Citat:
Jag vill understryka att jag INTE på minsta vis har påstått eller ens antytt att HD skulle ha fått några anonyma brev!
Men OM det skulle vara så att HD skulle få anonyma brev, så skulle jag inte bli det minsta överraskad om dessa skulle komma från en postare som här i tråden uttrycker mycket hat.
Du skulle i HD:s position inte lämnat barnen till SD under sommarlovet? Ok.
Men hur tänker du dig fortsättningen, typ resten av livet (eller åtminstone tills flickorna fyllt 18) om inte mördaren grips?
Vid 18 kan flickorna välja själva om de vill umgås med den man, deras pappa, som i så fall återstoden av livet kommer att vara den person som av media, många postare här och rättsväsendet utpekats som LE:s sannolike mördare, må vara att misstankegraden inte nådde 'sannolik' nivå..
Men OM det skulle vara så att HD skulle få anonyma brev, så skulle jag inte bli det minsta överraskad om dessa skulle komma från en postare som här i tråden uttrycker mycket hat.
Du skulle i HD:s position inte lämnat barnen till SD under sommarlovet? Ok.
Men hur tänker du dig fortsättningen, typ resten av livet (eller åtminstone tills flickorna fyllt 18) om inte mördaren grips?
Vid 18 kan flickorna välja själva om de vill umgås med den man, deras pappa, som i så fall återstoden av livet kommer att vara den person som av media, många postare här och rättsväsendet utpekats som LE:s sannolike mördare, må vara att misstankegraden inte nådde 'sannolik' nivå..
Du får kanske hålla med om att din mening om anonyma brev låter som en freudiansk felsägning? Kanske var det endast en antydan att så skulle kunna ha skett, men särskilt orden "sedan en tid", låter mer som att så har skett.
Det blir liksom att antydan lite hänger i luften, för sig själv. Ingen har ju pratat om detta tidigare.
Du skriver:
"Eller du kanske förresten redan sen en tid tillbaka sänder henne anonyma brev?"
Sedan vill jag bara tillägga att det är väldigt tråkigt (understatement) för alla inblandade som är oskyldiga.
De är redan "offer" genom denna hemska tragedi.
Om någon har haft den dåliga smaken att skicka anonyma brev till någon av de inblandade (vilket inte är helt osannolikt), blir man mållös.
Om man för en sekund sätter sig in i deras situation, kan man ana hur det skulle kännas att få anonyma brev.
----------------------------------------------
Personligen tror jag att denna hemska historia är helt oglamorös och helt saknar de spännande komponenter som finns i deckare.
Min inställning är fortfarande att det är ännu ett kvinnomord av den vanliga sorten. En gm som har ett stort kontrollbehov, historik på misshandel tidigare och svårigheter att kontrollera sitt kontrollbeteende och sina aggressioner. Nu vill kvinnan leva sitt eget liv. Vi vet att det är då denna typ av gm är som farligast.
Gm är lite av en Dr Jekyll and Mr Hyde. De flesta har inte sett Mr Hyde. Men några har sett honom, och kanske anar hur det ligger till.
Skulle man våga ifrågasätta denna person? Gå emot nu när situationen är pressad. När man anar hur det ligger till. Och inte säkert att personen åker dit?? Gm är ju ännu på fri fot.
Eller väljer man att göra som man är ombedd. Nu när gm behöver det som allra bäst i livet?
Visa utåt att du vet att jag är oskyldig, för det är jag.
En person, endast en är skyldig.
Vad jag tror.