2018-10-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt MV finns det digitala bevis för att SD varit i kontakt med LW, samma kväll hon blev mördad, och uttryckt sitt misstycker om att hon skulle åka till Norge. Han ska även ha bett om att få träffa henne.. (Det ska även enligt MV ha framkommit att LW och SD haft en kontakt som de smygit med). Kan det vara så att HD kommit på detta och helt enkelt smugit efter och tagit dem på "bar gärning" vid planket dit de valt att gå för att träffas i hemlighet. När hon ser dem blir hon ursinnig, hittar ett tillhygge och slår ihjäl LW. SD blir vittne till det och för att skydda HD ser man till att komma iväg på USA resan för att övertyga omgivningen att tro att de håller på att reparera förhållandet. Därav HD:s vändning att börja hänga med SD som lång och lerhalm..

Låter faktiskt inte som en helgalen teori.
Citera
2018-10-06, 00:13
Medlem
Draifoss avatar
Det är många som har vittnat om HD, LW och SD här i kväll, men vet någon hur LW:s förhållande till Equmeniakyrkan egentligen var? Hade LW förskjutits av församlingen efter det förmodade äktenskapsbrottet 2017, och ledde det här till en splittring inom församlingen?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-06 kl. 00:16.
Citera
2018-10-06, 00:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är många som har vittnat om HD, LW och SD här i kväll, men vet någon hur LW:s förhållande till Equmeniakyrkan egentligen var? Hade LW förskjutits av församlingen efter det förmodade äktenskapsbrottet 2017, och ledde det här till en splittring inom församlingen?

Du återkommer ständigt till kyrkan och länkar till den kristna tidnigen dagen.se. Vilken koppling har du till församlingen och till LW?
På vilket sätt menar du att församlingen skulle ha med mordet att göra?
Citera
2018-10-06, 00:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Glasklart att LW gjorde rätt. Kanske inte det bästa för grannsämjan men stärker min bild av att LW var en principfast person. Med vissa undantag...

Låter som en typisk pastor tycker jag.
Har principer för hur andra ska leva
men själv kunde hon tydligen göra
som hon ville.
Citera
2018-10-06, 00:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du återkommer ständigt till kyrkan och länkar till den kristna tidnigen dagen.se. Vilken koppling har du till församlingen och till LW?
På vilket sätt menar du att församlingen skulle ha med mordet att göra?
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?
Citera
2018-10-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det räcker med att en av makarna går till tingsrätten och skriver på fullföljd skilsmässa efter de första 6 månadernas betänketid. Då är skilsmässan genomförd. Vad gäller tillgångar, räknas de dock från datumet då ansökan lämnades in, om det blir skilsmässa. (För att man inta ska kunna sälja porschen för 1kr).
Efter det att skilsmässan har gått igenom är det fritt för makarna att stämma varandra, men det brukar inte vara så vanligt i ett radhusområde i Örebro.
Nej Makarna skall skriva på beslutet annars är det inte giltigt enligt skilsmässa.se.

Då tolkar jag det som om båda skall skriva på.
Citera
2018-10-06, 00:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har väl för fan inte skrivit att hon var med i förhandlingen. Lär er läsa innan ni kastat dynga omkring er! (Flera inläggare har skrivit att jag skrev att hon var med)

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Jag syftade på att du påstod att HD har pratat med SD:s advokat och att denne skulle ha berättat för henne om vad åklagaren lade fram i häktesförhandlingen. Vad fan tror du egentligen? Att det juridiska är en jävla lekstuga eller? Du har uppenbarligen inte aning om vad som sagts, eller inte, och från vem till vem. Du ljuger förmodligen om det mesta här i tråden. Det har vi alla redan förstått. Men att du sen blir labil och aggressiv när du blir påkommen med det, ja. Vad ska man säga. Du verkar ha någon slags sinnessjukdom. Sök hjälp, om du inte redan gjort det. Det tycker jag hade varit En God Tanke.

Om det nu vore så att HD fått höra något om vad som las fram under häktesförhandlingen, så är det så att SD har gett henne en beskrivning av det. Jag skulle tro att hans beskrivning skiljer sig från verkligheten. Ungefär som det verkar ha varit i förhör med SD under utredningens gång.
Citera
2018-10-06, 01:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
EGT påstår att HD är högpresterande.
Man kan undra inom vilket område?
Hon verkar ju totalt blåst.

EGT kanske jämför med sin egen nivå när han påstår det?

Jag börjar misstänka att HD är en lika osmaklig typ som SD. Hon har efter mordet rört sig allt närmre SD, hon fuskar till sig cacheloggar, hon bryter mot sjukskrivningslagar, och semestrar och geocachar samtidigt som hon får sjuklön.

Kanske hon även ljugit i förhör för att hjälpa SD..
Citera
2018-10-06, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om man vill ha sjukersättning lär det väl ha med FK att göra och nån form av regelverk lär väl finnas? FK förknippas väl numer med att de jagar långtidssjuka med blåslampa och man måste nästan vara frisk för att orka vara sjuk.

Det är ju iofs ett stickspår men jag blev milt intresserad av hur det förhåller sig i hennes fall. Och utmattningssyndrom är inte att leka med men jag tvivlar på att individen själv får styra över sjukskrivningar.

Tyvärr kan man göra så under lång tid, ända tills det hållit på allt för länge och arbetsgivaren begär sjukintyg från dag 1 när man är sjuk
Citera
2018-10-06, 01:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?

Jag undrar också på vilket sätt du tänker att församlingen har med mordet att göra? Vilka är dina teorier?
Citera
2018-10-06, 01:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag syftade på att du påstod att HD har pratat med SD:s advokat och att denne skulle ha berättat för henne om vad åklagaren lade fram i häktesförhandlingen. Vad fan tror du egentligen? Att det juridiska är en jävla lekstuga eller? Du har uppenbarligen inte aning om vad som sagts, eller inte, och från vem till vem. Du ljuger förmodligen om det mesta här i tråden. Det har vi alla redan förstått. Men att du sen blir labil och aggressiv när du blir påkommen med det, ja. Vad ska man säga. Du verkar ha någon slags sinnessjukdom. Sök hjälp, om du inte redan gjort det. Det tycker jag hade varit En God Tanke.

Om det nu vore så att HD fått höra något om vad som las fram under häktesförhandlingen, så är det så att SD har gett henne en beskrivning av det. Jag skulle tro att hans beskrivning skiljer sig från verkligheten. Ungefär som det verkar ha varit i förhör med SD under utredningens gång.
Vilken ordvrängare. Exakt på vad menar du att åklagarens misstankar mot SD grundar sig?
Citera
2018-10-06, 01:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vilken ordvrängare. Exakt på vad menar du att åklagarens misstankar mot SD grundar sig?

Det vet jag inte, och har aldrig påstått mig veta det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in