Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 10:53
  #5317
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Det finns en serie där Knattarna bland annat skryter om hu de gett jordnötter till "Allergi-Bosse" Och hur denne svällde upp och kved ambulans. Någon som vet vilken serie det handlar om?

Rock'n'roll!!
Citera
2016-11-05, 11:06
  #5318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jodå, den hade jag!
http://imgur.com/a/TKtDv

Va Sjukt
Citera
2016-11-05, 12:16
  #5319
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Rock'n'roll!!

Tackar! Klassisk De_Large.
Citera
2017-04-06, 20:13
  #5320
Medlem
Aaaaah! Sidan ligger nere!
Citera
2017-04-06, 21:40
  #5321
Medlem
B0B0s avatar
Den började muppa sig redan i eftermiddags, faktiskt. Då fick man upp meddelanden om att sajtens DNS-server inte kunde hittas. Nu, såhär på kvällen, verkar det som att den lagt ner totalt, så troligtvis är det nåt fel på servern hos PRQ. Testar man att gå in på deras hemsida får man upp exakt samma felmeddelande, så troligtvis är det nåt fel på nån av deras servrar som fått mupp i flenset eller börjat dampa sig.
Citera
2017-04-07, 19:03
  #5322
Medlem
karlkukens avatar
PRQ har så vitt jag vet kursat 2016-07-14 , så underligt att kalletarknark har legat och kört nästan ett år på övertid.

iaf Bolaget PeriQ Networks AB som är den enda ägare jag vet om, men de kan ju ha sålt det med.

Vem som äger domänen prq.se nu vet jag inte, men den ser snart ut att ha expirat den med, finns inte längre någon koppling från domännamnet till server, så PRQ verkar avaktiverat
(samma med kalletarknark)

Jag hoppas att det finns någon vänlig själ som tagit backup på allt på sidan.

i dessa svåra tider behöver vi ett ljus i mörkret, som KATSOB
om det är som så att det behövs medel till att få igång sidan igen för att betala hosting, så säg till så kan jag bidra med lite.
Citera
2017-04-07, 21:22
  #5323
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkuken
PRQ har så vitt jag vet kursat 2016-07-14 , så underligt att kalletarknark har legat och kört nästan ett år på övertid.

iaf Bolaget PeriQ Networks AB som är den enda ägare jag vet om, men de kan ju ha sålt det med.

Vem som äger domänen prq.se nu vet jag inte, men den ser snart ut att ha expirat den med, finns inte längre någon koppling från domännamnet till server, så PRQ verkar avaktiverat
(samma med kalletarknark)

Jag hoppas att det finns någon vänlig själ som tagit backup på allt på sidan.

i dessa svåra tider behöver vi ett ljus i mörkret, som KATSOB
om det är som så att det behövs medel till att få igång sidan igen för att betala hosting, så säg till så kan jag bidra med lite.

VPN fungerar fortfarande, vilket i sig är oerhört förvånande...
Citera
2017-04-08, 01:43
  #5324
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkuken
PRQ har så vitt jag vet kursat 2016-07-14 , så underligt att kalletarknark har legat och kört nästan ett år på övertid.

Verkligen? Shit vilket bluffmakeri, i såna fall! Vi har alltså slantat ett års hosting men så får vi inte den hostingen för att företaget bara lägger ner/går omkull och skiter i att informera oss? Så oerhört jävla dåligt!

Citat:
Jag hoppas att det finns någon vänlig själ som tagit backup på allt på sidan.

Enligt Natti, som administrerat sidan under hela denna tid, ska allt vara backuppat. Otroligt jävla uselt dock att hostingen bara lägger ner utan vidare, utan information eller ett jävla dugg. Men PRQ slog mig alltid som jävligt ohederliga och dåliga. För ett par år sen fick de nån DDOS-attack riktad mot sig och låg nere i flera dar utan information. De tycks vara mer av ett "ta-pengarna-och-spring"-företag.

Citat:
VPN fungerar fortfarande, vilket i sig är oerhört förvånande...

Japp! Har märkt det också! Det funkade, i varje fall tidigare, även att surfa in med min mobiltelefon av nån anledning. Dock syntes sajten ej när man satt med ett normalt bredbandsabonnemang, oavsett vilket detta än var. Helskumt.

Blir väl till att flytta sajten till en ny hostingtjänst, antar jag. Jag lekte tidigare med tanken på att bygga en helt egen server att hosta skiten på, men vad det skulle kosta per månad har jag ingen aning om. Får väl dra iväg ett PM till Natti och fråga vad hon vill göra angående saken...
Citera
2017-04-08, 13:41
  #5325
Medlem
karlkukens avatar
Kan ju iofs vara som så att de kört vidare delar av verksamheten i Bioti AB, och rullat ett tag till.

hittar nedan historiska koncernkopplingar, men inga aktuella kopplingar mellan kopplingarna, skulle inte förvåna mig om Periq plundrats och sen fått gå i konken medan tillgångar sedan flyttats till Moderbolag.

Bioti AB
Orgnr: 556333-7681
Uppdaterad Dec 2013
100Nano IT Holding AB
Orgnr: 556647-5967
Uppdaterad Dec 2013
100PeriQ Networks AB
Orgnr: 556848-2524
Uppdaterad Dec 2013
100Nano IT Data Centers AB
Orgnr: 556848-2458
Uppdaterad Dec 2013
Citera
2017-04-09, 20:23
  #5326
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkuken
Kan ju iofs vara som så att de kört vidare delar av verksamheten i Bioti AB, och rullat ett tag till.

hittar nedan historiska koncernkopplingar, men inga aktuella kopplingar mellan kopplingarna, skulle inte förvåna mig om Periq plundrats och sen fått gå i konken medan tillgångar sedan flyttats till Moderbolag.

Har för mig att mina fakturor kommit från Nano, ja. Det som är bekymmersamt nu skulle väl vara det faktum att man inte längre kommer få några fakturor från prq.se - de producerades ju via, för min del, deras kundcenter som låg på PRQ. Vidare kan man inte heller maila dom (vilket IOFS brukar vara totalt meningslöst eftersom ingen tycks kolla mailen längre).

Gissar att man får bestrida påminnelser om de mot förmodan börjar dyka upp, framöver
Citera
2017-04-12, 20:59
  #5327
Medlem
TMMs avatar
Nu har PRQ's kundcenter återvänt igen, så jag gissar att alla gamla tjänster fungerar igen? Det dyker åtminstone upp namnuppslag på det jag testar mot nu (och mina obetalda fakturor har justerats!)
Citera
2017-06-21, 20:27
  #5328
Medlem
Closters avatar
Få människor är så bra på förolämpningar och smädningar som bokstavsbarnen på KATSOTPB. Min fråga är, naturligtvis, vilken eller vilka är era favoritförolämpningar från en KATSOTPBserie?

Bonuspoäng om det bara blir nonsens när man kör raderna genom Google Translate.
Exempel: "Jag ska fan nita dig för att du är så uppkäftig ditt jävla dårhushjon" blir "I'm gonna bite you because you're so fond of your damn dung house"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback