2018-10-06, 18:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?

Dina ickesvar och motfrågor börjar bli tröttsamma.
De frågor som uppstått kring Equemenia kommer ju ifrån dig. Att svara på vari intresset för dessa ligger borde du ju kunna?

Som jag svarat flera gånger tidigare, jag har ingen koppling till någon kyrka överhuvudtaget. Om Åsa Hilding tillhör någon församling har jag ingen aning om.
Citera
2018-10-06, 18:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG vet säkert hur denna instans ställer sig till detta, han har ju själv suttit (och eventuellt fortfarande sitter) i styrelsen.

Men hans vänskap med de berörda parterna kanske färgar hans opartiska omdöme?

Det här börjar stinka. Den här lojaliteten gränsar ju till dumhet.

Jag hoppas snacket börjar gå snart och att fler geocachare hittar hit och läser i forumet.

JG (jag är säker på att han läser här inne) kanske dags att börja tänka på sitt eget rykte. Att förknippas med SD och att det nu uppdagas vilket fuskande som förekommer kanske inte är så smickrande eller hälsosamt för ens ställning i den svenska geocachevärlden. Vem vet hans kollegor på Göteborgs Universitet kanske också hittar hit.
Citera
2018-10-06, 18:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Undrar vad MH tycker om det?

Apropå MH, hon har för övrigt nyligen fått tillstånd som vigselförrättare.

Se pdf-filen daterad 13 september 2018 på: https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&ei=j9O4W9feDsKqsAH1paygBg&ins=false&q=vigs elförrättare+förordnade+av+Länsstyrelsen+i+Söderma nlands+län&oq=vigselförrättare+förordnade+av+Länss tyrelsen+i+Södermanlands+län&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..30i10.32903.58616..59426...0.0..0.155.4286 .13j25......0....1.........0i7 1j33i10.T_6ycv-yJh0

(För övrigt i gott sällskap med Ulf Kr*stersson)
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-06 kl. 19:03.
Citera
2018-10-06, 19:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Apropå MH, hon har för övrigt nyligen fått tillstånd som vigselförrättare.

Se pdf-filen daterad 13 september 2018 på: https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&ei=j9O4W9feDsKqsAH1paygBg&ins=false&q=vigs elförrättare+förordnade+av+Länsstyrelsen+i+Söderma nlands+län&oq=vigselförrättare+förordnade+av+Länss tyrelsen+i+Södermanlands+län&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..30i10.32903.58616..59426...0.0..0.155.4286 .13j25......0....1.........0i7 1j33i10.T_6ycv-yJh0
Hoppas hon berättar för de hon viger om ”vända andra kinden till”. Och anammar det själv...
Citera
2018-10-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har hon säkert och de lägger jag mig inte i. Men jag förstår inte varför du tror att hon lämnat sitt arbete?
Torde gå utmärkt att behålla även om hon stöttar barnen W.

Det var min tolkning. Hur det exakt förhåller sig, har jag självklart ingen aning om.
Citera
2018-10-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Nej Makarna skall skriva på beslutet annars är det inte giltigt enligt skilsmässa.se.

Då tolkar jag det som om båda skall skriva på.

Det stämmer inte, partnern kan vara emot skilsmässa och vägra skriva på. Men den går igenom ändå efter betänketid.
Citera
2018-10-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, borde gå att behålla ett arbete och ändå stötta en familj utan att flytta in (till och med jycken är adressändrad). Damen i fråga tycks dock ha separerat och har egna barn. Kan ju vara en mellanlandning i svår tid? Fast då kanske man tar en c/o adress?

Eller så är det UWs nya kvinna?
Citera
2018-10-06, 19:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu menade jag inte att advokaten berättar för HD vad som sagts bakom lyckta dörrar. Däremot är det väl naturligt om han för ett samtal med paret om HD är med och har suttit och väntat på sin gubbe som sannolikt sen glappar om vad som sagts.

Det intressanta i det hela är hur EGT flera ggr gett sken av att veta innehåll från häktningsframställan. DET är märkligt.

Jag förstår vad du menar. Vad jag menar är att advokaten inte skulle berätta för HD vad åklagaren lagt fram för bevis i rätten.
Citera
2018-10-06, 20:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
LW har inte loggat Änglavakt.

Den 14 maj loggade JS den i sällskap med en annan kvinnlig geocachare. (Denna kvinna har dock inte loggat med honom i Jönköping den 15 maj och inte heller på Polen-resan den 16-19 maj).

En f.ö. intressant notering i sammanhanget: när den ovannämnda kvinnan ger sig ut på en annan cachingtur den 19 maj, med ett annat kvinnligt sällskap, så utrycker den sistnämnda följande oro:

(Av hänsyn till denna kvinnliga geocachare väljer jag att inte länka direkt till loggen).

Litet intressant i sammanhanget att HD idag har varit ute på burkletartur tillsammans med den ovannämnda kvinnan:

Jag väljer att inte länka direkt till denna kvinnas logg. MEN blev litet förvånad att just hon och HD har givit sig ut tillsammans, eftersom de inte verkar ha umgåtts på tu man hand tidigare.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-06 kl. 20:27.
Citera
2018-10-06, 20:06
Medlem
LimeTimes avatar
Jag har läst under dagen även om jag inte varit aktivt skrivande.
Det här fallet blir inte direkt mindre konstigt ju längre tiden går. Fler och fler knepiga komponenter kommer fram. Framförallt inom burkletarvärlden, som utifrån ter sig som en parallell verklighet.

Särskilt tack till Honan6, Sh.Holmes och GilGrissom82 för era uppgifter om loggar, fusk och funderingar kring SD och HD!
Citera
2018-10-06, 20:09
Medlem
Alltså, vänta lite nu....
Har detta knepiga grannskap i Hjärsta blivit ännu knepigare?!

Är det verkligen den av LW omtyckta extradottern som flyttat in hos exmaken? Ni är 100 på det?
Woody Allen-vibbar!
Och hon jobbar inom det sociala, som vad? Har hon haft möjlighet att vara jävig i anmälan gjord av UW mot LW???

Örebro verkar pyttelitet, då spår går in i varandra hela tiden med geocachande brottsplatsutredare och allt vad det är.

EGT är ett mysterium i sig.

JG har definitivt folk i sin närhet i tråden, ja. Vore så mycket trevligare om han bara kunde skriva sin bild av saker och ting, t ex schismen våren 2017. Behöver ju inte prata om mordet för det. Som det är nu får vi ju alla en icke så smickrande bild av denne man.
Citera
2018-10-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har läst under dagen även om jag inte varit aktivt skrivande.
Det här fallet blir inte direkt mindre konstigt ju längre tiden går. Fler och fler knepiga komponenter kommer fram. Framförallt inom burkletarvärlden, som utifrån ter sig som en parallell verklighet.

Särskilt tack till Honan6, ShHolmes och GilGrissom82 för era uppgifter om loggar, fusk och funderingar kring SD och HD!
Ja det är skumt med allt detta geocachande och loggar.
Skumt också att det tar så lång tid förundersökningen, det verkar inte hända någonting, undra när den tekniska bevisningen från NFC blir klar om det blir något åtal vid jul eller till våren.
Många frågor och många svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in