Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Nu såg jag inte första halvan av matchen igår men all tid annars har Viksten varit medioker och Martin har inte synts speciellt mycket heller. Då har Olofsson tagit för sig betydligt mer i matcherna även om han är extremt ojämn.
Martin Johansson har gjort fler än 15 mål en enda gång i SHL och han är mycket beroende av sin omgivning. Tittar man på hans karriär så ser man en ojämn spelare. En spetsspelare producerar på ett eller annat sätt även om omgivningen inte är perfekt. Martin är allt för beroende av sin omgivning tyvärr.
Orkar faktiskt knappt svara på detta då du låter som <insert valfri avdankad gubbcoach>. Roll i laget är ALLT när du bedömer spelare.
Jo tack, såg Martin i fyra raka säsonger så har duglig koll på honom som spelare. Han kan vara snuskigt bra på egen hand, tror jag sa något i stil med att han lätt gör 40 poäng i ett topplag efter säsongen 13/14. Visst skulle han behöva en bra center bredvid sig för att göra 20 kassar. Precis som alla andra spelare i den här ligan alltså. Men det finns många andra top6 forwards som är betydligt mer beroende av sin omgivning än Martin.
Men båda två kanske är förstörda efter sista säsongen med dödgrävarhockey här i Örebro. Det vet jag inte. För min del får Penneborn gärna fortsätta som han gör, tycker bara det är märkligt att/om ni köper det dock.