2018-09-26, 06:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Apropå Schalke så har man upptäckt en ny nyckelpigeart på deras stadion. Det lustiga med den är att den inte har några punkter.
https://www.der-postillon.com/2016/09/marienkaeferart-schalke.html

(gammal nyhet jag vet men lika aktuell nu som då)
Den där kom väl efter Markus Weinzierls likartade start har jag för mig.

Nu har Schalke Mainz hemma på lördag sedan CL mot Lok Moskva på onsdag ingen vinst där då ryker nog Tedesco. Lite synd då jag tycker att dessa nya unga tränare är en frisk fläkt i ligan.
Citera
2018-09-27, 01:22
Medlem
Korders avatar
Jisses, Dortmund är rätt vassa när de får saker och ting att stämma... Ishak kan ju vara tacksam över att han var bänkad så han slapp vara på plan under de första fyra insläppta målen i alla fall.
Citera
2018-09-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jisses, Dortmund är rätt vassa när de får saker och ting att stämma... Ishak kan ju vara tacksam över att han var bänkad så han slapp vara på plan under de första fyra insläppta målen i alla fall.

Nu är väl jag alltid kritisk när det gäller till mitt Dortmund, men tror till och med Brommapojkarna hade slagit Nürnberg. Vi gjorde ju absolut en jättebra match, till och med offensivt, men Nürnberg gjorde ju oss bättre också.

men kan bli viktigt för framtida matcher att få in lite självförtroende för spelarna, har ju inte varit sprudlande offensiva matcher innan.

Trots en hel del pusselbitar som fattas och ett något hackande spel är vi obesegrade så det är en riktigt succé start. men Bosz inledde också bra så man får väl se hur detta slutar
Citera
2018-09-27, 10:57
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Hradecky är mycket bättre än Olsen och Zieler (lol skit). Och Stuttgart var senast i CL 2010. Det var minsann länge sedan. Du är bara avundsjuk eftersom Leverkusen har två raka vinster. Obs! Jag är inget riktigt Kusen fan.

Vart kom Olsen in i bilden ifrån?

Cred får jag dock ge Hradecky som valde Finland istället för Slovakien. Mycket bättre att vara stjärna i ett uruselt landslag än att sitta på bänken i ett annat uruselt landslag som har en klassmålvakt.

"Inget riktigt Kusen fan". Antingen så är du ett fan eller så är du inte ett fan. Finns inte något mittemellan.

Att på något sätt försöka mäta Stuttgarts framgång med när de senast var i CL är bara pinsamt. Låt mig då fråga dig, när vann Leverkusen senast ligan? Vill du kasta paj så kan vi göra det, men jag ser ingen poäng i det. Leverkusen är ett värdelöst lag, och Stuttgart har också startat säsongen på ett värdelöst sett. Vill du prata om historiska framgångar så kan du börja gräva din grav redan nu.

Att du anser att Zieler är skit är ens inte värt att besvara.

Kul att se dock att Leverkusens tränare väldigt tidigt fattat att Thelin är bättre än Alario och Volland. Thelin från start och Volland höjde sig en nivå direkt och gjorde 2 baljor. Thelin-effekten!
Citera
2018-09-27, 17:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vart kom Olsen in i bilden ifrån?

Cred får jag dock ge Hradecky som valde Finland istället för Slovakien. Mycket bättre att vara stjärna i ett uruselt landslag än att sitta på bänken i ett annat uruselt landslag som har en klassmålvakt.

"Inget riktigt Kusen fan". Antingen så är du ett fan eller så är du inte ett fan. Finns inte något mittemellan.

Att på något sätt försöka mäta Stuttgarts framgång med när de senast var i CL är bara pinsamt. Låt mig då fråga dig, när vann Leverkusen senast ligan? Vill du kasta paj så kan vi göra det, men jag ser ingen poäng i det. Leverkusen är ett värdelöst lag, och Stuttgart har också startat säsongen på ett värdelöst sett. Vill du prata om historiska framgångar så kan du börja gräva din grav redan nu.

Att du anser att Zieler är skit är ens inte värt att besvara.

Kul att se dock att Leverkusens tränare väldigt tidigt fattat att Thelin är bättre än Alario och Volland. Thelin från start och Volland höjde sig en nivå direkt och gjorde 2 baljor. Thelin-effekten!
Det känns oroväckande att jag håller med dig förutom att du snöat in på att Volland inte är bra.
Hade Stuttgart haft honom på topp hade ni inte legat i botten och gråtit.
Citera
2018-09-27, 18:06
Medlem
Steff83s avatar
Tyskland fick EM 2024!
Citera
2018-09-27, 19:59
Medlem
Lekmands avatar
Så här ser det ut efter fem matchdagar i tippningen. Jag tog även med två reportrar, för att ge oss något hum om hur bra vi är.

