2018-10-05, 05:40
Medlem
Jag satt och slökollade på hennes samtal med den eminente Henrik Jönsson. Eftersom jag inte står långt till höger politiskt så tog hobbyrasbiologen över (förmodar att jag är någon form av fossilerad 30-talssosse). Det är någonting med Saras utseende som inte är pursvenskt, tänkte jag. Bildgooglade lite och såg att, jo, den typen av mörkbruna ögon är faktiskt ganska ovanliga hos infödda svenskar. Noterade för övrigt att Sara beskrev sig som troende katolik. Hmm, inte så jättevanligt bland infödda svenskar. Nästa steg i min rasbiologiska sherlock var att söka namnet Skyttedal på Ratsit. Två personer med det efternamnet är bosatta i trakterna kring Tyresö där Sara är född enligt Wikipedia. En av dem är en kvinna som är 17 år äldre än Sara. Efter ytterligare en bildgoogling konstaterar jag att kvinnan är mörkhyad. Kan det här vara Saras biologiska mamma, eller är det hennes far som har skaffat en yngre donna?
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-10-05 kl. 05:42.
Citera
2018-10-05, 11:32
Medlem
Skyttedal förlorade målet mot DN. Tvingas betala rättegångskostnader på en halv miljon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Ey59G/sara-skyttedal-tvingas-betala-500-000-kronor
Citera
2018-10-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Skyttedal förlorade målet mot DN. Tvingas betala rättegångskostnader på en halv miljon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Ey59G/sara-skyttedal-tvingas-betala-500-000-kronor

Drabbar ingen fattig för hon har råd att betala
Citera
2018-10-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag satt och slökollade på hennes samtal med den eminente Henrik Jönsson. Eftersom jag inte står långt till höger politiskt så tog hobbyrasbiologen över (förmodar att jag är någon form av fossilerad 30-talssosse). Det är någonting med Saras utseende som inte är pursvenskt, tänkte jag. Bildgooglade lite och såg att, jo, den typen av mörkbruna ögon är faktiskt ganska ovanliga hos infödda svenskar. Noterade för övrigt att Sara beskrev sig som troende katolik. Hmm, inte så jättevanligt bland infödda svenskar. Nästa steg i min rasbiologiska sherlock var att söka namnet Skyttedal på Ratsit. Två personer med det efternamnet är bosatta i trakterna kring Tyresö där Sara är född enligt Wikipedia. En av dem är en kvinna som är 17 år äldre än Sara. Efter ytterligare en bildgoogling konstaterar jag att kvinnan är mörkhyad. Kan det här vara Saras biologiska mamma, eller är det hennes far som har skaffat en yngre donna?

Sara är alltså en svartmuskig sydeuropé som färgat håret blont eller kanske t.o.m en neger från mörkaste afrika som blekt sig och sminkar whiteface. Fördjävligt, invandrarna infiltrerar sig överallt idag, går det ens lita på att hen är kristen?
Citera
2018-10-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Citat:
https://www.sfoto.se/redaktionellt/s...-overklagande/
Efter vår uppmaning kommer nu Skyttedal att överklaga domen. Detta överklagande är en viktig principsak för vår bransch och vi har medel i vår konfliktfond som ska användas för denna typ av agerande. Dock hoppas vi förstås att inga pengar alls ska behöva tas därur. Och vinner Skyttedal målet fullt ut behöver heller inga medel tas i anspråk.

Som jag påpekat i tråden om just bråket med DN, hon kommer nog inte behöva betala. Svenska Fotografers Förbund har lovat att stå för notan.
Citera
2018-10-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Som jag påpekat i tråden om just bråket med DN, hon kommer nog inte behöva betala. Svenska Fotografers Förbund har lovat att stå för notan.

Ja, som alltid när det gäller våra politiker så är det någon annan som får betala notan.
Citera
2018-10-05, 15:51
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Rent principiellt är domen åt helvete. Lägger man upp en bild på instagram eller facebook så ska den inte betraktas som allmän egendom vare sig man är känd eller inte.
Jag bryr mig inte ett skit om henne som person, men jag tycker domen är fel i sak.

Sociala medier käkar upp oss.
Citera
2018-10-05, 16:07
Medlem
EU-parlamentet röstade ja till stärkt upphovsrätt på internet
Källa: https://www.kamerabild.se/nyheter/lag-upphovsratt/eu-parlamentet-rostade

EU är vår räddning till vår upphovsrätten på Internet
Citera
2018-10-05, 16:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Läste henne skriva på Twitter att Sveriges fotografers förbund (förening?) betalar kostnader upp till 300 000:-, resten sköter nog Swish.
Citera
2018-10-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Sara är alltså en svartmuskig sydeuropé som färgat håret blont eller kanske t.o.m en neger från mörkaste afrika som blekt sig och sminkar whiteface. Fördjävligt, invandrarna infiltrerar sig överallt idag, går det ens lita på att hen är kristen?

Var inte riktigt min poäng, men enligt min Occam är Sara kvarteron med en mörkhyad mamma från Latinamerika. Vilket kanske förklarar hennes (och kanske andra högerpolitikers) aversion mot Sverigedemokraterna. Det som inte riktigt får pusselbitarna att falla på plats är att hon har poserat med en yngre syster som inte ser det minsta negroid ut och har sagt att hon växte upp med en ensamstående morsa. Så det är möjligt att jag har fel om att hennes biologiska mamma är svart och att Skyttedal-kvinnan i Haninge är hennes styvmor.

(Tänker inte hänga ut opolitiska privatpersoner så ni får googla själva)
Citera
2018-10-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Rent principiellt är domen åt helvete. Lägger man upp en bild på instagram eller facebook så ska den inte betraktas som allmän egendom vare sig man är känd eller inte.
Jag bryr mig inte ett skit om henne som person, men jag tycker domen är fel i sak.

Sociala medier käkar upp oss.
Men ge fan i att använda sociala medier då. Jävla nöt!

När ska folk fatta att lägger man ut något på internet så är det mer eller mindre allmän egendom. Hur ska du ex. dra någon i för rätta för att man länkar eller använder en bild du lagt upp på nätet? Om denne någon ex. är Peruan, vad gör du då?
Citera
2018-10-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Så Kristdemokraterna låter vilka som helst representera dom oavsett tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in