Citat:
Ursprungligen postat av
Handeldvapen
Rent principiellt är domen åt helvete. Lägger man upp en bild på instagram eller facebook så ska den inte betraktas som allmän egendom vare sig man är känd eller inte.
Jag bryr mig inte ett skit om henne som person, men jag tycker domen är fel i sak.
Sociala medier käkar upp oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
FFL96
Men ge fan i att använda sociala medier då. Jävla nöt!
När ska folk fatta att lägger man ut något på internet så är det mer eller mindre allmän egendom. Hur ska du ex. dra någon i för rätta för att man länkar eller använder en bild du lagt upp på nätet? Om denne någon ex. är Peruan, vad gör du då?
Läs domen. Ni kommer med egna alternativa fakta.
Är man tidning har man rätt att använda offentligt tillgängligt material som rör aktuella frågor. Frågan har inte med allmän egendom att göra öht. Frågan rörde huruvida bilder på EBT och SS i dessa situationer i Israel kunde betraktas som aktuella vid tillfället. Domen säger ja, för EBT var partiledarkandidat till ett riksdagsparti.
Sen har SS säkert ett egenintresse av att få det att se ut som att domen handlade om något annat. Men jaja, politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
2006
EU-parlamentet röstade ja till stärkt upphovsrätt på internet
Källa:
https://www.kamerabild.se/nyheter/lag-upphovsratt/eu-parlamentet-rostade
EU är vår räddning till vår upphovsrätten på Internet
Den där lagstiftningen är inget annat än vansinne. Beteendeförändringen som framkallas kommer bara skada dem som den är ämnad att skydda.