2018-09-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju snarare du som har grava problem med läsförståelsen och att förstå sammanhang.
Vill du tjafsa för sakens skull så är det ditt problem men att förneka saker som de inblandade själva sagt, erkänt och gjort gör ju bara att du framstår som löjlig.

Jag är inte själv källa utan hänvisar till mina tidigare inlägg där källor finns.
Jag är inget fan av dessa tidningar eller program men det ändrar inte faktum att de inblandade själva valt att medverka och uttala sig i dessa, det är alltså därför fullt legitima citat. Närmare källa går inte att få än från de inblandade själva.
Hänt har jag för övrigt ej använt som källa i detta sammanhang vad jag kan se.

Emilio har erkänt dödshot samt uttalat att han inte vill ha vårdnaden om sina barn. Detta har jag citerat och gett källa på. Det är knappast taget ur luften utan uttalanden som han faktiskt gjort.
Men fortsätt du att förneka faktum om du så gärna vill försvara Emilio av någon anledning...

Vadå flyttar ner? De umgås med Emilio nu som vuxna. Lite lättare att vara förälder då än att finnas där under uppväxten...

Jag skrev fel, jag menade varför de INTE flyttar ner.

Fast du vet ju inte vad Pernilla gjort? Hon har ju bl.a. varit otrogen när barnen var riktigt små, det är ju bland de största sveken som finns mot barn och familj. Varför tog du inte upp det förresten? Är det en petitess?
Citera
2018-09-26, 23:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Fast du vet ju inte vad Pernilla gjort? Hon har ju bl.a. varit otrogen när barnen var riktigt små, det är ju bland de största sveken som finns mot barn och familj. Varför tog du inte upp det förresten? Är det en petitess?

Jag skrev ju innan att Pernilla inte behöver ha varit någon ängel heller. Dock så tycker jag att dödshot, misshandel och att överge sin familj är värre än otrohet.
Dessutom så har ju även Emilio varit otrogen.
Du uppgav aldrig någon källa för ditt påstående om Pernillas otrohet. Själv hittade jag följande citat från ett uttalande som Bianca gjort i sin podcast vilket Hänt (där kom den) valt att skriva om:
Min mamma var otrogen mot pappa och min pappa var otrogen mot min mamma. Nästan alla i min familj har varit… Eller nej, inte Benjamin, han har inte haft sex med annan tjej mot sin flickvän Linnea, säger Bianca i sin podcast ”Alice och Bianca”.
https://www.hant.se/bianca-om-foraldrarnas-svek-mamma-var-otrogen-mot-pappa/

Således har båda föräldrarna varit otrogna mot varandra enligt Bianca.
Citera
2018-09-26, 23:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Men man undrar ju varför B & B INTE flyttar ner till Spanien till sin far som de dyrkar så djupt, är de inte välkomna?

Denna fråga är ändå rätt intressant. Svaret är väl att Bianca och Benjamin vid det här laget är vuxna och inte vill ha sin bas på Mallorca.
Sen är väl Emilio fortfarande inte intresserad av att vara någon heltidspappa, även om "bördan" hade blivit mindre vid det här laget. Han är dessutom omgift och tycks spendera sin tid på sin fru och restaurangerna som de har.
Citera
2018-09-27, 08:23
Medlem
Citat:
Jag skrev ju innan att Pernilla inte behöver ha varit någon ängel heller. Dock så tycker jag att dödshot, misshandel och att överge sin familj är värre än otrohet.
Dessutom så har ju även Emilio varit otrogen.
Du uppgav aldrig någon källa för ditt påstående om Pernillas otrohet. Själv hittade jag följande citat från ett uttalande som Bianca gjort i sin podcast vilket Hänt (där kom den) valt att skriva om:
Min mamma var otrogen mot pappa och min pappa var otrogen mot min mamma. Nästan alla i min familj har varit… Eller nej, inte Benjamin, han har inte haft sex med annan tjej mot sin flickvän Linnea, säger Bianca i sin podcast ”Alice och Bianca”.
https://www.hant.se/bianca-om-foraldrarnas-svek-mamma-var-otrogen-mot-pappa/

Således har båda föräldrarna varit otrogna mot varandra enligt Bianca.

Längre ner i samma artikel hittar du även uttalande av Pernilla själv!

