2018-10-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja vi kan ju ta som exempel att du sa att det finns indicier på andra möjliga GM. Stämmer inte
Resan som julklapp, stämmer inte.
Dina "Vi sanningar" om LWs sexliv, stämmer inte
LWs olika sexuella relationer med flera av hennes bekanta, stämmer inte.
Orkar inte rada upp fler men du förstår nog poängen.

Min agenda är att mördaren får livstid, jag TROR det är SD av alla de skäl som här framkommit och lite till, och det har jag också sagt till Polisen.

Nej jag känner mig inte "överbevisad", men självklart vet jag att LW inte berättade allt för mig eller hela sanningen om allt. Men, det gör ingen människa så det ser jag inte som en karaktärsbrist.

Resan var inte jag som skrev om initialt. Men hört om den i efterhand och vet detaljer som jag inte outar här.
LW:s sexliv har vi redan belyst. Det är mina värderingar och jag förstår att du inte förstår det.
Det är inte bara jag som tagit upp LW:s sexuella relationer. Jag har inte skrivit ATT det är en sexuell relation med alla, jag har spekulerat i visa (egentligen bar ML och JH) och även dokumenterat hur och varför jag tolkat olika saker, allt för att ni får göra en egen bedömning.

Så din poäng föl som vanligt... men du försöker gång på gång att ta upp den i hopp att min trovärdighet ska sjunka mer eller att jag missar att bestrida dina dumheter, så dom får stå kvar som en sanning.
Citera
2018-10-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Postat av EnGodTanke
Svar: 28 805
Visningar: 2 580 671
"Bevisa motsatsen!", j-a dumheter att...

"Bevisa motsatsen!", j-a dumheter att skriva så. Och ett rent bevis på att du skriver nonsens och borde stängas av.

Klättring har jag inte skrivit. Står möjligen att klättra över ett staket, vilket..
Och det tolkar du som att jag försöker få dig avstängd... Jaja. Förklarar ju det mesta.

Du tog inte åt dig åt min kommentar om "Förklara motsatsen"... One-liners med kasta spya är din uppgift i livet. Och berikar det dig och du känner dig viktig och sedd så ska jag inte stoppa dig.
Citera
2018-10-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack
HD har sagt i flera år att hon ska flytta någon gav henne förslag till olika hyresbolag men HD ville bo i hus köp ett menade vi.
HD har berättat för några år sedan att SD träffat en ny kvinna hon tyckte det va bra.
Hon pratade öppet om det vi menade se till att flytta och separera. Hon skulle göra det åren gick i bland bode hon och barnen hos hennes föräldrar alla försökte hjälpa henne ta en lägenhet så länge men nej det skulle vara hus.
HD berättade att hennes föräldrar hjälpt henne att köpa ett hus hon sa inte så mycket om att SD inte ville sälja huset vi tyckte det verkade konstigt många gav henne råd. Skilsmässa började hon prata om i julas många frågade hur hon orkade leva så jag ska ta tag i det brukade HD svara. Hennes tid gick till barnen och deras kaninhoppning barnen pratade hon och pratar mycket om än.
Det som får oss att misstänka att HD är involverad i mordet är mycket av vad hon berättat och har berättat hennes betedde innan och efter mordet och från att nästan inte umgås med SD så är dem nu som Carlssons klister.
Har du berättat om dina misstankar då om HD för polisen?
Citera
2018-10-04, 09:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intressant, hur du försöker virka ihop allt som postas till dina redan förutfattade meningar. Du är inte riktigt klok om du tror SD skickat sms till HDs arbetskamrater och förnekat mordet ?

Det skulle inte förvåna mig alls om det är precis detta SD gjort! Det låter inte otroligt alls. Med tanke på att det redan av andra som säger sig ha insyn nämnts att SD kontaktat personer i bekantskaps/grannskapet för att ge sin version.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-04 kl. 09:17.
Citera
2018-10-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Resan var inte jag som skrev om initialt. Men hört om den i efterhand och vet detaljer som jag inte outar här.
LW:s sexliv har vi redan belyst. Det är mina värderingar och jag förstår att du inte förstår det.
Det är inte bara jag som tagit upp LW:s sexuella relationer. Jag har inte skrivit ATT det är en sexuell relation med alla, jag har spekulerat i visa (egentligen bar ML och JH) och även dokumenterat hur och varför jag tolkat olika saker, allt för att ni får göra en egen bedömning.

Så din poäng föl som vanligt... men du försöker gång på gång att ta upp den i hopp att min trovärdighet ska sjunka mer eller att jag missar att bestrida dina dumheter, så dom får stå kvar som en sanning.

