Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 16:02
  #5437
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Varför inte regga dig själv och skapa lite egna serier? Jag håller med om att det behövs fler nya serieskapare.
Tack för förfrågan, men min personliga humorradar är alldeles för spärrflunkig och rigid. Eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
De reviderade paragraferna som EU-parlamentet röstade för gäller inte för "microenterprises and small sized
enterprises" (sid. 10 & 18 i dokumentet), så det ska inte vara några problem. Sen är ju KATSOTPB inte ens en vinstdrivande organisation, och då är vi också undantagna alla nya regler.

I värsta fall finns det ju en hel värld av webbservrar utanför EU-området också...
Bra det. Mycket bra.
Citera
2018-10-06, 22:06
  #5438
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack för förfrågan, men min personliga humorradar är alldeles för spärrflunkig och rigid. Eller nåt.

Så du är alltså kvinna?

Testa att skapa lite serier och ladda upp ändå, så ska du se att den verkliga humorn snart infinner sig även hos dig. Övning ger färdighet!

Citat:
Bra det. Mycket bra.

Ja. Det är bra... mycket bra!
Citera
2018-10-07, 01:49
  #5439
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Det är bra... mycket bra!

Underbar!
Citera
2018-10-11, 09:36
  #5440
Medlem
LuluBrooksies avatar
"Dizzy Duck och det mångkulturella furrynegerknullet!"

http://www.kalletarknark.com/serie.php?id=3923

Håll till godo, som Stefan Diös hade skrivit.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-10-11 kl. 09:39.
Citera
2018-10-11, 12:22
  #5441
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"Dizzy Duck och det mångkulturella furrynegerknullet!"

http://www.kalletarknark.com/serie.php?id=3923

Håll till godo, som Stefan Diös hade skrivit.

Jag tyckte den var allmänt skojig! Kul med lite nya serieskapare!
Citera
2018-10-11, 18:20
  #5442
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Jag tyckte den var allmänt skojig! Kul med lite nya serieskapare!
Tack!
Mina tre grundkrav/pekpinnar på mig själv när jag gjorde den var:
*gör den så icke-pk (i detta fall: driv med stereotyper) och smått elak som möjligt
*samtidigt som det ska vara roligt
*samtidigt som (det viktigaste) den ska hålla ihop så mycket som möjligt

Eftersom grundserien var rätt kort och snabb i vändningarna blev det rätt lätt, det knepigaste var att få till ett slut. Originalserien har en hel sida till, men den var för min story helt oanvändbar.

Jag hade gärna broderat ut Dizzy's Vietnam veteran-psykos mera, men det fanns inte utrymme. Och det var rätt lätt att framhäva Dolly som en bitch, då hon är lika negativ i serien som Kajsa normalt är.

Det underlättade betydligt att originalserien var snudd på rasistisk (maorier = hottentotter som säger OOGA HOOGA MOOGA på riktigt, i originalserien!) och innehöll några stereotypa skurkar.

Fun fact: Fyra (egentligen fem) KATSOTPB-referenser/ord finns med.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-10-11 kl. 18:32.
Citera
2018-10-12, 00:19
  #5443
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fun fact: Fyra (egentligen fem) KATSOTPB-referenser/ord finns med.
Rättelse: bara fyra. Jag tänkte skriva "inte begå livet av dig" när jag skrev den repliken, men missade det.
Citera
2018-10-12, 12:24
  #5444
Medlem
LuluBrooksies avatar
En kortprutt till serie, blev inspirerad av vissa nu lätt inaktuella händelser.
#Valfusket2018
http://www.kalletarknark.com/serie.php?id=3924
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-10-12 kl. 13:00.
Citera
2018-10-13, 15:59
  #5445
Medlem
QwertySalms avatar
Förmodligen den sämsta och mest tråkiga hemsidan på internet. Hatar hur gammeldags och trist sidan är. Humorn är dessutom väldigt rå och olämplig, helt opassande!

Sidan borde ålderbegränsas enligt mig, så att inte små barn får reda på sidan och spyr ut ord som "H*lvete", "F*n", "Avskum", "R*nka" osv. i deras dagis/grundskola.

Det som gör Kalle tar syra-hemsidan så fruktansvärt trist (på en nivå att man blir spyfärdig och nedstämd) är att de tar gamla serier (med låg kvalité) och förstör dem ännu mer.
Citera
2018-10-14, 07:38
  #5446
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Förmodligen den sämsta och mest tråkiga hemsidan på internet. Hatar hur gammeldags och trist sidan är. Humorn är dessutom väldigt rå och olämplig, helt opassande!

Sidan borde ålderbegränsas enligt mig, så att inte små barn får reda på sidan och spyr ut ord som "H*lvete", "F*n", "Avskum", "R*nka" osv. i deras dagis/grundskola.

Det som gör Kalle tar syra-hemsidan så fruktansvärt trist (på en nivå att man blir spyfärdig och nedstämd) är att de tar gamla serier (med låg kvalité) och förstör dem ännu mer.
Du har aldrig dragit ett skämt i hela ditt liv, va?
Citera
2018-10-14, 12:28
  #5447
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har aldrig dragit ett skämt i hela ditt liv, va?

Folk som bor under en bro och väntar på att tre getabockar ska trippa förbi brukar inte ha särskilt mycket humor att snacka om.
Citera
2018-10-15, 02:33
  #5448
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Förmodligen den sämsta och mest tråkiga hemsidan på internet. Hatar hur gammeldags och trist sidan är. Humorn är dessutom väldigt rå och olämplig, helt opassande!

Sidan borde ålderbegränsas enligt mig, så att inte små barn får reda på sidan och spyr ut ord som "H*lvete", "F*n", "Avskum", "R*nka" osv. i deras dagis/grundskola.

Det som gör Kalle tar syra-hemsidan så fruktansvärt trist (på en nivå att man blir spyfärdig och nedstämd) är att de tar gamla serier (med låg kvalité) och förstör dem ännu mer.

Haha de orden som du tar upp är väl bland det snällaste som skrivs på den sidan. Men du verkar inte ha förstått humorn helt enkelt. Ta och läs vad BoBo har skrivit så kanske det går upp ett ljus eller två.
http://kalletarknark.com/om.php
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback