2018-10-05, 20:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Du kan vara hemma en vecka efter det måste vi lämna in ett läkarintyg.
HD kan vara borta 1-2 dagar sen jobba sen sjuk sen sem.
På tavlan kan man se tex
Kalle sjuk mån tis sen kan de ändras
Ulla vab
Karin sem 3/9 - 12/9 eller vecka 32-34
Tore komp ledig
Svante Tj
Gustav Sjukskriven 1/8- 20/8

Elsa 7-16 blå
Emma 16-22 Gul
Elin 7-14 Blå
Linus 22-07 Blå

Nu är det många fler men ett ex
Då ser vi på vilken sida vi ska vara för dagen kvällen natten. När HD var sjukskriven länge i bland kom hon förbi jobb själv i bland var barnen med.
Då var hon trots omständigheterna glad och pratade mest om SD och hur hon vaknade av att polisen stormade hennes hem som liknade kriget. Det säger hon som en grammofon skiva

Det är just det där grammofonskiva... som i mina öron låter hemskt.

Tänk en rysare. Vad är det klassiska när du vill att någon ska låta som om en psykbryt är nära?
Citera
2018-10-05, 20:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du kan vara hemma en vecka efter det måste vi lämna in ett läkarintyg.
HD kan vara borta 1-2 dagar sen jobba sen sjuk sen sem.
På tavlan kan man se tex
Kalle sjuk mån tis sen kan de ändras
Ulla vab
Karin sem 3/9 - 12/9 eller vecka 32-34
Tore komp ledig
Svante Tj
Gustav Sjukskriven 1/8- 20/8

Elsa 7-16 blå
Emma 16-22 Gul
Elin 7-14 Blå
Linus 22-07 Blå

Nu är det många fler men ett ex
Då ser vi på vilken sida vi ska vara för dagen kvällen natten. När HD var sjukskriven länge i bland kom hon förbi jobb själv i bland var barnen med.
Då var hon trots omständigheterna glad och pratade mest om SD och hur hon vaknade av att polisen stormade hennes hem som liknade kriget. Det säger hon som en grammofon skiva
Det jag menar är att man inte kan sjukskriva sig en vecka, sen jobba några dagar och åter sjukskriva sig själv. Kan jag aldrig tänka mig att Försäkringskassan skulle gå med på. Oavsett tycks det ju helt klart att hennes hälsa inte direkt varit på topp under en längre tid.
Citera
2018-10-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch.
När jag läser det här blir jag alldeles kall.
Jag tycker det låter förfärligt...

I mina öron känns det som en person som är under stor psykisk stress. När jag läser det hela verkar det som att ni också känner det, eftersom ni frågar på olika sätt hur ni kan hjälpa henne? Även om hon nu inte tar emot hjälpen...

Jag tror tvärtemot strömmen här i tråden, att HD är utsatt för en person som inte bara är kapabel till mord utan har ett stort kontrollbehov. Denna person är tyvärr vad jag misstänker både smart och manipulativ. Hon är i "hans våld", under hans kontroll.

Han är "överallt" och kollar, fixar och meckar. Fast hon har fixat eget konto och egen lägenhet. Och fast hon har gjort det så lever de som om hon inte har gjort det. För han är där och ser till att hon gör det han tycker att hon ska göra. Han ser till att hon får behålla sina loggningar och kan inte han det har han JG som hjälpreda. Han har koll på vilka LWs kontakter var på hennes sista natt och han ser till att HDs arbetskamrater förstår vad "som hänt". Han har koll på allt...grannarna och geocach- vännerna inte att förglömma.

Hon tror på honom, och situationen är väldigt pressande...

Han är ju oskyldig, han är ju oskyldig, han är ju oskyldig...

Jag tror inte alls att HD är involverad, utan är i en fruktansvärt utsatt situation. Det behöver inte vara fysiskt våld, utan kan vara mer av psykisk art, med kontroll och manipulation, hjärntvätt.