Fem matcher säger nog inte så mycket alls, men jag blev klar med kalkylarket nu och kunde därför lika gärna publicera något =)

. . .Namn . . . . . . . . Poäng . Genomsnitt
1 Archie Rindh-Tutt . 106 . 5,9
2 Lekmand . . . . . . . 104 . 5,8
3 Steff83 . . . . . . . . 100 . 5,6
3 Ewru . . . . . . . . . . 100 . 5,6
3 Adam Nilsson . . . 100 . 5,6
6 Germanofil . . . . . . 98 . 5,4
6 asdfghjklzxcvbnm . 98 . 5,4
8 Orangina . . . . . . . . 96 . 5,3
9 fchansa . . . . . . . . 94 . 5,2
10 Sniffran . . . . . . . . 92 . 5,1
11 Joelfrog . . . . . . . . 88 . 4,9
12 cyberkalle . . . . . . . 84 . 4,7
Senast redigerad av Lekmand 2018-09-27 kl. 20:06.
Citera
2018-09-27, 20:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Så här ser det ut efter fem matchdagar i tippningen. Jag tog även med två reportrar, för att ge oss något hum om hur bra vi är.

Fem matcher säger nog inte så mycket alls, men jag blev klar med kalkylarket nu och kunde därför lika gärna publicera något =)

. . .Namn . . . . . . . . Poäng . Genomsnitt
1 Archie Rindh-Tutt . 106 . 5,9
2 Lekmand . . . . . . . 104 . 5,8
3 Steff83 . . . . . . . . 100 . 5,6
3 Ewru . . . . . . . . . . 100 . 5,6
3 Adam Nilsson . . . 100 . 5,6
6 Germanofil . . . . . . 98 . 5,4
6 asdfghjklzxcvbnm . 98 . 5,4
8 Orangina . . . . . . . . 96 . 5,3
9 fchansa . . . . . . . . 94 . 5,2
10 Sniffran . . . . . . . . 92 . 5,1
11 Joelfrog . . . . . . . . 88 . 4,9
12 cyberkalle . . . . . . . 84 . 4,7
Känns som att jag är något på spåret här. 😂
Citera
2018-09-27, 21:14
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det känns oroväckande att jag håller med dig förutom att du snöat in på att Volland inte är bra.
Hade Stuttgart haft honom på topp hade ni inte legat i botten och gråtit.

Vi har spelat flertalet matcher med Gentner som vänsterytter och Castro som högerytter.

Du kan ge oss Van Nistelrooy i hans prime och han skulle göra 0 mål i detta lag. Spelar ingen roll vem som är på topp när denna person ej får några lägen pga för lite kreativitet på mittfältet.

0 skott på mål igår. 1 skott på mål mot Dusseldorf. Omöjligt att göra mål utan skottlägen.

Korkut raus?

Om Gentner fortfarande är kvar på vänsterkanten och Donis sitter på bänken, ja, då joinar jag den stora skaran som vill ha bort Korkut.
Citera
2018-09-29, 10:52
Medlem
cyberkalles avatar
Bremen har chans att gå upp i serieledning idag. Vem hade trott det före säsongen startade inte då jag.
Citera
2018-09-29, 17:09
Medlem
motvalls avatar
Ni måste se det, Stuttgarts och Ron-Robert Zielers självmål mot Werder. Är ett eget inkast som går till honom helt oattackerad. Han nuddar bollen något, verkar mest kolla på sina skor, och den rullar i eget mål. Samma slags mål som Mellberg gjorde för Aston Villa. Finske målisen då hette väl Eckelman eller något liknande?
Senast redigerad av motvall 2018-09-29 kl. 17:38.
Citera
2018-09-29, 19:01
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ni måste se det, Stuttgarts och Ron-Robert Zielers självmål mot Werder. Är ett eget inkast som går till honom helt oattackerad. Han nuddar bollen något, verkar mest kolla på sina skor, och den rullar i eget mål. Samma slags mål som Mellberg gjorde för Aston Villa. Finske målisen då hette väl Eckelman eller något liknande?

Tur att vi tog 3 pinnar så man kan skratta åt saken. Annars hade det varit kaos i Stuttgart inatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in