2018-09-23, 13:43
Medlem
Bianca Ingrosso är en av Sveriges största influencers.
Hon får mycket kärlek av sina följare – men också rent hat.
– Ungefär 99,8 procent av hat jag får är kvinnor i 45 plus-åldern, säger hon i ”Hellenius hörna”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0Eyz7A/bianca-ingrosso-998-procent-av-allt-hat-jag-far-ar-fran-kvinnor
Citera
2018-09-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Vi som är lite äldre och tittar på TV kan ju konstatera att Bianca och hennes bror Benjamin är suveräna dansare. De har dom bevisat i lat's dance.
Dom sopade banan med varenda jävel. Bianca hade oturen att möta en mera folkkär tjej som vann till slut, men att bara kasar skit på dessa ungdomar tycker jag luktar skit.
Dessutom har ju Pernilla två ytterligare bröder som är fantastiskt sympatiska, hitta en familj som dessa om ni kan.

HA! Nicklas och Linus sympatiska? Är du inte klok?
Citera
2018-09-23, 21:44
Medlem
Kollar på "Helenius hörna" just nu och tycker inte Bianca är sig lik. Har hon rasat i vikt, ansiktet är väldigt mycket smalare än annars. Eller är hon bara extremt smalsminkad?
Citera
2018-09-23, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Kollar på "Helenius hörna" just nu och tycker inte Bianca är sig lik. Har hon rasat i vikt, ansiktet är väldigt mycket smalare än annars. Eller är hon bara extremt smalsminkad?

Extremt spacklad i kvällens program, helt svart runt ögonen. Skumt!
Citera
2018-09-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Den ursäkten håller dock inte eftersom både Bianca och Benjamin framstår som lika korkade oavsett sammanhang, dvs även i intervjuer och i sina egna mediekanaler på Youtube och Instagram.
Det är ju heller inget nytt att medlemmar från Wahlgrens-familjen är rätt korkade. Pernilla och hennes bror Niklas är ju inte särskilt slipade heller... Undantaget är väl den "okände" brodern Peter som är ekonom och jobbat som valutahandlare. Linus ger väl ett rätt normalt intryck också.
En hel del scriptat men i det stora hela är dem jäkligt korkade. En sak ja reagerar på när ja sett programmet är hur elak Bianca kan vara mot sin mamma. Helt sjukt bortskämd också för den delen.

btw tänk er vilket hån att som mamma har uppfostrat två barn ensam pga att fassan va ett svin. Att ungarna trots det väljer att byta till pappans efternamn när kusinen blev internationell kändis? Helt sjukt och nu får Pernilla svälja den lilla stolthet hon har och låtsas som att är lugnt och dem är så jäkla goda vänner " för barnens skull". Så mycket hon gjort för dem och så lite han gjort så väljer dem ändå att ta pappans namn. Jag hade gjort mina ungar arvlösa.
Citera
2018-09-26, 16:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
En hel del scriptat men i det stora hela är dem jäkligt korkade. En sak ja reagerar på när ja sett programmet är hur elak Bianca kan vara mot sin mamma. Helt sjukt bortskämd också för den delen.

btw tänk er vilket hån att som mamma har uppfostrat två barn ensam pga att fassan va ett svin. Att ungarna trots det väljer att byta till pappans efternamn när kusinen blev internationell kändis? Helt sjukt och nu får Pernilla svälja den lilla stolthet hon har och låtsas som att är lugnt och dem är så jäkla goda vänner " för barnens skull". Så mycket hon gjort för dem och så lite han gjort så väljer dem ändå att ta pappans namn. Jag hade gjort mina ungar arvlösa.

Att det är ett hån mot Pernilla har även jag reagerat på och skrivit om tidigare i denna tråd.
Det är en sak att man tycker om sin pappa oavsett, en annan att inte hålla sig till fakta och påstå att båda parter skadat varandra lika mycket när det inte är sant.

Se bland annat mina inlägg här:
(FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Citera
2018-09-26, 18:22
Medlem
Citat:
Att det är ett hån mot Pernilla har även jag reagerat på och skrivit om tidigare i denna tråd.
Det är en sak att man tycker om sin pappa oavsett, en annan att inte hålla sig till fakta och påstå att båda parter skadat varandra lika mycket när det inte är sant.

Se bland annat mina inlägg här:

Hur vet du vad som är sant eller ej? Var du där?
Citera
2018-09-26, 18:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hur vet du vad som är sant eller ej? Var du där?

Jag behöver inte ha varit där utan förhåller mig till de fakta som finns, vilket jag även hänvisade till genom att länka till mina tidigare inlägg.

