Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Var mordet på OP organiserat eller var det en ensam gm?

"Vittnet Inga såg först en man i 45-50 års åldern med walkie-talkie,lite tunnhårig. Därefter såg hon en annan man med walkie-talkie,den här mannen var ungefär 40 år lite fet, grov kroppsbyggnad.
Inga berättade detta för en bekant som i sin tur kontaktade PU.

Palmeutredarna kontaktade Inga och förklarade att männen hon sett var i 25års åldern, de sades var civilklädda narkotikaspanare.

En av spanarna var 26 år och smal, de som intervjuade mannen var från SÄPO sa till mannen att Inga var en baglady och inget att lita på.

Såg Inga män i 25 årsåldern som var smala eller såg hon äldre, lite tjockare män?

https://www.youtube.com/watch?v=-EnpvB3JOfU
Palmemordet Lars Borgnäs Walkie talkie männen

Jag vägrar tro att Almblad var såhär inkompetent. Almblad ljuger rakt av även här.
Citera
2018-10-06, 10:09
Medlem
ieshos avatar
När man står på andra sidan tröskeln och inser att NATO tillsammans med det svenska toppetablissemanget mördade Olof Palme efter en lång tids förberedelser och förföljelser - hur ska man kunna komma vidare?

WT-män och knarkspanare riskerar att leda in ett evigt tröskande om vilka och varför om det spåret inte kan kombineras med något mer motivmässigt substantiellt som exempelvis Bofors smuggling och vapenexport. Det finns uppslag som verkar framkomliga när det gäller Bofors och då tänker jag inte minst på att MPs flickväns far tycks ha varit inblandad i den smugglingsverksamheten. Sedan att Boforsgänget och AB vid bankomatlokalen skulle befunnit sig så nära mordplatsen kan inte utan vidare bortförklaras som en tillfällighet.
Citera
2018-10-06, 10:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vita strumpor som signaler, har det snurrat till fullständigt???

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej! De gjorde så, googla på weißstrumpfe!

https://books.google.se/books?id=1cDWDgAAQBAJ&pg=PT121&lpg=PT121&dq=%22vit a+strumpor%22++nazism&source=bl&ots=soYRAy5OBe&sig =DWFPBeXmzaiN-JA4JQKHEHJ9ZGo&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwjlxI7C5PDdAhV vtYsKHQ2mCCwQ6AEwAXoECAgQAQ#v=onepage&q=%22vita%20 strumpor%22%20%20nazism&f=false

https://books.google.se/books?id=rgc-DwAAQBAJ&pg=PT234&lpg=PT234&dq=%22vita+strumpor%22 ++nazism&source=bl&ots=duilA3rB0L&sig=uNh0Oh9zS0nO E6B-AVvyssYs1so&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwjlxI7C5PDdAhVvtY sKHQ2mCCwQ6AEwCHoECAYQAQ#v=onepage&q=%22vita%20str umpor%22%20%20nazism&f=false

Samtidigt var ju 80-talet de vita tubsockornas glanstid....
Citera
2018-10-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Jag förstår inte vad som är problemet med att flytta NF ännu längre söderut, söder om AB och bankomaten.

Problemet är att man ersätter verklighet med fantasi och när man gör det blir vad som helst möjligt!

Sanningen är uppenbar för var och en som tillämpar kunskap om vittnespykologi men haveristen tolkar om och flyttar på saker och skarvar så att det bara skriker mytoman om resonemangen.

Du är kokt då det redan avslöjats att du fantiserat ihop motiv grundade på händelser som inte finns.

Inget motiv, inget vapen, inget tillfälle.
Citera
2018-10-06, 10:55
Medlem
Citat:
Om NF också jobbade på Capri är det självklart intressant. Men det kan inte vara så enkelt ?

