2018-10-04, 14:27
Bannlyst
det viktigaste är att göra saker man vill göra.
Citera
2018-10-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Vadå? Ska han ut och jogga när han ser mossad-agenter bakom varje buske? Eller göra situps på gymmet där varje hantel är buggad?
Det är inte särskilt lätt att fokusera på tankarna när du tränar hårt och dessutom så frigörs en mängd ämnen vid träning som påverkar psyket positivt. Att gå ut och springa är bättre än att sitta inne.
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Du menar att man ska sätta på den sen sitta och vänta bara??
Nej om du har svårt för att ta itu med disken, då sätter du klockan på 5 eller 10 minuter och sedan när klockan ringer, får du gå därifrån.

Precis som Cherrybeat säger så är det för att göra sådant som annars känns för tufft. Är det kaos, ställ äggklockan på 5 minuter och bestäm exempelvis dig för att enbart plocka bort skräp eller disk osv.

En sak i taget, under korta stunder som enbart är till för något som måste göras, vika tvätt exempelvis. Sedan behöver du inte känna att tiden bara rinner iväg eftersom du faktiskt gjort något och får göra vad som helst utan dåligt samvete.
Citera
2018-10-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
det viktigaste är att göra saker man vill göra.
Psykoser funkar inte så, de äter upp hjärnan (stänger ner den dvs) mer än ger plats för intressen.
Citera
2018-10-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Psykoser funkar inte så, de äter upp hjärnan (stänger ner den dvs) mer än ger plats för intressen.
Snarare att man börjar använda fler delar i hjärnan än förr hehe

Antipsykotiskt medel däremot är känt för att lobotomera receptorerna i hela kroppen
Citera
2018-10-04, 23:29
Medlem
Citat:
Snarare att man börjar använda fler delar i hjärnan än förr hehe
Nej psykoser är maligna tillstånd.
Citera
2018-10-04, 23:32
Medlem
Citat:
Nej psykoser är maligna tillstånd.
Haha vill inte ens höra ditt psykotiska snack mannen. Ordet psyke kommer från ordet ”själ” och psykologer som utesluter själen det då blir det en såkallad ”oxymoron” eeeh var fick du skräpet ifrån?
Citera
2018-10-04, 23:35
Medlem
Citat:
Haha vill inte ens höra ditt psykotiska snack mannen. Ordet psyke kommer från ordet ”själ” och psykologer som utesluter själen det då blir det en såkallad ”oxymoron” eeeh var fick du skräpet ifrån?
Mitt psykotiska snack? Jag är dessutom kvinna.

Psykoser som inte är pga substanser eller utlösta av yttre omständigheter, förvärras ofta med tiden och bryter ner hjärnan. Man blir inte smartare utan det är som om broarna bränns i hjärnan för människor som lever med psykoser.
Citera
2018-10-05, 07:47
Medlem
Citat:
Mitt psykotiska snack? Jag är dessutom kvinna.

Psykoser som inte är pga substanser eller utlösta av yttre omständigheter, förvärras ofta med tiden och bryter ner hjärnan. Man blir inte smartare utan det är som om broarna bränns i hjärnan för människor som lever med psykoser.
Psykoser kan va sköna också, hälften av min tid som psykotisk har vart de bästa stunderna i mitt liv men det är nog inte just psykos du egentligen pratar om utan andra symtom som ångest ock terror och allt annat man kan känna som psykotisk?
Citera
2018-10-05, 14:31
Medlem
Citat:
Psykoser kan va sköna också, hälften av min tid som psykotisk har vart de bästa stunderna i mitt liv men det är nog inte just psykos du egentligen pratar om utan andra symtom som ångest ock terror och allt annat man kan känna som psykotisk?
Nej funktionsförluster är väldigt vanligt vid psykoser och något annorlunda än dem vid depressioner. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykos
Citera
2019-04-12, 15:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
För mig var det att jag fick en annan verklighetsbild.
Då gällde det att tänka efter är det verkligen såhär? Och att upptäcka saker som inte passa in i den bilden som fick mig att ifrågasätta. Sen var väl tiden med att det gick över.
Citera
2019-04-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
För mig var det att jag fick en annan verklighetsbild.
Då gällde det att tänka efter är det verkligen såhär? Och att upptäcka saker som inte passa in i den bilden som fick mig att ifrågasätta. Sen var väl tiden med att det gick över.

Ja det där är lite knepigt, den bilden man har i hjärnan stämmer ju oavsett, sedan kan bilden utanför vara en annan... eller tillome densamma under mystiska omständigheter.
Citera
2020-01-09, 21:07
Medlem
Ett tipps jag har som kan funka är att hålla andan så länge man kan flera gånger om och med tidtagarur.. Har skärpt mitt sinne flera gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in