Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Längre ner i samma artikel hittar du även uttalande av Pernilla själv!
Men på vilket konkret sätt övergav han sin familj när Pernilla ville skiljas och Pernilla fick vårdnaden? Vad skulle han göra?
Jo, jag har sett Pernillas egna uttalande men det visar ju bara att hon kan erkänna sina egna fel och brister, vilket får ses som positivt ändå.
Det ändrar ju inte det faktum att Emilio faktiskt var otrogen mot henne också.
Det var ingen vårdnadstvist eftersom Emilio inte ville ha någon vårdnad (trots att han anklagade Pernilla för att vara en dålig mamma).
Som jag citerade i ett tidigare inlägg:
[i]Trots det säger Emilio Ingrosso att han inte vill ha vårdnaden om sina barn.
-Det handlar inte om vårdnaden utan att hon skulle vakna till lite. Vissa saker gör man inte. Jag tycker att de ska ha sin mamma.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...en-pa-pernilla
Sen lämnade ju Emilio landet också och flyttade till Mallorca. Det visar ju också att han inte var särskilt intresserad av att vara närvarande under sina barns uppväxt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Jag tror inte han gillar barn överhuvudtaget. Framförallt inte slarviga och oartiga barn.
Med tanke på hur Bianca och Benjamin har blivit så är det ju helt klart att det finns stora brister i deras uppfostran. Här får man ju klandra Pernilla som har curlat sönder dem men även Emilio som inte fanns där alls i princip. Pernilla var själv med allt jobb. Det är därför som jag även tycker synd om henne när de idealiserar sin frånvarande pappa och är elaka mot Pernilla. Var lite tacksamma istället och visa respekt för er mamma som faktiskt alltid funnits där för er skulle jag säga.