De bevisar just det jag påstår om dig att du hittar på och försöker inkorporera saker under vägen vilket är mytomanens signum.
Citera
2018-10-06, 11:08
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De bevisar just det jag påstår om dig att du hittar på och försöker inkorporera saker under vägen vilket är mytomanens signum.
Det är du själv som antyder att NF jobbade på Capri och att "PU kanske skulle höra Fauzzi igjen!"

källa: https://i.imgur.com/8zYOQrE.png
Citera
2018-10-06, 11:21
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
Jag förstår inte vad som är problemet med att flytta NF ännu längre söderut, söder om AB och bankomaten.
Problemet är att man ersätter verklighet med fantasi och när man gör det blir vad som helst möjligt!

Sanningen är uppenbar för var och en som tillämpar kunskap om vittnespykologi men haveristen tolkar om och flyttar på saker och skarvar så att det bara skriker mytoman om resonemangen.

Du är kokt då det redan avslöjats att du fantiserat ihop motiv grundade på händelser som inte finns.

Inget motiv, inget vapen, inget tillfälle.
Det är nog NF:s möte med paret Palme längre norrut som är fantasi. Och jag håller med dig, PU borde höra Fauzzi igjen, men inte om Capri och underrättelsetjänsten. Men om var han exakt mötte paret Palme och vad som då verkligen hände. Han säger han inte hälsade på paret Palme (källa: FUP 91)

Motivet är en hypotes utifrån fakta på brottsplatsen. En statsledare blev skjuten på nära hold i ryggen, något som associerar till kungamördaren Anckarström från Vallentuna.

Tillfälle, han var där.

Vapen, CA eller Italien
Senast redigerad av 299792458 2018-10-06 kl. 11:41.
Citera
2018-10-06, 11:50
Medlem
Jag försöker leta information om "Säk-ringen" men jag hittar inget särskilt, någon som vet mer om detta eller kan rekommendera några länkar att läsa?
Citera
2018-10-06, 11:53
Medlem
Citat:
Det är nog NF:s möte med paret Palme längre norrut som är fantasi. Och jag håller med dig, PU borde höra Fauzzi igjen, men inte om Capri och underrättelsetjänsten. Men om var han exakt mötte paret Palme och vad som då verkligen hände. Han säger han inte hälsade på paret Palme (källa: FUP 91)

Ja du precis som alla fantasigubbar så förstår du inte nyanser, ironi och raljerande.

Jag sade om Fauzzi skulle höras så borde kanske man höra honom om andra iakttagelser han kan ha gjort som han inte fått frågor kring. T ex om han varit förbi Capri och sett DF mfl som i princip alla kände igen eller sett andra saker under vägen. Det är den typen av frågor vittnen nu fått bland annat. Att Fauzzi i många år varit en känd del av den italienska krogvärlden och kände alla är väl känt. Därmed vet han med all säkerhet att känna igen t ex DF. Det gjorde många.

När det gäller hans möte med LOP så finns det som sagt tre mycket starka indikationer på att detta är ett falskt minne en efterhandskonstruktion han gjort där vittnets blå jacka sett på avstånd placerats på en äldre mans kropp efter det att han fått klart för sig vad han sett på avstånd. En man som inte existerar. Och då håller det naturligtvis inte ihop hur mycket det än trixas med tider mm.

Han är inte ensam om att minns saker i efterhand som rimligen ej kan stämma. Vittnet han beskriver som ser en grupp med två kvinnor blir inte GM annat än hos sådana fantasigubbar som IHESO där lösliga kopplingar byggs till luftslott av konspirerande arbetskamrater med kopplingar till försvarindustri.

Idag återstår bara ett spår av substans och det är det som det i 30 år spridits blå duster kring av personer till och med inom Palmeutredningen.

Övervakning av OP under mer än en månad. WT personer och mer än 20 borttrollade civila spanare som enligt oberoende observationer trots allt var aktiva ända fram till skotten.

Korten på bordet där så faller nog bitarna på plats snabbt!

De spåren har dock bekämpats av vissa i över 30 år och fortfarande med ganska genomskinliga metoder.
Senast redigerad av boboslacke 2018-10-06 kl. 12:00.
Citera
2018-10-06, 12:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Trollet förnekar sig aldrig. Hakar på sm detaljer allt för att avleda och dränka tråden i strunthypoteser när de logiska sprången blir mycket ytliga associationskedjor. kock-italienska skor- palmeövervakare.

