2018-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det skulle ju intressera polisen.

Jag tror nog att polis/åklagare intresserar sig för allt
SD tar sig för, vad det nu än är, allt för å hitta
något användbart.
Citera
2018-10-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Ligger det nåt i det är det ju väldigt suspekt. Snudd på övergrepp i rättssak. Han är ju de facto fortfarande skäligen misstänkt

Han är märklig denna man. Så om sig och kring sig. Typ all over the place. Men ibland kan man röra för mycket i soppan. Men jag tror inte han kan låta bli, när kontrollpaniken sätter igång. Något fel på honom är det. Jag tror ju han är skyldig och jag hoppas polisen snart gör slut på den här sorgliga charaden.

Har han hotat eller försökt muta någon ligger han ju riktigt
risigt till, annars är det ett knepigt beteende.
Citera
2018-10-04, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns alltid skeptiker. Oftast är det bra att inte alla sväljer allt.

Men det finns fler i tråden som också tror på dig tror jag.
Just nu väljer jag att tro på dig.

Tänk på dalaan (skrikvittnet) som blev hårt angripen här i tråden. När det sedan skrevs i pressen om skrikvittnet som ringt in, var det inte lika många som ifrågasatte dalaan. Men trots detta så finns det en viss skepsis mot dalaan av en del. Det är sådant man får stå ut med, verkar det som.

Jag är jätteglad att du delar med dig av det du vet.

Det du berättar stärker min bild av SD som jag tidigare har haft.
Sådant beteende som kommer att ligga honom i fatet , det är vad jag tror.

Jag har förstått det och det gäller även att
vara skeptisk själv. Är ändå inte van vid alla olika fruktansvärda ord som används här.
Det läste jag om i tidningen skrikvittnet så dåligt att polisen inte körde ut på det.
Hur man kan vara skeptisk till det förstår jag inte men alla är vi olika.

Skrikvittnet som vi kommer ju inte vara anonyma när det kommer en fub men det gör oss inget. Ska försöka svara på övriga frågor senare.
Citera
2018-10-04, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har ni varit på förhör 2-3 gånger eller vad menar du?
När du skriver "vi", menar du flera personer från er arbetsplats?

Förstår du vill fiska nu men det går inte.
Citera
2018-10-04, 12:26
Bannlyst
Citat:
Så enligt HD har inte SD köpt ut henne ur deras gemensamma bostad? Så hon står kvar som 50% ägare?
Och hennes föräldrar hjälpte henne att köpa ett hus?
Innan du svarar, så kan jag ge ett tips. Kolla nätet och dina källor en gång till...

Jag har inga källor har endast skrivit det HD berättar för oss absolut inte allt.
Samt sms vi fått från SD
Citera
2018-10-04, 12:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har han hotat eller försökt muta någon ligger han ju riktigt
risigt till, annars är det ett knepigt beteende.
Den som kan vara intressant att påverka är väl i så fall den gråhåriga tanten, och få henne att dra tillbaka sitt vittnesmål. Sedan kanske han också kan försöka få någon på NFC att sabotera den tekniska bevisningen.
Citera
2018-10-04, 12:28
Bannlyst
Citat:
Har jag redan svarat på, sillen är en vän.
Tror hon bara har en msn i sitt liv - SD.

November enligt tråden. Om jag tolkade det rätt av närstående skulle dom resa redan under vintern, nyår/mellandagarna typ. Tror inte HD var mogen då, så dom senarelade detta.

Allt detta med att redan var en flykt är så orimligt. Tänk efter lite på förutsättningarna.

Varför och vad var inte HD mogen till?
Citera
2018-10-04, 12:31
Bannlyst
Citat:
"Övergrepp i rättssak"... intressanta ord. Vem sa dom till er?

Det ordet skrev jag i ett inlägg hur kan det nu
vara ändrat?
Vad är det för intressant med ordet?
Vad dem sa är oviktigt det går inte fiska.
Citera
2018-10-04, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Detta stämmer med uppgifter som funnits i tråden om vad HD sagt i förhör. Hon är oförstående till varför SD är misstänkt, hon tror han är oskyldig.

Jag fick besked av polisen att jag inte får fråga andra vad dem sagt i deras förhör. Att man inte ska prata om det och påverka varandra. Förhöret (n) läste dem upp så man fick läsa igenom det och godkänna. Man fick ingen kopia på det så fall har HD berättat vad hon sagt till någon.
Citera
2018-10-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den som kan vara intressant att påverka är väl i så fall den gråhåriga tanten, och få henne att dra tillbaka sitt vittnesmål. Sedan kanske han också kan försöka få någon på NFC att sabotera den tekniska bevisningen.

Finns det ens någon teknisk bevisning att sabotera, om så skulle va.
Tror knappast det.

Ser det som ironi.
Citera
2018-10-04, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ursäkta om jag kan ha missat något eller bara fattar trögt, men den här nya kvinnan som HD skulle ha sagt att hon är glad att SD inlett en slags relation med sedan några år tillbaka... Vem är det?

Kan man uppfatta att det rentav är LW som åsyftas i om att HD ska ha sagt att det är en kvinna han haft sedan några år tillbaka?

Eller en helt annan kvinna som ännu inte figurerat något i tråden? I båda fall så är det ju intressanta uppgifter.

A. I det ena fallet om den "nya" kvinnan var LW, ger det att HD visste om affären mellan maken SD och LW men var nöjd med detta då hon slapp honom själv (går i linje med spekulationer i tråden om en utmattad HD som inte orkade sex med SD och då tackade och bugade för att någon annan kvinna tog den bördan). Relationen i triangeln LW, SD och HD samt JG hoppande i bakgrunden blir då mer intrikat. JG har ju brutit sägs det med LW pga sveket mot HD, men om HD själv bara var nöjd med arrangemanget, kanske t o m, ifall man får spekulera, initiativtagaren? Är då JG helt förd bakom ljuset?

B, I det andra fallet ger det att det finns en ny kvinna som antagligen sitter på mycket goda insikter i SD och hans värld, lika mycket som LW och HD. Samt bästisen JG. Vem är då hon? Någon som skulle vilja försvara sin SD med näbbar och klor eller någon som är rädd nu inför vem hon gett sig i lag med utifrån sommarens mord? Är det också en geocachare eller en sk mugglare?

Om du syftade på det jag skrivit så är det
HD som i flera år sagt att hon tyckte det var bra SD träffat en ny kvinna och det är då LW.
Citera
2018-10-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Om du syftade på det jag skrivit så är det
HD som i flera år sagt att hon tyckte det var bra SD träffat en ny kvinna och det är då LW.
Låter och känns konstigt, då LW haft andra relationer under denna tid. Men den kunskapen visste ni på HD:s arbetsplats inte om, fullt försåtligt, men uppgiften är konstig från HD:s sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in