Båda har inte skadat varann lika mycket eftersom Pernilla
1) INTE har dödshotat Emilio eller hans familj vilket han har gjort (finns inspelat + han har även erkänt detta).
2) INTE har dömts för olaga hot och övergrepp i rättssak mot Emilio, vilket han dömdes för gentemot henne.
3) INTE har övergett sin familj utan tvärtom varit den som fått ta hand om barnen hela deras uppväxt medan Emilio struntat i barnen och dragit utomlands.

Tingsrätten fann även som sagt att Emilio slagit Pernilla men att brottet ansågs vara preskriberat.

Så att Bianca håller på och hävdar att båda parter har "skadat varann lika mycket" är bara nonsens, önsketänkande och förvrängning av fakta. Sen kan det såklart ha hänt saker som inte framkommit i offentligheten men åtalet mot Emilio gällande dödshot och misshandel måste ju toppa allt annat, annars hade han ju rimligen haft något att kontra med vilket inte var fallet.
Att lämna sina barn ser jag förövrigt som rätt allvarligt också.
Citera
2018-09-26, 19:08
Medlem
Citat:
Jag behöver inte ha varit där utan förhåller mig till de fakta som finns, vilket jag även hänvisade till genom att länka till mina tidigare inlägg.

Båda har inte skadat varann lika mycket eftersom Pernilla
1) INTE har dödshotat Emilio eller hans familj vilket han har gjort (finns inspelat + han har även erkänt detta).
2) INTE har dömts för olaga hot och övergrepp i rättssak mot Emilio, vilket han dömdes för gentemot henne.
3) INTE har övergett sin familj utan tvärtom varit den som fått ta hand om barnen hela deras uppväxt medan Emilio struntat i barnen och dragit utomlands.

Tingsrätten fann även som sagt att Emilio slagit Pernilla men att brottet ansågs vara preskriberat.

Så att Bianca håller på och hävdar att båda parter har "skadat varann lika mycket" är bara nonsens, önsketänkande och förvrängning av fakta. Sen kan det såklart ha hänt saker som inte framkommit i offentligheten men åtalet mot Emilio gällande dödshot och misshandel måste ju toppa allt annat, annars hade han ju rimligen haft något att kontra med vilket inte var fallet.
Att lämna sina barn ser jag förövrigt som rätt allvarligt också.

Fakta är varken egna utsagor eller domar från tingsrätten. Sen fick ju Pernilla egen vårdnad om barnen så det var ju inget aktivt val Emilio gjorde.

Var läser du förövrigt där Bianca säger att bägge skadat varandra lika mycket?
Citera
2018-09-26, 19:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Fakta är varken egna utsagor eller domar från tingsrätten. Sen fick ju Pernilla egen vårdnad om barnen så det var ju inget aktivt val Emilio gjorde.

Var läser du förövrigt där Bianca säger att bägge skadat varandra lika mycket?

Du kan ju börja med att faktiskt läsa inläggen som jag hänvisar till. Där står allt, inklusive var hon sagt detta någonstans:
Återigen så har Bianca slätat över sin pappas behandling av Pernilla. I senaste avsnittet av Wahlgrens värld så uttalade hon att båda parter minsann hade skadat varandra exakt lika mycket (!).

Det är fakta ja, eftersom dödshotet är inspelat. Emilio har själv även erkänt det.

Att Emilio inte har varit intresserad av någon barnuppfostran är inte heller något nytt:
Under förlossningen var barnens far, Emilio Ingrosso, nu 48, på Spy Bar. Lite senare kastade han ut Pernilla och deras nyfödde bebis. Hon har sedan dess fått försörja och ta hand om de tre barnen själv
https://mama.nu/stjarnmammor/pernilla-wahlgren-jag-vill-bara-bli-lycklig-igen/

Ingenting som varken Emilio eller barnen har dementerat.

Det har heller inte förelegat någon vårdnadstvist, Emilio har inte velat ha vårdnaden om sina barn (trots att han ironiskt nog anklagat Pernilla för att vara en dålig mamma):
Trots det säger Emilio Ingrosso att han inte vill ha vårdnaden om sina barn.
-Det handlar inte om vårdnaden utan att hon skulle vakna till lite. Vissa saker gör man inte. Jag tycker att de ska ha sin mamma.
Pernilla Wahlgren däremot ställer sig frågande till anmälan.
- Anklagelserna kändes märkliga, särskilt med tanke på hur lite han väljer att umgås med sina barn, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1kMxBJ/attacken-pa-pernilla

Emilio dök heller inte upp på möten angående familjens situation:
I somras kallades de båda till ett möte på stadsdelsförvaltningen men Emilio dök aldrig upp. Enligt uppgifter till Aftonbladet är utredningen nu nedlagd. Emilio Ingrosso säger att kallelsen skickats till fel adress, men att han sannolikt inte kommit även om han hade vetat om det.
- Jag har suttit i så många sådana möten genom åren och jag sätter mig inte i samma rum som hon. Myndigheterna får ta sina beslut själva, säger han.

