2018-09-29, 19:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ni måste se det, Stuttgarts och Ron-Robert Zielers självmål mot Werder. Är ett eget inkast som går till honom helt oattackerad. Han nuddar bollen något, verkar mest kolla på sina skor, och den rullar i eget mål. Samma slags mål som Mellberg gjorde för Aston Villa. Finske målisen då hette väl Eckelman eller något liknande?
Måste se det klippet låter hysteriskt roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Tur att vi tog 3 pinnar så man kan skratta åt saken. Annars hade det varit kaos i Stuttgart inatt
Grattis till vinsten, fast det tog emot att skriva det.
Citera
2018-09-29, 19:43
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ni måste se det, Stuttgarts och Ron-Robert Zielers självmål mot Werder. Är ett eget inkast som går till honom helt oattackerad. Han nuddar bollen något, verkar mest kolla på sina skor, och den rullar i eget mål. Samma slags mål som Mellberg gjorde för Aston Villa. Finske målisen då hette väl Eckelman eller något liknande?
Herre min skapare! Kanske det dråpligaste självmål jag någonsin sett. Zieler.
Citera
2018-09-29, 20:58
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Grattis till vinsten, fast det tog emot att skriva det.

Tackar Grattis till en väl utförd vecka med 1 poäng insamlat mot extremt tufft motstånd
Citera
2018-09-30, 08:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Herre min skapare! Kanske det dråpligaste självmål jag någonsin sett. Zieler.
Hahaha nu har även jag sett det längre sedan jag skrattade så.
Citera
2018-09-30, 12:42
Medlem
Germanofils avatar
Hamburgderby idag när HSV möter St. Pauli. Högintressant match som jag nog tyvärr inte kan se. För de brunklädda är dessa matcher årets viktigaste. HSV har förstås tryck på sig att vinna varje match i Zweite. Blir nog spännande!
Citera
2018-09-30, 19:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Tackar Grattis till en väl utförd vecka med 1 poäng insamlat mot extremt tufft motstånd
Augsburg tog 4 poäng det var ännu viktigare. 😀
Citera
2018-10-02, 23:09
Medlem
cyberkalles avatar
Müller och Boateng måste omedelbart sättas på bänken. Robben är inte som förr. Thiago blev bättre i andra men underkänd. Ribéry pigg

James inhopp var ok liksom Gnabry
Resten riktigt mediokra vad fan hände egentligen det som såg så stabilt ut tidigare nu liknar det 2010/11s säsong
Citera
2018-10-03, 08:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Müller och Boateng måste omedelbart sättas på bänken. Robben är inte som förr. Thiago blev bättre i andra men underkänd. Ribéry pigg

James inhopp var ok liksom Gnabry
Resten riktigt mediokra vad fan hände egentligen det som såg så stabilt ut tidigare nu liknar det 2010/11s säsong
Förhoppningsvis bara en tidig formsvacka som kommer varje säsong.
Citera
2018-10-05, 06:23
Medlem
cyberkalles avatar
Förutom Bayern så skötte sig dom tyska klubbarna sig bra i veckan.
5 segrar (Dortmund Schalke Frankfurt Leipzig Leverkusen) en oavgjord (Bayern) och en hedersam förlust för Hoffenheim mot City.

Gillar verkligen att varenda jävla tidning samt tv-kanal dragit igång den stora trumman och snackar mest om den stora krisen i Bayern....jösses säger jag bara.
Citera
2018-10-06, 00:37
Medlem
Werder Bremen vann med klara 2-0 hemma mot Wolfsburg ikväll och klättrar upp på delad första plats i tabellen. 7 omgångar är spelade. Om jag inte minns fel så var klubben riktigt nära på att åka ur Bundesliga för två säsonger sedan. Kul för oss som följer klubben och kul för Augustinsson som startar match efter match
Citera
2018-10-06, 17:43
Medlem
Dortmund Augsburg.

Vilken jävla match alltså.

Augsburg tar ledningen 1-0. Dortmund kvitterar 1-1 genom inbytte Alcacer. Augsburg tar åter igen ledningen trots Dortmund dominans 1-2.
Dortmunds inbytte Alcacer kvitterar strax efter 2-2. Dortmund tar ledningen och har vänt 3-2 genom andra bytet Götze.
Augsburg svarar med sen kvittering 3-3.
Inbytte Alcacer fullbordar sitt hattrick på en långdistansfrispark stenhårt i mål, 4-3, i matchens sista spark.

Favres byten har alla vart otroligt givande hittils.

Måste jobba på defensiva luftrummet men annars är de ett otroligt kul lag just nu.

Domaren var smutsdålig och Augsburg spelade sanslöst fult så kändes rätt i slutändan.
Senast redigerad av znorlax 2018-10-06 kl. 17:51.
Citera
2018-10-06, 18:28
Medlem
cyberkalles avatar
Att inte Philipp Max är med i Löws trupp är en jävla gåta.
Överlägset bäst i BL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in