2018-10-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Alltså, vänta lite nu....
Har detta knepiga grannskap i Hjärsta blivit ännu knepigare?!

Är det verkligen den av LW omtyckta extradottern som flyttat in hos exmaken? Ni är 100 på det?
Woody Allen-vibbar!
Och hon jobbar inom det sociala, som vad? Har hon haft möjlighet att vara jävig i anmälan gjord av UW mot LW???

Örebro verkar pyttelitet, då spår går in i varandra hela tiden med geocachande brottsplatsutredare och allt vad det är.

EGT är ett mysterium i sig.

JG har definitivt folk i sin närhet i tråden, ja. Vore så mycket trevligare om han bara kunde skriva sin bild av saker och ting, t ex schismen våren 2017. Behöver ju inte prata om mordet för det. Som det är nu får vi ju alla en icke så smickrande bild av denne man.

Hm, jo fast frågar vi JG får vi nog samma skruvade bild av verkligheten och fuskande som EGT...
Litar inte på ett ord av vad han skulle säga, kom ihåg hur han uttryckte sig angående SD´s våld mot LW i bilen, " SD hade rätt till det.." så hans syn på kvinnomisshandel vet vi... Och hans syn på geocache fuskande och mobbning, " internskämt" att skriva dit Softis namn på cacher hon inte tagit, sedan ta kort och håna henne.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-06 kl. 20:39.
Citera
2018-10-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hm, jo fast frågar vi JG får vi nog samma skruvade bild av verkligheten och fuskande som EGT...
Litar inte på ett ord av vad han skulle säga, kom ihåg hur han uttryckte sig angående SD´s våld mot LW i bilen, " SD hade rätt till det.." så hans syn på kvinnomisshandel vet vi... Och hans syn på geocache fuskande och mobbning, " internskämt" att skriva dit Softis namn på cacher hon inte tagit, sedan ta kort och håna henne.

För att inte nämna att JG tydde sig stenhårt till SD-HD efter anmälningarna och otrohets affären, då han behandlade LW som luft.
Veckor efter mordet på LW var han upptagen med att få tillbaka HDs fuskloggar på cacher hon aldrig tagit!
Nej, som sagt, jag litar inte på ett ord från den människan.
Citera
2018-10-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår vad du menar. Vad jag menar är att advokaten inte skulle berätta för HD vad åklagaren lagt fram för bevis i rätten.
Det märkliga är ju ickså att advokaten sa till media att SD har en teori om hur det gått till men den behåller dom så länge. Enligt EGT vet h*n det så nog snackar den förvuxna babyn.
Dessutom vet ju EGT andra saker som inte sätter SD i bättre dager men detta vet vi inget om. I min värld är dessa anmälningar viktiga i sammanhanget men vad jag rycker är destomer intressant är att enligt MV, som jag litar på har uttryckt att SD har sagt olika versioner vid olika förhör. Det gör man inte om man talar sanning. Det betyder att han ljuger. ” Att tala sanning är att slippa tänka”. Det är graverande i min värld.
Citera
2018-10-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Alltså, vänta lite nu....
Har detta knepiga grannskap i Hjärsta blivit ännu knepigare?!

Är det verkligen den av LW omtyckta extradottern som flyttat in hos exmaken? Ni är 100 på det?
Woody Allen-vibbar!
Och hon jobbar inom det sociala, som vad? Har hon haft möjlighet att vara jävig i anmälan gjord av UW mot LW???

Örebro verkar pyttelitet, då spår går in i varandra hela tiden med geocachande brottsplatsutredare och allt vad det är.

EGT är ett mysterium i sig.

JG har definitivt folk i sin närhet i tråden, ja. Vore så mycket trevligare om han bara kunde skriva sin bild av saker och ting, t ex schismen våren 2017. Behöver ju inte prata om mordet för det. Som det är nu får vi ju alla en icke så smickrande bild av denne man.
Ja hemska vibbar. Sektvibbar. På ena sidan Örebro dessa stollar och andra sidan islamister och återvändare från IS. Vad har ni i dricksvattnet i Örebro. Fanatism och besatthet.
Citera
2018-10-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå MH, hon har för övrigt nyligen fått tillstånd som vigselförrättare.