Så även om du bara går på vad Emilio faktiskt själv sagt och bevisligen gjort så är det lätt att se att han betett sig omoget och ansvarslöst.
Sen behöver inte Pernilla vara någon ängel för det men att båda skadat varandra lika mycket är bara löjeväckande.
Citera
2018-09-26, 20:04
Medlem
Citat:
Du kan ju börja med att faktiskt läsa inläggen som jag hänvisar till. Där står allt, inklusive var hon sagt detta någonstans:
Återigen så har Bianca slätat över sin pappas behandling av Pernilla. I senaste avsnittet av Wahlgrens värld så uttalade hon att båda parter minsann hade skadat varandra exakt lika mycket (!).

Det är fakta ja, eftersom dödshotet är inspelat. Emilio har själv även erkänt det.

Att Emilio inte har varit intresserad av någon barnuppfostran är inte heller något nytt:
Under förlossningen var barnens far, Emilio Ingrosso, nu 48, på Spy Bar. Lite senare kastade han ut Pernilla och deras nyfödde bebis. Hon har sedan dess fått försörja och ta hand om de tre barnen själv
https://mama.nu/stjarnmammor/pernilla-wahlgren-jag-vill-bara-bli-lycklig-igen/

Ingenting som varken Emilio eller barnen har dementerat.

Det har heller inte förelegat någon vårdnadstvist, Emilio har inte velat ha vårdnaden om sina barn (trots att han ironiskt nog anklagat Pernilla för att vara en dålig mamma):
Trots det säger Emilio Ingrosso att han inte vill ha vårdnaden om sina barn.
-Det handlar inte om vårdnaden utan att hon skulle vakna till lite. Vissa saker gör man inte. Jag tycker att de ska ha sin mamma.
Pernilla Wahlgren däremot ställer sig frågande till anmälan.
- Anklagelserna kändes märkliga, särskilt med tanke på hur lite han väljer att umgås med sina barn, säger hon.

Emilio dök heller inte upp på möten angående familjens situation:
I somras kallades de båda till ett möte på stadsdelsförvaltningen men Emilio dök aldrig upp. Enligt uppgifter till Aftonbladet är utredningen nu nedlagd. Emilio Ingrosso säger att kallelsen skickats till fel adress, men att han sannolikt inte kommit även om han hade vetat om det.
- Jag har suttit i så många sådana möten genom åren och jag sätter mig inte i samma rum som hon. Myndigheterna får ta sina beslut själva, säger han.

Så även om du bara går på vad Emilio faktiskt själv sagt och bevisligen gjort så är det lätt att se att han betett sig omoget och ansvarslöst.
Sen behöver inte Pernilla vara någon ängel för det men att båda skadat varandra lika mycket är bara löjeväckande.

Alltså skärpning. Dina källor är alltså dig själv, mama.nu, wahlgrens värld, aftonbladet och hänt.

Anledningen till att Emilio inte uttalat sig är väl för att han värnar om sin integritet och inte låter skvallerblaskor förvanska det han säger.

Men man undrar ju varför B & B INTE flyttar ner till Spanien till sin far som de dyrkar så djupt, är de inte välkomna?
Senast redigerad av Brewingmob 2018-09-26 kl. 20:30.
Citera
2018-09-26, 20:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Alltså skärpning. Dina källor är alltså dig själv, mama.nu, wahlgrens värld, aftonbladet och hänt.
Det är ju snarare du som har grava problem med läsförståelsen och att förstå sammanhang.
Vill du tjafsa för sakens skull så är det ditt problem men att förneka saker som de inblandade själva sagt, erkänt och gjort gör ju bara att du framstår som löjlig.

Jag är inte själv källa utan hänvisar till mina tidigare inlägg där källor finns.
Jag är inget fan av dessa tidningar eller program men det ändrar inte faktum att de inblandade själva valt att medverka och uttala sig i dessa, det är alltså därför fullt legitima citat. Närmare källa går inte att få än från de inblandade själva.
Hänt har jag för övrigt ej använt som källa i detta sammanhang vad jag kan se.

Citat:
Anledningen till att Emilio inte uttalat sig är väl för att han värnar om sin integritet och inte låter skvallerblaskor förvanska det han säger.

Emilio har erkänt dödshot samt uttalat att han inte vill ha vårdnaden om sina barn. Detta har jag citerat och gett källa på. Det är knappast taget ur luften utan uttalanden som han faktiskt gjort.
Men fortsätt du att förneka faktum om du så gärna vill försvara Emilio av någon anledning...

Citat:
Men man undrar ju varför B & B flyttar ner till Spanien till sin far som de dyrkar så djupt, är de inte välkomna?

Vadå flyttar ner? De umgås med Emilio nu som vuxna. Lite lättare att vara förälder då än att finnas där under uppväxten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in