Men på vilket konkret sätt övergav han sin familj när Pernilla ville skiljas och Pernilla fick vårdnaden? Vad skulle han göra?
Citera
2018-09-27, 08:29
Medlem
Citat:
Denna fråga är ändå rätt intressant. Svaret är väl att Bianca och Benjamin vid det här laget är vuxna och inte vill ha sin bas på Mallorca.
Sen är väl Emilio fortfarande inte intresserad av att vara någon heltidspappa, även om "bördan" hade blivit mindre vid det här laget. Han är dessutom omgift och tycks spendera sin tid på sin fru och restaurangerna som de har.

Jag tror inte han gillar barn överhuvudtaget. Framförallt inte slarviga och oartiga barn.

Efter hennes sommarprat så blev hon ju osams med Pernilla och storebrodern och den minsta tror jag, och helt plötsligt var hon nere på Mallorca titt som tätt, även synes överallt med sambon.

Nu helt plötsligt kommer desperata kärleksfulla inlägg om Pernilla och Benjamin men totalt tyst om Emilio och pojkvännen. Osams?

Hon borde ju tids nog fatta att de största problemen i hennes relationer är hon själv. Vem fan göder hennes skeva bild och hindrar insikt?självinsikt?
Citera
2018-09-27, 11:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Längre ner i samma artikel hittar du även uttalande av Pernilla själv!

Men på vilket konkret sätt övergav han sin familj när Pernilla ville skiljas och Pernilla fick vårdnaden? Vad skulle han göra?

Jo, jag har sett Pernillas egna uttalande men det visar ju bara att hon kan erkänna sina egna fel och brister, vilket får ses som positivt ändå.
Det ändrar ju inte det faktum att Emilio faktiskt var otrogen mot henne också.

Det var ingen vårdnadstvist eftersom Emilio inte ville ha någon vårdnad (trots att han anklagade Pernilla för att vara en dålig mamma).
Som jag citerade i ett tidigare inlägg:
[i]Trots det säger Emilio Ingrosso att han inte vill ha vårdnaden om sina barn.
-Det handlar inte om vårdnaden utan att hon skulle vakna till lite. Vissa saker gör man inte. Jag tycker att de ska ha sin mamma.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...en-pa-pernilla

Sen lämnade ju Emilio landet också och flyttade till Mallorca. Det visar ju också att han inte var särskilt intresserad av att vara närvarande under sina barns uppväxt.

Citat:
Jag tror inte han gillar barn överhuvudtaget. Framförallt inte slarviga och oartiga barn.

Med tanke på hur Bianca och Benjamin har blivit så är det ju helt klart att det finns stora brister i deras uppfostran. Här får man ju klandra Pernilla som har curlat sönder dem men även Emilio som inte fanns där alls i princip. Pernilla var själv med allt jobb. Det är därför som jag även tycker synd om henne när de idealiserar sin frånvarande pappa och är elaka mot Pernilla. Var lite tacksamma istället och visa respekt för er mamma som faktiskt alltid funnits där för er skulle jag säga.
Citera
2018-09-29, 21:27
Medlem
Bronixs avatar
Klänningen satt ju långt nere nu är den långt uppdragen :/ Alltså hos Robin....
Citera
2018-09-30, 12:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
han har inte haft sex med annan tjej mot sin flickvän Linnea, säger Bianca

Är det skvallerskribenten eller Bianca som dåligt svenska har? Oogah boogah?
Citera
2018-10-03, 18:42
Medlem
Hur mår Bianca Ingrosso egentligen?
Den unga influencern lever under hård press.
Nu isolerar hon sig i lyxhemmet.

https://stoppapressarna.se/svenskt/bianca-ingrosso-isolerar-sig-i-hemmet
Citera
2018-10-04, 09:08
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hur mår Bianca Ingrosso egentligen?
Den unga influencern lever under hård press.
Nu isolerar hon sig i lyxhemmet.

https://stoppapressarna.se/svenskt/bianca-ingrosso-isolerar-sig-i-hemmet
Lyxhemmet?
Hon bor i en standardlägenhet som inte är något speciellt.
Citera
2018-10-04, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Lyxhemmet?
Hon bor i en standardlägenhet som inte är något speciellt.

Skulle nog inte kalla den bostad hon har på Djurgåden värd X antal miljoner för en standardlägenhet.
Citera
2018-10-04, 12:39
Medlem
Bianca Ingrosso är ”livrädd” för att flytta ihop med sin pojkvän efter fyra år på distans.
I ”Wahlgrens värld” berättar hon för sin mamma om oron – och får stöd.
– Hon måste komma över sin toalettfobi, säger Pernilla Wahlgren i programmet.

https://www.expressen.se/noje/pernillas-stod-efter-biancas-tvivel-om-phillipe/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in