Nej det förstår jag inte, och säkert ingen annan heller. " Vi vet att LW hade ett rikt och antagligen ganska bra sexliv" skrev du. Hur kan det vara dina "värderingar"?
Jodå, enligt dina "källor" hade LW intima relationer med flera, bla JH, slingra dig inte.
Till sist, lär dig stava för guds skull. För övrigt har du inte mycket "trovärdighet" kvar, dina "åsikter" om SDs våld mot LW och anmälan om ofredande mm säger det mesta om dig. Siar inte om vem du är eftersom det inte är tillåtet, men din agenda är glasklar för alla med ett uns av intelligens. (Och dit räknar jag inte kaninen eller snoris)
Citera
2018-10-04, 09:11
Medlem
T34Panzers avatar
Hoppsan vad du piggnade till!
Alltid detta oroliga fiskande efter information när det dyker upp sådant som inte ser bra ut för SDs del. Trots ditt ihärdiga förnekande så upplever jag inte alls att du bara är ute efter att mördaren ska åka fast, utan att ditt främsta fokus ser ut att vara att få bort mesta möjliga uppmärksamhet från just SD.
Det är mycket iögonfallande.

Citat:
"Övergrepp i rättssak"... intressanta ord. Vem sa dom till er?
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-04 kl. 09:21.
Citera
2018-10-04, 09:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
HD säger att SD har inte mördat LW hon kanske inte tror det om honom eller vill tro det om honom. Han har kanske gjort det eller så har han inte gjort det. Hon har kanske hjälpt han eller så vill hon bara inte tro det om honom.
Men när hon väl är på jobb så är det viktigt för henne att berätta det.

Detta stämmer med uppgifter som funnits i tråden om vad HD sagt i förhör. Hon är oförstående till varför SD är misstänkt, hon tror han är oskyldig.
Citera
2018-10-04, 09:23
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror en del postare väver sanningar med lögner. Det kan bli svårt att trassla sig ur en egenskapad härva, men fortsätt gärna - det blir lite intressantare i tråden.
Citera
2018-10-04, 09:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nej jag tror tror inte heller det är påhitt, men samtidigt får man lov att vara lite avvaktande.
Tanken att skicka sms till HDs arbetskamrater är så verklighetsfrämmande att det stämmer bra in på vad vi vet om SD. Sedan är min åsikt, att bara en som känner sig skyldig skulle komma på tanken...

Håller med dig.
Uppgifter finns att SD försökt kontakt personer i området och velat berätta sin version.
Kan mycket väl stämma att han även kontaktat HD:s kollegor.
Tror det är hans försök att kontrollera.
Hans tro på sig själv att kunna övertyga alla om sin oskuld.
Som han alltid gjort men nu kanske han har gått bet...
Citera
2018-10-04, 09:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Eller ”HD fyller år och jag tänkte ordna en födelsedagsfest”....

Fler förslag på rent nonsens och idiotiska kommentarer?
Ja det skulle ju intressera polisen.
Citera
2018-10-04, 10:13
Medlem
Citat:
Håller med, HD uppträder fullständigt irrationellt.
Från att ha varit glad att få lämna honom, skiljas, att få komma ur huset till detta maniska cachande tillsammans. De umgås mer nu än någonsin som gifta, det tänder mina varningslampor iaf.
Inte alla bedragna hustrur skulle bete sig så med sin ex som är misstänkt för mord på sin älskarinna.
Helt bisarrt.
Hela den här storyn med dess inblandade är helt bisarr.. Vi vanliga dödliga har ju ett liv att sköta utanför våra egon också med allt vad det innebär..äta, sova, jobba, ta hand om sina barn, handla, besöka en gammal släkting, tvätta bilen etc etc...Detta kan omöjligtvis dessa Svenssons haft en minut över till med tanke på allt annat de ägnat sin tid åt. Inte undra på att man till slut går in i väggen på det ena eller andra sättet. Deras beteende, handlanden och ansvarskänsla för sin omgivning är så långt från vuxennivå det går att komma... 😡
Citera
2018-10-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hela den här storyn med dess inblandade är helt bisarr.. Vi vanliga dödliga har ju ett liv att sköta utanför våra egon också med allt vad det innebär..äta, sova, jobba, ta hand om sina barn, handla, besöka en gammal släkting, tvätta bilen etc etc...Detta kan omöjligtvis dessa Svenssons haft en minut över till med tanke på allt annat de ägnat sin tid åt. Inte undra på att man till slut går in i väggen på det ena eller andra sättet. Deras beteende, handlanden och ansvarskänsla för sin omgivning är så långt från vuxennivå det går att komma... 😡
Ja det är något som är helt sjukt med hela den här soppan, och ingen inblandad tycks vid sina sinnens fulla bruk.
MGM tycks umgås mer med sin (ex)fru än någonsin och flänger runt än här och där jagandes sina burkar..Barnen verkar vara sista prioritet för båda dessa.
Är det måhända ett försök att fly ”verkligheten” innan den hinner ikapp med en stor smäll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in