2018-10-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Media i staterna har ju en intressant vinkel på Trumps emergency sms. ”Så här stänger du av Trumps sms.”

Härnäst kan vi vänta oss tips på hur man stänger av sitt brandlarm och hur man sparar big bucks på att säga upp sina försäkringar.

Om pressen hade haft folkets bästa i åtanke, hade väl det normala varit att visa hur man inte missar ett emergency sms tack vare någon felaktig inställning i mobilen? Fake news - Enemy of the people, indeed.

Its a trap för mockingbird media ?
Finns säkerligen lagar i USA mot det dom gör, riskerar ju människoliv mm.
De kanske snart hänger på HÄNGLÅS på deras dörrar så slipper vi feka news från Usa hållet !
'Kanske dags o investera i FOX NEWS aktier ?
Citera
2018-10-05, 00:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Media i staterna har ju en intressant vinkel på Trumps emergency sms. ”Så här stänger du av Trumps sms.”

Härnäst kan vi vänta oss tips på hur man stänger av sitt brandlarm och hur man sparar big bucks på att säga upp sina försäkringar.

Om pressen hade haft folkets bästa i åtanke, hade väl det normala varit att visa hur man inte missar ett emergency sms tack vare någon felaktig inställning i mobilen? Fake news - Enemy of the people, indeed.

Amber alerts går ju att stänga av, men dessa WEAs presidentmeddelanden ska väl vara omöjliga att blockera?

Fast de flesta konspirationsteoretiker borde väl vara glada om de går att stoppa, meddelandena sänds ju inte av Trump utan går ut från FEMA som brukar beskyllas för de mest absurda konspirationsteorier..
Citera
2018-10-05, 01:31
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Amber alerts går ju att stänga av, men dessa WEAs presidentmeddelanden ska väl vara omöjliga att blockera?

Fast de flesta konspirationsteoretiker borde väl vara glada om de går att stoppa, meddelandena sänds ju inte av Trump utan går ut från FEMA som brukar beskyllas för de mest absurda konspirationsteorier..
Ja men efterssom FEMA är en statlig myndighet under Trump så tror jag inte dessa konspirationsteorier är lika levande längre. Det beror helt enkelt på vem som är president.
Citera
2018-10-05, 05:40
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte för att jag tror du hittar på men kan du länka några exempel?
Kikade lite snabbt på Huffington post, New York Times och CNN utan att se något sådant.

https://www.wired.com/story/how-to-turn-off-presidential-emergency-text-alert-test/

Den här artikeln dök dessutom upp överst i flödet i min ”Flip” app, som är en app som samlar nyheter inom olika intresseområden som jag själv valt.

Ett tag hade jag amerikansk politik som ett av dessa intressen, men eftersom det var 100% Trump bashing tog jag bort det intresseområdet, jag har också försökt blocka CNN i appen tre gånger, men såna här anti Trump nyheter slinker igenom varje dag. Exempelvis fick jag idag upp att Jimmy Kimmel gjorde narr av testet och en undersökning som visade att ingen längre läser Trumps tweets.
Citera
2018-10-05, 06:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://www.wired.com/story/how-to-turn-off-presidential-emergency-text-alert-test/

Den här artikeln dök dessutom upp överst i flödet i min ”Flip” app, som är en app som samlar nyheter inom olika intresseområden som jag själv valt.

Ett tag hade jag amerikansk politik som ett av dessa intressen, men eftersom det var 100% Trump bashing tog jag bort det intresseområdet, jag har också försökt blocka CNN i appen tre gånger, men såna här anti Trump nyheter slinker igenom varje dag. Exempelvis fick jag idag upp att Jimmy Kimmel gjorde narr av testet och en undersökning som visade att ingen längre läser Trumps tweets.

Fast det där är ju bara för att slippa vara med i testet, i ett skarpt läge går det ju inte att förbereda sig genom att stänga av sina mottagare eftersom man inte vet när det kommer att ske. Det står ju t.o.m att det är bra att det inte går att stänga av, så nåt vidare exempel på Trump-bashing var det ju knappast (dock förnekar jag verkligen inte att media är bräddfyllt av just det).

