2018-10-03, 23:12
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det är en annan försvunnen kvinna, yngre och namn Adrienne eller liknande. Hon är hittad avliden i vattnet i Brommatrakten. Jag hittar tyvärr inte tråden.

Varifrån har Du fått, att "A" hittades i vattnet? Länk, tack!
Citera
2018-10-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Det finns bekräftat av närstående att det var hon i Sigtuna/Arlanda.

Vart finns det bekräftat? Inte Pernilla iaf vad jag kan se
Citera
2018-10-03, 23:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Alltså, jag kommer inte ens ihåg hur hennes förnamn stavades, en mindre efternamnet. Och tråden om henne är försvunnen från "Försvunna personer" här på Flashback. Troligen flyttad någonstans.

Men du kan ju själv söka här på Flashback, till höger på skärmen typ.

Här, hittade Aftonbladet, men bakom betalvägg.....för mig i alla fall.

https://www.aftonbladet.se/a/oRb287/promo
Citera
2018-10-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Vart finns det bekräftat? Inte Pernilla iaf vad jag kan se

Pernilla har bekräftat det till olika.
Citera
2018-10-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Helt rätt Spunkankan är inte värd någon energi.

När det gäller polisen så fungerar detsom någon skrev när en människa finns i " Terrängen" utan någon rimlig förklaring

Då öppnar polisen en Brottsutredning för att maximalt med resurser så är det tills ärendet endera kan förklaras som tex olycka .sjukdom.

Annars fortgår brottsutredningen
När det gäller Tess var det hon som hittades vid Arlanda.

Jag skriver IGEN att jag vet INTE vad som skett det får polisutredningen visa.

Kan vi inte tillsammans tända ett fiktivt ljus för Tess ♥️ En ung Djup Själ som gått bort alldeles för tidigt

Jag tänder ett ljus här hemma <3
Citera
2018-10-04, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Såvitt jag förstår är informationen att Adrianna hittats i Bromma. Inget har, vad jag vet, sagts om att hon hittats i vattnet.

(FB) Adrianna Klikowicz 24 år Bromma, försvunnen 2018-01-25 (/Mod.)
Citera
2018-10-04, 05:23
Medlem
Citat:
Blev hon skjuten?
Var det därför en fd skjutbana till polisen användes?
Hur många känner till den?
Vad det gäller skjutbana, eftersom det nu var jag som tog upp det den andra tråden om att en kropp hittats vid Arlanda, så får jag kommentera det lite närmare. Det har funnits en skjutbana i skogarna däromkring.
Det var ingen stor anläggning eller nått sånt. Snarare en liten hobbybana. Tror det kan ha varit en 50-meters bana.
Den bestod av en sänka som jämnats till med några vallar uppbyggda kring sig. Det gick en liten skogsväg till den som det gick att färdas på med bil.
Exakt positionering kommer jag inte ihåg. Vet dock att det var ungefär där den låg. Det kan vara så att ATCC byggnaden eller dess parkeringar har byggts ovanpå denne.
Det byggs väldigt mycket på Arlanda och området omkring. Så har man inte varit där på 1 år känner man nästan inte igen sig året efter och mina minnesbilder av det hela är ca. 20-25 år tillbaka i tiden när jag jobbade på Luftfartsverket. Så mycket har förändrats sen dess.
Den användes i alla fall av Arlandapolisen under ganska lång tid. Sen kom det upp i lokalmedia att det inte fanns något tillstånd för banan och att allt bly i marken medförde miljörisker. Så banan lades ned hastigt och man förnekade det mesta om den.

Med tanke på bilderna av avspärrningen av fyndplatsen som funnit i media så tror jag inte kroppen har hittats på eller invid den fd. skjutbanan (om den nu ens finns kvar och inte är överbyggd/jämnad med marken). Topografin är helt enkelt felaktig med det jag kommer ihåg av platsen.
Citera
2018-10-04, 07:06
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Vad det gäller skjutbana, eftersom det nu var jag som tog upp det den andra tråden om att en kropp hittats vid Arlanda, så får jag kommentera det lite närmare. Det har funnits en skjutbana i skogarna däromkring.
Det var ingen stor anläggning eller nått sånt. Snarare en liten hobbybana. Tror det kan ha varit en 50-meters bana.
<snip>.
OK. Knappast relevant i sammanhanget således. Tack, för klargörandet!
Senast redigerad av MegaLomani 2018-10-04 kl. 07:08.
Citera
2018-10-04, 07:55
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack så mycket Gasbonden att du hintade, och på ett snyggt sätt.

I Sigtunatråden stod det att tekniker var på plats och så, och det var ju snabbt, vad det verkar i dagens läge och brottsplatsundersökningar.

Sedan så är väl inte en skogsdunge vid Arlanda ett ställe man direkt väljer för att avsluta sitt liv på.

Tack i alla fall
Det är den här tråden. Tror inte det länkats till den tidigare.
(FB) Sigtuna: död person hittad vid Arlanda 2018-09-29
Citera
2018-10-04, 08:32
Medlem
UppNERupps avatar
Följde den här tråden i början. Men sen har jag för mig att det stod att Tess skrivit på FB att hon ville vara ifred. Eller är jag helt ute och cyklar nu? För om det är någon annan som skrivit det på hennes FB så lär det ju vara den som bragt henne om livet som skrivit det.

Mina varmaste tankar till Tess familj och vänner❤️
Citera
2018-10-04, 09:39
Medlem
Citat:
En av katterna har redan avlivats för att den var i så dåligt skick, så nu är han med sin matte som älskade honom högst av allt <3
Så fruktansvärt sorgligt och ledsamt att det skulle bli så här.
Vila i frid älskade Tess ❤❤❤😭💔
Citera
2018-10-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Helt rätt Spunkankan är inte värd någon energi.

När det gäller polisen så fungerar detsom någon skrev när en människa finns i " Terrängen" utan någon rimlig förklaring

Då öppnar polisen en Brottsutredning för att maximalt med resurser så är det tills ärendet endera kan förklaras som tex olycka .sjukdom.

Annars fortgår brottsutredningen
När det gäller Tess var det hon som hittades vid Arlanda.

Jag skriver IGEN att jag vet INTE vad som skett det får polisutredningen visa.

Kan vi inte tillsammans tända ett fiktivt ljus för Tess ♥️ En ung Djup Själ som gått bort alldeles för tidigt
Ikväll ska jag tända ett ljus för Tess 🌸 Det var inte så här hon skulle avsluta sitt liv, en kvinna som hade hela livet framför sig med mål och ambitioner. Tack för bra inlägg Gasbonden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in