Jag verkar vara den enda som tycker synd om henne.

nejdå, men jag känner mig bara osäker på om hon är offer eller förövare, tror mest på det första och att hon inte vågar ta ställning.
Citera
2018-10-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det jag menar är att man inte kan sjukskriva sig en vecka, sen jobba några dagar och åter sjukskriva sig själv. Kan jag aldrig tänka mig att Försäkringskassan skulle gå med på. Oavsett tycks det ju helt klart att hennes hälsa inte direkt varit på topp under en längre tid.

Jo det kan man, du har inget med försäkringskassan att göra om du bara sjukskriver dig en vecka i taget.
Nej det låter som främst den psykiska hälsan är vacklande, och den har ju varit skör tidigare.
Citera
2018-10-05, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo det kan man, du har inget med försäkringskassan att göra om du bara sjukskriver dig en vecka i taget.
Nej det låter som främst den psykiska hälsan är vacklande, och den har ju varit skör tidigare.
Om man vill ha sjukersättning lär det väl ha med FK att göra och nån form av regelverk lär väl finnas? FK förknippas väl numer med att de jagar långtidssjuka med blåslampa och man måste nästan vara frisk för att orka vara sjuk.

Det är ju iofs ett stickspår men jag blev milt intresserad av hur det förhåller sig i hennes fall. Och utmattningssyndrom är inte att leka med men jag tvivlar på att individen själv får styra över sjukskrivningar.
Citera
2018-10-05, 21:18
Medlem
Citat:
HD har under 2-3 år pratat om seperera dem
hade växt från varandra hon var glad han träffat en annan så blev hon av med han. Hon skulle flytta med SD ville inte sälja huset till slut hjälpte föräldrarna henne. Hon har själv berättat att hon inte ens hade råd att ha en bil mer.
Ja efter mordet är hon förändrad spidad jag uppfattar henne som glad ett spel men vill ha bekräftelse när hon upprepar var som stefan är oskyldig. Hon ser trött och sliten och härdad ut inte som på bilder som är postade i forumtråden.
Det är hela tiden SD och barnens kaninhoppning barnen har hon alltid pratat om.
Men inte att hon reser när hon är sjuk och umgås med SD.
Någon uppfattar henne på annat sett någon är rädd. Dem som har jobbat många år med henne ser att något stämmer inte.

Tack för att du orkar dela med dig och att du orkar bemöta alla som frågar dig!
Du måste känna dig som ett saftglas nära ett getingbo!

Din beskrivning av HD låter i min värld som en plötsligt ofrivillig medberoende kvinna till en misstänkt mördare. Att hamna i en fas av chock blandat med förnekelse.
Faktum är att hon fått sin planerade värld förstörd av allt som hänt. Men kan inte tänka sig en framtid utan pappan till barnen. För att underlätta barnens framtid väljer hon att tänka honom vara oskyldig. Utan att gå djupare i funderingarna försöker hon skapa en ny vardag med dessa nya förutsättningar.

ELLER om man tänker och tittar från en annan vinkel, så kan HD:s förändrade livsrutiner med ökad sjukskrivning, annorlunda beteende på arbetsplats och ökad samvaro med mannen hon inte tidigare ville leva med helt enkelt bero på att hon VET vad som hänt. Eventuellt delaktig.?

En sak är säker, utifrån att man tänker sig in i scenariot, det kan inte vara en bekväm eller hållbar situation att leva resten av sitt liv.

Bara en alldeles oskyldig skulle klara det! Och en alldeles oskyldig skulle avskrivas efter omfattande utredningar.

Ja, hur ska detta sluta??
Citera
2018-10-05, 21:21
Bannlyst
Citat:
Usch.

I mina öron känns det som en person som är under stor psykisk stress. När jag läser det hela verkar det som att ni också känner det, eftersom ni frågar på olika sätt hur ni kan hjälpa henne? Även om hon nu inte tar emot hjälpen...

Jag tror tvärtemot strömmen här i tråden, att HD är utsatt för en person som inte bara är kapabel till mord utan har ett stort kontrollbehov. Denna person är tyvärr vad jag misstänker både smart och manipulativ. Hon är i "hans våld", under hans kontroll.