Se pdf-filen daterad 13 september 2018 på: https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&ei=j9O4W9feDsKqsAH1paygBg&ins=false&q=vigs elförrättare+förordnade+av+Länsstyrelsen+i+Söderma nlands+län&oq=vigselförrättare+förordnade+av+Länss tyrelsen+i+Södermanlands+län&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..30i10.32903.58616..59426...0.0..0.155.4286 .13j25......0....1.........0i7 1j33i10.T_6ycv-yJh0

(För övrigt i gott sällskap med Ulf Kr*stersson)
MH lät ju via sin blogg meddela att hon i sin omgivning har folk som läser på obskyra nätskvallerfora (gissningsvis ingår då Flashback) och berättar för henne vad som skrivs.
Då hoppas jag att MH blir informerad om hur intensivt kritiska vissa skribenter är mot att LW som vigselförrättare gick i säng med SD som hon vigt med HD.Till dessa kritiska räknar jag mig själv. Har inga problem med att utmåla LW som moraliskt usel och det gör jag även om den domen fälls över en mördad trebarnsmamma. LW måste få bedömas efter sina gärningar, även om ömma tår blir påtrampade.

Så MH, med sin hatiska och oförsonliga, rentav elaka attityd, är en person jag aldrig nånsin skulle välja till vigselförrättare och jag hoppas ingen annan heller gör det. MH är skyldig barnen Wesström och deras far, UW, en offentig ursäkt. Men det vet jag är att hoppas på för mycket. Det krävs inre moralisk resning för att göra det rätta. Sånt där saknar MH helt. Säger jag.
Citera
2018-10-06, 21:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
För att inte nämna att JG tydde sig stenhårt till SD-HD efter anmälningarna och otrohets affären, då han behandlade LW som luft.
Veckor efter mordet på LW var han upptagen med att få tillbaka HDs fuskloggar på cacher hon aldrig tagit!
Nej, som sagt, jag litar inte på ett ord från den människan.

Det av mig fetade: Hur gjorde han för att få tillbaka loggarna och hur reagerade andra inblandade? Var det LWs burkar det gällde?

Det här burkletandet verkar helt rabiat. Hur kan några loggar ens vara ett ämne när en vän blivit brutalt mördad?!
Då tragedier händer i människors närhet brukar de flesta rannsaka livet och vad som är viktigt, på riktigt. Men inte här. Inte liten notis på Fejjan och sen rullar allt på som vanligt (som det verkar).
Citera
2018-10-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det av mig fetade: Hur gjorde han för att få tillbaka loggarna och hur reagerade andra inblandade? Var det LWs burkar det gällde?

Det här burkletandet verkar helt rabiat. Hur kan några loggar ens vara ett ämne när en vän blivit brutalt mördad?!
Då tragedier händer i människors närhet brukar de flesta rannsaka livet och vad som är viktigt, på riktigt. Men inte här. Inte liten notis på Fejjan och sen rullar allt på som vanligt (som det verkar).

JG kontaktade CO till en cache som HD loggat men som hon inte varit på själv, efter hennes och SDs konto split. CO på den aktuella cachen tog bort hennes logg, hon kontaktade CO och ville ha tillbaka den, då den "betydde väldigt mycket" Detta var efter mordet... CO ville inte det.
JG kontaktade då CO för HDs räkning och ville övertala denne att tillåta HDs logg.
CO mådde mycket illa av att JG kontaktade denne så kort tid efter LWs mord, för HDs fuskcachande...
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-06 kl. 21:44.
Citera
2018-10-06, 21:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
JG kontaktade CO till en cache som HD loggat men som hon inte varit på själv, efter hennes och SDs konto split. CO på den aktuella cachen tog bort hennes logg, hon kontaktade CO och ville ha tillbaka den, då den "betydde väldigt mycket" Detta var efter mordet... CO ville inte det.
JG kontaktade då CO för HDs räkning och ville övertala denne att tillåta HDs logg.
CO mådde mycket illa av att JG kontaktade denne så kort tid efter LWs mord, för HDs fuskcachande...

