har aldrig dragit tillbaka någonting och samarbetat med FBI och gett dem 24 vittnen som FBI inte kan intervjua pga att de bara hade en vecka på sig.

Du får nog gå och titta på alla senatens förhör med Judge Kavanagh om hans domar, samt det förhör som gjordes med honom och Dr. Blasey Ford inför senaten som varade 10 timmar. Alla dessa finns på tuben.
Dessa är de källor du kan börja med, samt all media som inte är Trump-ägd och styrd. Återkom sedan till mig så ska du få mer källor om dessa inte räcker.
Citera
2018-10-07, 02:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har konstaterat att vänstern har riktat falska anklagelser mot Kavanaugh, vilket är ett helt okontroversiellt faktum, med tanke på den bredd begreppet "vänstern" har, där även de skränande tomtarna ingår. Du verkar inbilla dig att jag i det inlägg du anställde inkvisition emot, skulle ha syftat på några specifika anklagelser, som du menar inte skulle vara falska. Det är som sagt bara inbillning – i bästa fall – eller ohederlig vantolkning i sämre fall.

Jag har inte påstått att "demokraterna framförde falska anklagelser". Lär dig som sagt läsa innantill, eller alternativt, sluta vara en ohederlig besserwisser, som tror dig veta bättre än andra vad dessa själva menar med det de skriver.

Du är bara för pinsam.

Jag är inte mer besserwisser än du i så fall, se din signatur, som du påpekade. Och jo du menade att det skulle ha riktats falska anklagelser mot Justice Kavanaugh och då är det inte mer än rimligt att man vill veta vilka falska anklagelser du menar då jag inte hört några och jag har hört allt som sagts i senaten under hundratals timmar. Du får gärna också titta på dessa inspelade förhör med Kavanaugh som senaten gjorde innan han valdes till Supreme Court.

Mig veterligen har inga falska anklagelser uttalats från politiskt håll. Om Dr. Blasey Ford och Miss Ramirez kommer med falska anklagelser är det en annan sak (om de är falska).
Citera
2018-10-07, 02:34
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Så mycket är inte 180k numera. Vem har sagt att senatorerna bara tjänar 180?

Vad spelar det roll vad hon har för inkomst? Det utesluter väl inte att hon kan ha blivit sexuellt antastad och vill informera våra senatorer, i synnerhet de som har vågmästarrollen i omröstningar.

Det är mycket pengar för någon som jobbar på en NGO, och är i princip en betald aktivist som går till olika evenemang och skriker. Är det George Soros som betalar lönen? Att hon dessutom verkar vara en illegal invandrare gör saken bara värre.
Om det inte är stor grej, låt stora medier rapportera det, låt se hur miljoner vanliga arbetare, som tjänar mycket mindre än henne, reagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in