Han är "överallt" och kollar, fixar och meckar. Fast hon har fixat eget konto och egen lägenhet. Och fast hon har gjort det så lever de som om hon inte har gjort det. För han är där och ser till att hon gör det han tycker att hon ska göra. Han ser till att hon får behålla sina loggningar och kan inte han det har han JG som hjälpreda. Han har koll på vilka LWs kontakter var på hennes sista natt och han ser till att HDs arbetskamrater förstår vad "som hänt". Han har koll på allt...grannarna och geocach- vännerna inte att förglömma.

Jag tror inte alls att HD är involverad, utan är i en fruktansvärt utsatt situation. Det behöver inte vara fysiskt våld, utan kan vara mer av psykisk art, med kontroll och manipulation, hjärntvätt.

Du är inte den enda som tycker synd om henne men HD säger olika saker åker med SD.
Tror vi alla flera gånger frågat om vi kan hjälpa henne men hon vill inte ha hjälp.
Vi kan inte tvinga henne när hon är på jobb är hon säker och kan bara kontakta läkare eller polisen om det nu är som du tror. Några på jobb tror lite så med. Några tror annat. Några är orolig för både henne och barnen.
Dem som sett bilderna här på dem tro inte det är sant dem förstår inte HD.
Citera
2018-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Usch.

Jag tänker mycket i dina banor.

Hon är ett offer för en styrande kontrollerande närmaste. Det är synd om henne. Mycket synd om henne. De inblandade barnen har intet ont gjort. Och troligtvis inte HD heller.
Senast redigerad av Addella 2018-10-05 kl. 21:29.
Citera
2018-10-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Är det bara några dagar emellan sjukfallen så räknas det som samma fall och läkarintyg behövs efter 7 dagar. Från 8:e dagen är det väl? Så är en person sjuk en vecka och sedan arbetar tre dagar och åter sjuk så behövs läkarintyg redan efter två dagar på andra sjuktillfället. Sedan är det fortfarande arbgivaren som betalar ut de femton första sjukdagarna innan FK blir inblandad i sjukfallet.
Sjukfall inom fem dagar från förra sjukfall räknas som samma sjukfall..

Detta med att HD nämner om att SD är oskyldig kan vara att hon från de hon talar med vill ha en bekräftelse på att ni också tror att så är det. Troligen vill hon höra det av andra.
Senast redigerad av Lekatt 2018-10-05 kl. 21:50. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-05, 21:42
Medlem
Citat:
Usch.

Jag tror att vi är många som är oroade för HD och tycker att hon har en fruktansvärd situation. Polisen kan omöjligt hålla sådan koll på SD att hon är trygg.
Citera
2018-10-05, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du är inte den enda som tycker synd om henne men HD säger olika saker åker med SD.
Tror vi alla flera gånger frågat om vi kan hjälpa henne men hon vill inte ha hjälp.
Vi kan inte tvinga henne när hon är på jobb är hon säker och kan bara kontakta läkare eller polisen om det nu är som du tror. Några på jobb tror lite så med. Några tror annat. Några är orolig för både henne och barnen.
Dem som sett bilderna här på dem tro inte det är sant dem förstår inte HD.

Jag förstår att det är förvirrande.
Ni frågar om hon vill ha hjälp, ni är omtänksamma för att ni ser och förstår, men hon tar inte emot era erbjudanden.

Det är bara min magkänsla av det du skriver som gör att jag får stark obehagskänsla av det beteende du beskriver.

Jag vill absolut inte inte skuldbelägga dig. Du gör din bedömning av det du ser och av den person du känner. Jag har aldrig träffat HD och vet inte hur hon har varit tidigare.

Jag säger inte att jag vet mer än du som träffat henne. Jag kan ha helt fel. Och även om jag skulle ha rätt betyder det inte att du gjort fel.

Det är inte lätt att dra slutsatser av en människas beteende.
Citera
2018-10-05, 21:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Usch.

Jag har hela tiden trott att HD inte har med mordet att göra.
Det som nu beskrivs om HD låter som en människa som håller på att gå sönder.
Jag delar din uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in