Even if you do opt out of the test today, understand that in a real emergency you won’t be able to because you won’t know ahead of time when the alert is coming. And that’s a good thing. After all, this alert is a test of an emergency system that is trying to help save your life.
Citera
2018-10-05, 06:57
Medlem
Citat:

Vi tar och kollar lite mer på artikeln från Wired, som länkats här tidigare:
Citat:
Even if you do opt out of the test today, understand that in a real emergency you won’t be able to because you won’t know ahead of time when the alert is coming. And that’s a good thing. After all, this alert is a test of an emergency system that is trying to help save your life.
Sättet som WEAS och allt annat stoppas på?
Fast om en har telefonen helt avstängd, det borde väl funka också?
Citera
2018-10-05, 07:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Så "media i staterna" kokar ner till en artikel i Wired?
Och den artikeln handlar om att slippa testet.

Otroligt fascinerande hur många personer som du, som i mina ögon är mer vinklade och ohederliga än de värsta liberalerna i USA, kan tjata om "fake news".

Det gäller särskilt när Trump eller Q säger något som är osant. Då är det ändå OK för att "lura fienden" eller något dylikt.

Snacka om Orwellskt "dubbeltänk".

*edit
PS. Jag läser Wired rätt regelbundet för deras teknik-bevakning (som även detta var). Som exempel på "Liberal fake news" kunde du knappast ha valt ett sämre exempel än Wired för att göra en poäng.
Senast redigerad av DikT 2018-10-05 kl. 08:09.
Citera
2018-10-05, 08:23
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så "media i staterna" kokar ner till en artikel i Wired?
Och den artikeln handlar om att slippa testet.

Otroligt fascinerande hur många personer som du, som i mina ögon är mer vinklade och ohederliga än de värsta liberalerna i USA, kan tjata om "fake news".

Det gäller särskilt när Trump eller Q säger något som är osant. Då är det ändå OK för att "lura fienden" eller något dylikt.

Snacka om Orwellskt "dubbeltänk".

*edit
PS. Jag läser Wired rätt regelbundet för deras teknik-bevakning (som även detta var). Som exempel på "Liberal fake news" kunde du knappast ha valt ett sämre exempel än Wired för att göra en poäng.

Erkänner glatt att jag bara läste rubriken här, och andra artiklar på samma tema på twitter, vilket fick mig att ana ett mönster. Om det är så att det inte går att stänga av, toppen.

Fast jag vill gärna he fler exempel på hur jag är mer vinklad och ohederlig än de värsta liberalerna i USA.
Citera
2018-10-05, 08:26
Medlem
Pussykings avatar
Senaste Q posten:

Are you ready to see arrests?
Are you ready to see PAIN?
Are you ready to be part of history?
Q

Tja, vad säger ni, är ni redo?
Citera
2018-10-05, 09:43
Medlem
Citat:
Senaste Q posten:

Q

Tja, vad säger ni, är ni redo?
Ja jo, varit redo i 10år snart, det här börjar bli löjligt om det verkligen inte levereras nu.
Citera
2018-10-05, 10:08
Medlem
Fittahoras avatar
Q #2341:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 5 Oct 2018 - 1:22:00 AM
Anons ready?
Q

Q #2342:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 5 Oct 2018 - 1:25:27 AM
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 5 Oct 2018 - 1:22:00 AM
Anons ready?
Q
>>3337425
Memes ready?
Q

Q #2343:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 5 Oct 2018 - 1:27:12 AM
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 5 Oct 2018 - 1:25:27 AM
>>3337425
Memes ready?
Q
>>3337502
Q

Inte för att jag vill verka tjatig, men detta är ytterligare indikationer på att utredingarna håller på att övergå till åtal.

Vi får se vart i tiden detta kommer utspela sig. Jag har inte förväntat mig några arresteringar före novembervalet. Däremot förväntar jag mig offentliggörande av information som avslöjar korruption och maktmissbruk och som kommer ligga till grund för republikanernas framgång i valet. Får vi dessutom några arresteringar kommer jag inte klaga.
Citera
2018-10-05, 10:14
Medlem
Fittahoras avatar
Q #2340:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 4 Oct 2018 - 10:01:54 PM
https://twitter.com/Glazetron/status/1047969082052632576
Roget that, VIP Patriot.
USSS granted entry to MANY.
Q
Tydligen tilläts vissa individer att ta in Q-relaterad utsmycknad till gårdagens massmöte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in