Men va fan...
Jag blir mållös. Och spyfärdig. Hur funkar dessa människor egentligen? Hur kan en logg vara viktig när en vän blivit mördad?!
Citera
2018-10-06, 22:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Det här känns ju illavarslande. Jag får inga bra vibbar av JG. Även om han beskrivs som dumsnäll. Att i egenskap av fd styrelsemedlem eller involverad i Sveriges geocacheförening utöva ett sorts maktmissbruk. Nåt står inte rätt till hos den mannen.

Vad finns det mer att gräva fram när det gäller JG?
Anställd vid Örebro Universitet (https://www.oru.se/personal/jerry_gray)
Vilket inte är en garanti för att man är normal, tänker närmast på Stefan Börjesson som mördade och styckade Eva Magnusson.

Mediakåt? Har iallafall fall låtit sig intervjuas i två nyhetsartiklar:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/de-har-gomt-skatterna-runt-om-i-lanet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock

Alldeles för insyltad i härvan med LW, SD och HD. Vad har de för hållhakar på varann? Låter som mer än vanlig vänskapslojalitet. Nåt lurt är det.
Citera
2018-10-06, 22:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här känns ju illavarslande. Jag får inga bra vibbar av JG. Även om han beskrivs som dumsnäll. Att i egenskap av fd styrelsemedlem eller involverad i Sveriges geocacheförening utöva ett sorts maktmissbruk. Nåt står inte rätt till hos den mannen.

Vad finns det mer att gräva fram när det gäller JG?
Anställd vid Örebro Universitet (https://www.oru.se/personal/jerry_gray)
Vilket inte är en garanti för att man är normal, tänker närmast på Stefan Börjesson som mördade och styckade Eva Magnusson.

Mediakåt? Har iallafall fall låtit sig intervjuas i två nyhetsartiklar:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/de-har-gomt-skatterna-runt-om-i-lanet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock

Alldeles för insyltad i härvan med LW, SD och HD. Vad har de för hållhakar på varann? Låter som mer än vanlig vänskapslojalitet. Nåt lurt är det.

Jag säger ju det, har fått dåliga vibbar från början med JG.

Kan bara inte släppa hans Facebookinlägg om LW’s död där han utgav sig för att stå nära henne och ett antal personer(30-50 tror jag det var) gick in och beklagade sorgen till JG. Fattar ni, beklagade sorgen till JG. 😠

Alltså JG som inte ens ville vara vän med LW på Facebook längre och dessutom uttryckt åsikter om att det var okej att knoga ut LW ur SD’s bil.

J-vla hycklare!
Citera
2018-10-06, 22:31
Medlem
SD måste ju vara något i hästväg för att få folk på sin sida bortom sunt förnuft.
JG som verkar avguda honom,
EGT som tar hur mycket skit som helst för honom i tråden, trots att de inte är nära vänner.

Att HD hänger med honom är märkligt men mer förståeligt.

Med detta menar jag inte att SD är mördare, menar rent allmänt och i egenskap av MGM.
Citera
2018-10-06, 22:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag säger ju det, har fått dåliga vibbar från början med JG.

Kan bara inte släppa hans Facebookinlägg om LW’s död där han utgav sig för att stå nära henne och ett antal personer(30-50 tror jag det var) gick in och beklagade sorgen till JG. Fattar ni, beklagade sorgen till JG. 😠

Alltså JG som inte ens ville vara vän med LW på Facebook längre och dessutom uttryckt åsikter om att det var okej att knoga ut LW ur SD’s bil.

J-vla hycklare!

Stämmer med min bild av honom som uppmärksamhetsälskande och mediakåt. Att sko sig på Lenas död. Allt ljus på mej. Att gråta ut i en nyhetsartikel efter att han faktiskt tydligt tagit avstånd från henne till förmån för de två hycklande fuskarna SD och HD.

Och om det nu trots allt stämmer (som den vanligtvis fabulerande EGT skrivit) att JG tyckt att våldet mot Lena i SDs bil var berättigat så är JG ingen trevlig människa trots sina försök att se god och fryntlig ut.

Vi har kanske att göra med två bläckfiskar i denna soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in