Du har kört så här avledande diskussioner helt medvetet i över 30 år. Tror du inte det är genomskådat?
Lozere Risaliti, som flytt till Sverige från polisen i Padua i början av 70-talet och här fått kontakt med IB via Jordec, ägde Charon som sålde italienska modeskor på Drottninggatan mellan Arvfurstens palats och Rosenbad. En tänkbar värmestuga 50 meter från Riksbron till Gamla Stan och Västerlånggatan. Ja, jag tänker då på den store blondes kumpaner.

Det är nog bara du som blir vilseledd och förvirrad av en fråga om skor.
Citera
2018-10-06, 12:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ja du precis som alla fantasigubbar så förstår du inte nyanser, ironi och raljerande.

Jag sade om Fauzzi skulle höras så borde kanske man höra honom om andra iakttagelser han kan ha gjort som han inte fått frågor kring. T ex om han varit förbi Capri och sett DF mfl som i princip alla kände igen eller sett andra saker under vägen. Det är den typen av frågor vittnen nu fått bland annat. Att Fauzzi i många år varit en känd del av den italienska krogvärlden och kände alla är väl känt. Därmed vet han med all säkerhet att känna igen t ex DF. Det gjorde många.

När det gäller hans möte med LOP så finns det som sagt tre mycket starka indikationer på att detta är ett falskt minne en efterhandskonstruktion han gjort där vittnets blå jacka sett på avstånd placerats på en äldre mans kropp efter det att han fått klart för sig vad han sett på avstånd. En man som inte existerar. Och då håller det naturligtvis inte ihop hur mycket det än trixas med tider mm.

Han är inte ensam om att minns saker i efterhand som rimligen ej kan stämma. Vittnet han beskriver som ser en grupp med två kvinnor blir inte GM annat än hos sådana fantasigubbar som IHESO där lösliga kopplingar byggs till luftslott av konspirerande arbetskamrater med kopplingar till försvarindustri.

Idag återstår bara ett spår av substans och det är det som det i 30 år spridits blå duster kring av personer till och med inom Palmeutredningen.

Övervakning av OP under mer än en månad. WT personer och mer än 20 borttrollade civila spanare som enligt oberoende observationer trots allt var aktiva ända fram till skotten.

Korten på bordet där så faller nog bitarna på plats snabbt!

De spåren har dock bekämpats av vissa i över 30 år och fortfarande med ganska genomskinliga metoder.
Jag tror din placering av Fauzzi i den italienska krogvärlden utanför restaurangen Capri med Donald Forsberg och andra agenter på mordkvällen är fullständig fantasi.

Det är nog min placering av Fauzzi i mordögonblicket som är korrekt. Eller trodde du att han verkligen var 200 meter längre norrut när skotten föll?
Senast redigerad av 299792458 2018-10-06 kl. 12:35.
Citera
2018-10-06, 13:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
Ett möjligt bevis på att NF inte kom från Capri finns i spaningsledare Hans Holmérs bok "Palme är skjuten!"

Holmér skriver "Olof och Lisbet korsar således Sveavägen och går och tittar i några affärer i det 120 meter långa kvarteret mellan Adolf Fredriks kyrkogata och Tunnelgatan. De möter någon enstaka nattvandrare. Efter dem tassar revolvermannen."

PU:s spaningsledare säger NF är en nattvandrare. Han menar väl inte en FMN nattvandrare ?
Oj oj oj vad patetiska och genomskinliga dina snabba associationer blir... den metodiken delar du i detalj med IHESO bland annat när ni "leker" tillsammans. Då är vem som helt en källa och man kan göra tolka fritt vidare från det i vilken riktning som helst.

Holmer är alltså kungen av sanning nu
Nej, men jag tror NF var en nattvandrare tills det motsatta är bevisat.

PU kanske skulle höra Fauzzi och Föräldraföreningen mot narkotika igjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in